Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Cydr Lubelski nakręca sprzedaż Ambry, ale bije w zyski

0
Podziel się:

Dystrybutor takich marek jak Dorato, Cin&Cin i El Sol, w ostatnim kwartale odnotował około 10-procentowy wzrost sprzedaży w Polsce. Za wzrostem sprzedaży nie poszedł jednak wzrost zysków.

Robert Ogór, prezes Ambry
Robert Ogór, prezes Ambry (AMBRA S.A.)

Lider rynku win w Polsce, dystrybutor takich marek jak Dorato, Cin&Cin i El Sol, w ostatnim kwartale odnotował około 10-procentowy wzrost sprzedaży w Polsce. Zawdzięcza to przede wszystkim swojej najmłodszej marce Cydr Lubelski. Za wzrostem sprzedaży nie poszedł jednak wzrost zysków.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015, który w przypadku spółki Ambra skończył się 30 września, przychody ze sprzedaży w Polsce wzrosły o 6,6 miliona złotych, czyli o 9,7 procent, pomimo obserwowanego spowolnienia na polskim rynku wina.

Łączne przychody spółki, uwzględniające spadek sprzedaży na rynkach zagranicznych, wzrosły do 86,8 z 81,8 miliona złotych (+6,1 procent). Głównym motorem napędowym wzrostu wyników spółki była dynamicznie rosnąca sprzedaż Cydru Lubelskiego, lidera na - młodym, aczkolwiek bardzo perspektywicznym - rynku cydru w Polsce.

_ - W kolejnych kwartałach oczekujemy stabilnego poziomu sprzedaży wina i kontynuacji dynamicznego rozwoju marki Cydr Lubelski _- zapowiada Robert Ogór, prezes Ambry.

Za solidnym wzrostem przychodów nie poszedł jednak wzrost zysku netto. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015 Ambra zarobiła _ na czysto _ 2,4 miliona złotych. To około milion złotych mniej niż przed rokiem. Niemal 30-procentowy spadek zysku netto spółka tłumaczy przede wszystkim _ mocnym wsparciem w zakresie dalszego rozwoju marki Cydr Lubelski _.

- _ Koszty marketingu i promocji poniesione w pierwszym kwartale roku 2014/2015 wyniosły 2,4 mln złotych, a koszty związane z rozbudową organizacji sprzedaży marki Cydr Lubelski, w tym koszty wynagrodzeń nowych pracowników sprzedaży i kilkuprocentowe podwyżki płac - 1,3 mln złotych _ - wyjaśnia dla Money.pl Robert Ogór.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Dorato, Cin&Cin, El Sol, Piccolo, czy Cydr Lubelski to najpopularniejsze marki w jej ofercie.

Czytaj więcej w Money.pl
Spółka dnia: Ambra skorzysta z embarga. Cydr z Polski podbije Zachód? [WYWIAD] Na złość Putinowi nie zrobimy - zastrzega prezes Ogór.
Ambra podzieli się zyskiem. Wypłaci ponad 11 mln zł Zobacz, kiedy przypada dzień ustalenia prawa do dywidendy.
Millennium DM tnie wycenę Ambry, ale wciąż zaleca kupno Analitycy Millennium DM, w raporcie z 30 czerwca obniżyli cenę docelową akcji spółki do 12,3 zł z 12,8 złotego.
business news
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)