Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Costa planuje ekspansję w Polsce. Da pracę

0
Podziel się:

Grupa posiada 2861 kawiarni w 29 państwach na całym świecie. W Polsce działa już 20 Costa Coffee i będzie więcej.

Costa planuje ekspansję w Polsce. Da pracę
(Grupa Whitbread)
bEISJdLV

Grupa Whitbread, właściciel kawiarni Costa i hoteli Premier Inn, opublikowała wyniki podsumowujące ubiegły rok finansowy. Zanotowano 13 proc. wzrost dochodów do poziomu blisko 2,3 mln funtów.Costa posiada 2861 kawiarni w 29 państwach na całym świecie, w tym 1711 w Wielkiej Brytanii, 307 w Chinach, 116 w Indiach. W Polsce działa już 20 Costa Coffee, a będzie więcej.

Sieć Costa dynamicznie się rozwija, sprzedaż wzrosła o 20,1 proc. do 109,8 miliona funtów, a transakcje wzrostu oparte o jednakowe zasady oceny do poziomu 5,7 proc. Costa jest liderem europejskiego rynku kawiarni, a na całym świecie posiada 2861 kawiarni. Do Polski marka Costa Coffee weszła na początku 2014 roku.

- _ Będziemy w dalszym ciągu inwestować w poprawę naszej oferty dla klientów oraz w międzynarodową ekspansję. W przypadku Costy koncentrujemy się na międzynarodowym wzroście w Chinach i we Francji oraz na rebrandingu w Polsce. Skupiamy się również na ciągłym rozwoju Costa Express _ - mówi Andy Harrison, Chief Executive.

bEISJdLX

Według niezależnego raportu Allegra Strategies Project Cafe 2013, który został opublikowany w grudniu 2013 roku, Costa Coffee kolejny raz została wybrana ulubioną siecią kawiarni Brytyjczyków. Costa Coffee to również marka kawiarni nr 1 w Europie.

W roku finansowym 2013/2014 Costa wygenerowała doskonałe wyniki finansowe, wzrost z podstawowego zysku operacyjnego aż o 21,9 proc. do 109,8 milionów funtów. Stopa zwrotu z kapitału wzrosła z 5,8 punktów procentowych do 40,5 punktów procentowych. Łączna sprzedaż na całym świecie wzrosła o 19,4 proc. do 1,2 miliarda funtów. Firma planuje w 2018 roku osiągnąć poziom sprzedaży w wysokości 2 miliardów funtów.

Whitbread zatrudnia 43.000 pracowników, którzy obsługują 22 milionów klientów każdego miesiąca. W ubiegłym roku zostało wynajętych 15 milionów pokoi w hotelach Premier Inn, podanych 47 milionów posiłków w restauracjach i sprzedanych 400 milionów kubków napojów Costa Coffee.

Grupa Whitbread w dalszym ciągu inwestuje w rozwój. Aby utrzymać pozycję lidera rynku w ciągu ostatniego roku przeznaczyła ponad 300 milionów funtów na otwarcia, utrzymanie i podnoszenie jakości i standardu hoteli, restauracji i kawiarni.

bEISJdMd

Aktualnie Costa posiada 2861 kawiarni w 29 państwach na całym świecie, w tym 1711 w Wielkiej Brytanii, 307 w Chinach, 116 w Indiach. W Polsce działa już 20 Costa Coffee.

Pozostanie tylko Costa Coffee

Firma CHI Polska SA jest obecna na polskim rynku od 1999 roku i jest operatorem trzech marek z branży kawiarnianej: Costa Coffee, Costa by coffeeheaven i coffeeheaven.

CHI Polska rozpoczęła proces rebrandingu, w wyniku którego lider europejskiego rynku kawowego, Costa coffee, zastąpi polskie marki coffeeheaven i Costa by coffeeheaven. Proces zmian rozpoczął się wcześniej niż zakładano i przebiega wyjątkowo szybko i dynamicznie. W pierwszej fazie rebrandingu zmienia się 21 warszawskich kawiarni, wszystkie Costa by coffeeheaven i wybrane coffeeheaven. Druga faza rebrandingu obejmie wszystkie pozostałe kawiarnie w całej Polsce. W trzeciej fazie rebrandingu CHI Polska będzie zarządzała tylko marką Costa Coffee.

bEISJdMe

Obecnie pod szyldem Costa Coffee, Costa by coffeeheaven oraz coffeeheaven funkcjonuje około 110 placówek zlokalizowanych głównie w centrach oraz galeriach handlowych w największych miastach Polski.

W tym momencie trwa pierwsza faza rebrandingu, podczas której zmienia się 21 wybranych warszawskich kawiarni, w tym wszystkie Costa by coffeeheaven i wybrane kawiarnie coffeeheaven. W pierwszym tygodniu marca działanie rozpoczęły Costa Coffee w Galerii Mokotów, a także kawiarnia w budynku Nordea House. Aktualnie rebranding przeszło już 20 warszawskich kawiarni. Druga faza rebrandingu obejmie wszystkie pozostałe kawiarnie w Warszawie i w całej Polsce. W trzeciej fazie rebrandingu CHI Polska będzie zarządzała tylko marką Costa Coffee.

W tym momencie CHI Polska koncentruje się na rebrandingu. Po zakończeniu procesu rebrandingu nastąpi dalszy rozwój firmy i otwieranie nowych kawiarni, a co za tym idzie nowe miejsca pracy.

Od lutego 2010 roku CHI Polska SA jest częścią Costa Limited, która jest numerem 1 w Europie oraz zarządza drugą pod względem wielkości międzynarodową marką kawiarni na świecie - Costa Coffee. Założyli ją bracia Sergio i Bruno Costa w 1971 r. Siedem lat później powstała pierwsza kawiarnia Costa w Londynie. Obecnie firma posiada blisko 2800 kawiarni w 29 krajach, z czego ponad 1700 znajduje się w Wielkiej Brytanii.

bEISJdMf

Czytaj więcej w Money.pl

bEISJdMy
business news
prosto z firm
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)