Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Tomasz Sąsiada
Tomasz Sąsiada
|

Brudno i gorąco w pociągach PKP Intercity. Obiecują poprawę

0
Podziel się:

Na poprawę warunków panujących w kursujących sezonowo nad morze pociągach Jantar przewoźnik chce wydać 77 milionów złotych.

W poprawę sytuacji PKP Intercity zainwestuje 77 milionów złotych -</br>zapewnia rzecznik przewoźnika Zuzanna Szopowska</br>
W poprawę sytuacji PKP Intercity zainwestuje 77 milionów złotych -</br>zapewnia rzecznik przewoźnika Zuzanna Szopowska</br> (materiały prasowe PKP Intercity)
bEUmQZFN

PKP Intercity naruszyły zbiorowe interesy pasażerów, bo nie zapewniły podróżnym dostatecznego bezpieczeństwa, poziomu obsługi i czystości - orzekł Urząd Transportu Kolejowego. Chodzi o warunki panujące w pociągach _ Jantar _, które w wakacje kursują między Warszawą a Helem. Rzeczniczka przewoźnika Zuzanna Szopowska nie zaprzecza, że warunki w tych pociągach odbiegały od standardów i obiecuje zainwestowanie w poprawę sytuacji 77 milionów złotych.

Urząd przeprowadził kontrolę w składach jadących nad morze i do stolicy po alarmujących apelach pasażerów. _ W swoich skargach podróżni zwracali uwagę na „katastrofalny” stan toalet, które nie nadawały się do użytku, brak oświetlenia oraz niedziałającą klimatyzację przy temperaturze zewnętrznej dochodzącej do 30°C - _ czytamy w komunikacie UTK. _ Nieczystości z niesprawnych toalet znajdowały się nawet na korytarzach wagonów _- podaje dalej Urząd.

Mimo że wagony wyposażone były w klimatyzację (a co za tym idzie - większość okien się w nich nie otwiera), to spalinowe lokomotywy ciągnące składy _ Jantar _nie miały technicznych możliwości jej zasilania. Dlaczego Intercity nie używa elektrowozów? Bo na odcinku od Redy do Helu nie ma trakcji elektrycznej.

bEUmQZFP

_ _

Zgodnie z prawem, Urząd może teraz nałożyć na przewoźnika karę w wysokości nie większej niż dwa procent jego przychodów za zeszły rok. W przypadku PKP Intercity oznacza to kwotę rzędu 37 milionów złotych.

Intercity nie próbuje nawet przekonywać, że w pociągach _ Jantar _panowały komfortowe warunki. Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy przewoźnika, zapewnia Money.pl, że w tym sezonie spółka wprowadzi _ nowy model odbioru czystości _. Do pociągów oddelegowane też zostaną spalinowe lokomotywy, które będą w stanie zasilić klimatyzację.

- _ Pojazdy zostały wydzierżawione od naszych czeskich partnerów. W 2015 roku będziemy dysponować własnymi lokomotywami spalinowymi dedykowanymi do obsługi tego odcinka, które obecnie przechodzą gruntowną modernizację w zakładach Newagu (nowosądecki producent taboru kolejowego - przyp. red.) . Koszt projektu wynosi blisko 77 mln złotych _- informuje nas Zuzanna Szopowska.

bEUmQZFV

To niejedyny problem z taborem, z jakim boryka się w tej chwili PKP Intercity. Na sile przybiera spór z francuskim Alstomem - dostawcą składów superszybkich pociągów Pendolino. Przewoźnik nie odbiera pociągów, bo te nie mają homologacji na jazdę z prędkością 250 kilometrów na godzinę - a właśnie tej prędkości dotyczyła umowa. Alstom przekonuje, że nie może zmienić homologacji tłumacząc się niedostatecznym stanem polskich torów, z kolei PKP Intercity uważa, że infrastruktura jest wystarczająca. Na razie końca sporu nie widać.

Czytaj więcej w Money.pl

bEUmQZGq
business news
wiadmomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)