Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Compensa ukarana przez UOKiK

0
Podziel się:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował ogólne warunku ubezpieczeń pojazdów stosowane przez ubezpieczyciela od 2009 roku. W sumie wątpliwości wzbudziło 11 klauzul.

Artur Borowinski, prezes Compensa TU
Artur Borowinski, prezes Compensa TU (Compensa)
bELgOoGJ

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję UOKiK w sprawie kwestionowanych przez urząd klauzul w umowach ubezpieczeniowych zawieranych z firmą Compensa TU Vienna Insurance Group. Stwierdzono, że ubezpieczyciel utrudniał wypłaty odszkodowań za skradziony samochód w momencie gdy konsument nie dostarczył oryginalnych kluczyków lub nie przedstawił dowodu rejestracyjnego. Firma w przesłanym do Money.pl stanowisku, nie zgadza się z tą decyzją.

- _ Nie zgadzamy się z argumentacją przedstawioną w uzasadnieniu wyroku SOKiK, dlatego podjęliśmy decyzję o złożeniu odwołania do sądu apelacyjnego. Do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia, nie będziemy szczegółowo prezentować naszego stanowiska w tej sprawie _ - komentuje Tomasz Borowski, rzecznik prasowy firmy Compensa.

Wyrok sądu dotyczy decyzji UOKiK z 2012 roku. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował ogólne warunki ubezpieczeń pojazdów stosowane przez ubezpieczyciela od 2009 roku. W sumie wątpliwości wzbudziło 11 klauzul.

bELgOoGL

W wyniku zastrzeżeń, urząd nałożył na TU Compensa, karę w wysokości 5,3 mln złotych. Firma odwołała się od wyroku do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ten natomiast 13 października tego roku je oddalił.

Według urzędu sankcja za nie przedstawienie kluczyków lub dowodu rejestracyjnego jest zbyt surowa, a zgubienie któregoś z wymienionych elementów mogło w ogóle nie mieć wpływu na kradzież.

- _ Wątpliwości Urzędu wzbudziło też postanowienie, które w razie wypadku obligowało konsumenta do skorzystania w pierwszej kolejności z pomocy oferowanej przez producenta pojazdu w ramach gwarancji, a nie z wykupionego u TU Compensa ubezpieczenia. W takiej sytuacji wybór powinien należeć do ubezpieczonego. Zdaniem UOKiK, TU Compensa nie miała prawa zobowiązywać klientów do korzystania z gwarancji producenta samochodu, i jednocześnie pobierać składkę. TU Compensa zaprzestała stosowania kwestionowanego postanowienia _ - napisano w komunikacie UOKiK.

Urząd wyraził również swoje wątpliwości do klauzuli dotyczącej wysokości odszkodowania, która nie uwzględnia podatku VAT, jeżeli naprawa pojazdu nie została udokumentowana fakturami lub rachunkami. W związku z tym konsument nie mógł liczyć na zwrot wszystkich poniesionych na naprawę auta kosztów. Zgodnie z prawem odszkodowanie przysługujące ubezpieczonemu powinno uwzględniać podatek. W wyniku interwencji Compensa zaprzestała stosowania tego postanowienia.

bELgOoGR

Czytaj więcej w Money.pl

bELgOoHm
business news
manager
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)