Notowania

nc+
14.04.2013 07:08

Czy klienci naprawdę wygrali wojnę z nc+?

Money.pl pyta ekspertów, jakie będą skutki awantury wokół cyfrowej platformy.

Podziel się
Dodaj komentarz

Prezes nc+ Julien Verley przeprosił klientów i zapowiedział radykalne zmiany w ofercie telewizyjnej platformy cyfrowej. Wcześniej jednak, przez kilka tygodni spółka _ szła w zaparte _ twierdząc, że to klienci nie zrozumieli oferty. - _ Wielu zachodnich prezesów uważa, że w Polsce ciągle ganiamy za niedźwiedziami, traktują nas tak, jak byśmy żyli na granicy cywilizacji _ - ocenia w rozmowie z Money.pl Agnieszka Durlik-Khouri, ekspert Krajowej Izby Gospodarczej.

- _ Reakcja wielu z Państwa uświadomiła nam, że nasze założenia były błędne i rozminęły się z Waszymi oczekiwaniami. Bardzo przepraszamy _ - zwrócił się do klientów zarząd nc+ w oświadczeniu. Prezes spółki, powstałej po połączeniu Cyfry+ i Telewizji n kaja się przed klientami, jednak przez kilka tygodni spółka sprawiała wrażenie, jakby nie rozumiała całego zamieszania.

- _ Szczerze? Jestem w szoku _ - mówi krótko Agnieszka Durlik-Khouri, ekspert Krajowej Izby Gospodarczej. - _ Nie jestem w stanie pojąć, jak firma z takim doświadczeniem na polskim rynku popełniła taki błąd _.

Według Durlik-Khouri, w przypadku nc+ zabrakło analizy polskiego klienta i badań rynku: - _ Mam wrażenie, że władze firmy założyły, że polski klient jest ciągle mniej świadomy. Co oczywiście nie jest prawdą. W ciągu ostatnich lat świadomość konsumenta w Polsce bardzo mocno wzrosła _ - ocenia.

Platforma nc+, powstała w wyniku fuzji dwóch platform telewizji satelitarnych: n i Cyfry+ nową ofertę pokazała 21 marca. Beata Mońka, wtedy jeszcze wiceprezes nc+, mówiła Money.pl, że oferta jest idealnie skrojona dla widzów, a ceny nie są za wysokie. Mońka przekonywała także, że nc+ _ nie odda ani jednego klienta _. Klienci jednak nie dali się przekonać.

Wielu poczuło się oszukanych, bo jak się okazało w nowej ofercie, za te same programy musieliby płacić więcej nawet o 30-40 złotych. Wielu nie spodobała się automatyczna migracja do nowej oferty. – _ Takie postawienie sprawy to wprowadzenie pewnego przymusu. Polski klient tego nie wybacza _ – ocenia Leszek Mellibruda, psycholog biznesu i doradca korporacji.

Klienci bardzo szybko zebrali się na Facebooku, a założony profil Antync+ bardzo szybko zebrał ponad 90 tysięcy fanów. Większość zapowiedziała, że złoży wypowiedzenia i przejdzie do konkurencji. - _ Ruch społeczny, który ukazał się przy okazji nc+ okazał się bardzo skuteczny, skoro firma musiała zmienić ofertę _ - komentuje Durlik-Khouri. - _ Przedstawiciele nc+ za bardzo uwierzyli w swoją silną pozycję, a dzięki niej myśleli, że opór klienta będzie mniejszy. Przeliczyli się _.

**Nie pierwszy raz... a ostatni?**

Historia pokazuje jednak, że to nie pierwsza firma, która się _ przeliczyła _. - _ Szczególnie Francuzi nie pojmują polskich warunków. Często traktują klientów jako zło konieczne _ - twierdzi Leszek Mellibruda, psycholog biznesu. - _ Mają cechy, szczególnie u nas źle odbierane. To znaczy: bezwarunkowe narzucanie standardów, dominacja, zapatrzenie w siebie, a nawet służbowy autorytaryzm _ - wymienia Mellibruda. - _ Moje doświadczenie pokazuje, że we Francji jakoś częściej występuje na przykład apodyktyczność. To wszystko pewnie bierze się też z manii wielkości, która wywodzi się z dziejowych osiągnięć Francji. Efekt jak widać niestety bywa niekorzystny _.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/187/m112315.jpg ) ] (http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul/krrit;krytykuje;platforme;telewizyjna;nc,173,0,1284781.html) *KRRiT krytykuje platformę telewizyjną nc+ * Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji krytykuje platformę telewizyjną nc+, powstałą z połączenia n i Cyfry+, za dokonanie jednostronnych zmian w umowach z abonentami. Jednak nie tylko Francuzi mieli problem z wprowadzaniem firm do Polski. W 2005 roku polski rynek chciał podbić amerykański serwis aukcyjny eBay. Po latach dominacji Allegro, polscy internauci oczekiwali świeżości i nowości. Niestety eBay uznał Polskę za kraj mocno zacofany. Pierwsza lampka zapaliła się już podczas konferencji prasowej. Przedstawiciele firmy postanowili _ przełamać lody _ żartem i powiedzieli dziennikarzom, że nie mogli znaleźć dla polskiego oddziału szefa, który ma 10 lat doświadczenia w
branży i tytuł MBA.

Na dodatek Amerykanie nie udostępnili polskim użytkownikom swojego systemu płatności online - PayPal. Do tego dochodzi źle przetłumaczony i niepełny serwis. Każdy, kto miał 8 lat temu styczność z ogólnoświatowym eBay.com oraz eBay.pl dobrze czuł różnice pomiędzy nimi. Co więcej twórcy eBay w Polsce celowo usunęli część możliwości, bo uznano, że dla Polaków są... zbyt zaawansowane.

