Notowania

Do końca roku bilet na PKP Intercity kupisz telefonem

Ponad 20 procent sprzedaży odbywa się w niestandardowych kanałach. Spółka zapowiada jednocześnie, że w przyszłości podwoi liczbę placówek, w których będzie można kupić bilet.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Bartłomiej Banaszak/PKP Intercity)
Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity

SkyCash i PKP Intercity rozpoczęły pilotaż nowego narzędzia umożliwiającego kupowanie biletów przez telefon komórkowy. System będzie działał przez całą dobę. Do użytku trafi jeszcze w tym roku.

PKP Intercity wychodzi do pasażerów z kolejnym udogodnieniem w zakresie sprzedaży biletów. Dzięki aplikacji mobilnej SkyCash, która ma być uruchomiona w tym lub przyszłym miesiącu, będzie to możliwe za pomocą telefonu komórkowego. Co ważne, system będzie funkcjonował całą dobę. Na razie trwają testy aplikacji.

Za jej pomocą będzie można kupować bilety na wszystkie połączenia krajowe PKP Intercity, obsługiwane przez pociągi EIC oraz TLK. Możliwe będzie wyszukanie połączenia oraz określanie parametrów, np. liczby biletów, rodzaju zniżki, klasy czy rodzaju wagonu.

Po dokonaniu płatności kartą lub środkami zgromadzonymi na koncie SkyCash, bilet zostaje automatycznie zapisany w pamięci telefonu. Tym samym, podczas podróży pasażer nie będzie musiał być podłączony do Internetu. Wszystkie bilety są dodatkowo wysyłane na adres e-mail. Osoby korzystające ze SkyCash będą mogły wybrać opcję zakupu biletów wraz z fakturą VAT.

Pasażerowie mają już kilka możliwości zakupu biletów bez konieczności stania w kolejce do kasy. Mowa m.in. o automatach ustawianych na największych dworcach w Polsce oraz o zakupach przez internet. Dopytaliśmy PKP Intercity o znaczenie niestandardowych sposobów sprzedaży biletów.

- _ Ponad 20 procent sprzedaży odbywa się w niestandardowych kanałach. Zdecydowanie najważniejszy jest internet, za pomocą którego realizowanych jest 15 procent transakcji - _informuje biuro prasowe spółki.

Wciąż więc trudno sobie wyobrazić żeby w perspektywie kolejnych lat mogły zniknąć kasy biletowe obsługiwane przez pracowników.

Spółka zapewnia, że jej strategia sprzedażowa opiera się na dywersyfikacji kanałów przy równoczesnym zachowaniu i rozwoju tradycyjnych stacjonarnych punktów. - _ Chcemy aby w przyszłości nasze bilety można było kupić w około 350 punktach. Dziś jest to ponad 200 placówek _ - informuje PKP Intercity.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: pkp intercity, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, prosto z firm, gospodarka polska, czołówki, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz