Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Budimex i Starbag dokończą feralny odcinek drogi za 585 milionów złotych

0
Podziel się:

Chodzi o część autostrady A4 pomiędzy Rzeszowem i Jarosławiem.

Dariusz Blocher, prezes Budimeksu
Dariusz Blocher, prezes Budimeksu (PIOTR GAMDZYK/REPORTER/EAST NEWS)
bEJXrOLF

Konsorcjum Budimeksu i Strabagu podpisało umowę na kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów - Jarosław. Firmy wygrały ofertą o wartości 585 milionów złotych (719 milionów brutto), podczas gdy budżet zamawiającego w tym przetargu ustalony był na ponad 835 miliona złotych brutto.

Na początku czerwca PAP informowała, że oferta konsorcjum Budimeksu była najtańsza w tym przetargu, dzięki czemu wygrała - zamawiający przy wyborze ustalił kryterium najniższej ceny. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg w sierpniu, dzisiaj nastąpiło podpisanie umowy.

Nowy wykonawca musi wybudować lub dokończyć ponad 41 km trasy głównej autostrady wraz z 3 węzłami drogowymi, dokończyć 78 różnych obiektów mostowych w tym 18 mostów i wiaduktów w ciągu autostrady, 16 wiaduktów w ciągu łącznic i dróg bocznych, 20 przejść dla zwierząt i 24 przepusty oraz przejazdy gospodarcze. Na te działania zużyje ok. 900 tys. mkw. nawierzchni asfaltowej, dokończy ok. 1,27 mln m sześć. nasypów i zużyje ok. 640 tys. ton kruszywa. Do postawienia będzie miał także 122 km barier stalowych oraz 60 tys. mkw. ekranów akustycznych, czytamy w informacji prasowej od spółki Starbag.

bEJXrOLH

Termin zakończenia robót ustalono na 14 miesięcy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych, czyli od 15 grudnia do 15 marca.

Oprócz Budimeksu i Starbagu, w przetargu wzięło udział jeszcze jedno konsorcjum - Salini Polska, Salini Impregilo, Todini Costruzioni Generali i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia. Oferowana cena przewyższała jednak budżet projektu, wyniosła ponad 876 milionów złotych brutto.

Feralny odcinek

Droga na odcinku pomiędzy Rzeszowem i Jarosławiem powinna powstać już dawno, jeszcze przed Euro 2012. Wcześniej jej budową zajmowało się konsorcjum Polimeksu-Mostostal oraz słowackiego Doprastavu. Firmy podpisały umowy pod koniec września 2010 roku, zaś pierwotny termin realizacji upłynął w czerwcu dwa lata później.

W połowie stycznia tego roku strony wypowiedziały umowy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uzasadniła zerwanie umowy dużym opóźnieniem w realizacji prac. Konsorcjum tłumaczyło, że Dyrekcja nie udzieliła gwarancji zapłaty. Inwestycja jest zrealizowana w ok. 70 proc.

bEJXrOLN

Podkarpacki fragment autostrady A4 jest częścią biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę trasy, leżącej w Trzecim Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość autostrady A4 w Polsce wyniesie ok. 670 km.

Czytaj więcej w Money.pl

bEJXrOMi
business news
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)