- _ Te przykłady pokazują, że wielu zachodnich prezesów uważa, że ciągle ganiamy za niedźwiedziami _ - komentuje Agnieszka Durlik-Khouri z Krajowej Izby Gospodarczej. Według niej wiele firm nie zdaje sobie sprawy, że bezpośrednie wdrażanie rozwiązań, które sprawdziły się w ich państwach, tutaj może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego, czego przykładem jest również brytyjski bank HSBC. Bank postanowił wycofać się z Polski bo sobie u nas nie radził. Dlaczego? HSBC uznał, że ma tak dobre oferty, że nie musi się martwić o klientów. Było inaczej. Polska branża jest bardzo konkurencyjna, technologicznie z kolei banki w Polsce są jednymi z najnowocześniejszych w Europie. HSBC nie doceniało naszego rynku, nie zatrudniono polskiego, znającego rynek menadżera, zaoferowano bardzo słaby system bankowości internetowej, a wszystkie decyzje dotyczące naszego kraju podejmowała centrala w Londynie.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/230/m89830.jpg ) ] (http://praca.money.pl/wiadomosci/artykul/klient;juz;nie;nasz;pan,94,0,1283678.html) *Klient już nie nasz pan * Przez niską jakość obsługi klienta tylko w zeszłym roku co piąty Polak zrezygnował z usług wybranej firmy. Dlaczego? Bo przedsiębiorcy bardziej dbają o nowych niż o stałych odbiorców usług. Czy przykład nc+ zmieni coś w podejściu zagranicznych inwestorów do Polski? - _ Na pewno. Myślę, że sytuacja z nc+ pokazał raz na zawsze, że polski konsument nie jest głupi _ - podkreśla Durlik-Khouri. - _ Firmy, które zamierzają wprowadzić do Polski nową ofertę powinny się nauczyć, że nie można tego robić bez analizy klientów. To powinno być działanie numer jeden. W przypadku nc+ najwidoczniej tego zabrakło, a była to bardzo duża zmiana _.

Z kolei zdaniem Leszka Mellibrudy, nc+ dość długo będzie musiała odbudowywać zaufanie wśród klientów, a i tak nie ma pewności czy jej się uda. - _ Wszystko zależy od tego, jakie nc+ przyjmie teraz strategie _ – zaznacza psycholog biznesu. - _ Jeżeli będą tylko same przeprosiny i tak naprawdę żadnych zmian, to ta firma cały czas będzie cierpiała wizerunkowo _.

**Zmiany nc+. Będzie drożej...**

Nc+ obok przeprosin zaprezentowała jednak zmiany w ofercie, ale czy na pewno? Największym plusem pakietu zmian, według komentarzy klientów, jest decyzja platformy nc+ o zakończeniu przymusowej migracji abonentów Cyfry+ i _ n _ do nowej oferty nc+. Decyzja jest jednak podyktowana widmem kary, jaka groziła nc+ ze strony UOKIK. Dokonanie przez spółkę jednostronnych zmian cen usługi oraz oferty programowej w umowach wzbudziło wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów już kilka dni po starcie platformy. UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce po otrzymaniu licznych skarg. Urząd zwrócił też uwagę na zbyt krótki termin na złożenie rezygnacji oraz informowanie o nowej ofercie zwykłym listem.

Czytaj więcej [ ( http://static1.money.pl/i/h/169/m265641.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wywiady/artykul/wiceprezes;nc;sie;broni;nie;przesadzilismy;z;cenami,87,0,1273687.html) *Wiceprezes nC+ się broni: Nie przesadziliśmy z cenami * Beata Mońka odpowiada na trudne pytania o ofertę i cennik nowej platformy telewizyjnej.

- _ Wycofanie z tych zapisów informacji o przymusowej migracji to jest nasza odpowiedź na zarzuty, jakie stawia nam UOKiK _ – przyznaje Arkadiusz Mierzwa, nowy rzecznik prasowy nc+. - _ Teraz każdy klient może dokończyć swoją umowę na tych warunkach, które ma i nie musi się obawiać żadnego przymusu _.

Za pakiety w odnowionej ofercie abonenci zapłacą od 39 do 119 złotych. Pojawić ma się też nowy pakiet sportowy _ Ekstraklasa _. Znajdzie się w nim dostęp do transmisji ze wszystkich meczów piłkarskiej Ekstraklasy. Klienci, którzy dysponowali dostępem do starych kanałów CANAL+ i nPremium HD otrzymują dostęp do 6 nowych programów CANAL PLUS na warunkach obecnej umowy. Wszystkie zmiany wchodzą w życie ze skutkiem natychmiastowym.

Z oferty nc+ już w piątek rano zniknął też najdroższy pakiet All Inclusive+ za 199 zł miesięcznie. Teraz jednak, żeby skomponować sobie ofertę identyczną jak ten pakiet trzeba będzie prawie 210 złotych, czyli jeszcze więcej niż dotychczas.

Czytaj więcej w Money.pl
Buntują się przeciw NC+. Nowa witryna... Internauci stworzyli specjalną stronę, na której można znaleźć gotowe wzory wypowiedzenia.
KRRiT krytykuje platformę telewizyjną nc+ Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji krytykuje platformę telewizyjną nc+, powstałą z połączenia n i Cyfry+, za dokonanie jednostronnych zmian w umowach z abonentami.
Wiceprezes nC+ się broni: Nie przesadziliśmy z cenami Beata Mońka odpowiada na trudne pytania o ofertę i cennik nowej platformy telewizyjnej.
Tagi: nc+, business news, giełda, strategie firm, kraj, raport, manager, strategie, prosto z firm, marketing i sprzedaż, czołówki, marketing i zarządzanie, lifestyle, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, porady, najważniejsze, z rynku
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz