Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Eurocash mocno inwesuje w e-handel

0
Podziel się:

Wykorzystamy zdobyte know-how do wypracowania rozwiązań, które pozwolą wzmocnić pozycję konkurencyjną niezależnych sklepów spożywczych - mówi Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Eurocash mocno inwesuje w e-handel
(Eurocash)
bEKpxOid

Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44 proc. akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.

_ - Frisco.pl będzie dla nas platformą do zdobywania doświadczeń w segmencie e-commerce. Zawarta umowa umożliwia nam w przyszłości zostanie większościowym akcjonariuszem spółki. Liczymy, że wykorzystamy zdobyte know-how do wypracowania rozwiązań, które pozwolą wzmocnić pozycję konkurencyjną naszych klientów, czyli niezależnych sklepów spożywczych - _powiedział Pedro Martinho, członek zarządu Eurocash.

Jak przekonuje, Frisco.pl to jeden z największych graczy na polskim rynku zakupów przez Internet, dysponujący nowoczesną i efektywną platformą logistyczną. Spółka prowadzi sprzedaż wyłącznie w kanale online, w związku z czym - w odróżnieniu od innych graczy na tym rynku - nie ma tu elementu subsydiowania sprzedaży internetowej przez fizyczny sklep.

bEKpxOif

_ - Środki pozyskane w ramach tej rundy finansowania pozwolą nam nie tylko kontynuować realizację strategii rozwoju Frisco jako wiodącego warszawskiego e-supermarketu, ale również otwierają nam możliwość zwiększenia skali biznesu, m.in. poprzez efektywne wejście z pełną ofertą do kolejnych dużych miast w Polsce w krótszym terminie niż zakładaliśmy do tej pory - _ mówi Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco.pl.

_ - Dołączenie do grona inwestorów Frisco.pl tak silnego partnera jak Eurocash to pozytywna weryfikacja przyjętej strategii inwestycyjnej w obszarze e-commerce oraz potwierdzenie ogromnego potencjału rozwoju Frisco.pl. Naszym wspólnym celem jest dalsze budowanie wartości tej spółki. Wsparcie Eurocash da Frisco sporo synergii po stronie zakupowej i logistycznej, ale przede wszystkim przyśpieszy realizację strategii rozwoju Frisco.pl i pozwoli istotnie zwiększyć skalę operacyjną tej spółki - _powiedział Adam Jarmicki z MCI Management S.A.

W ostatnich latach Frisco.pl notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Roczne obroty spółki przekraczają 30 mln zł.

Dedykowane centrum logistyczne i unikalny system, pozwalają realizować zamówienia klientów, w określonych jednogodzinnych oknach dostaw, dostarczając produkty w 100 proc. zgodnie z zamówieniem. Sklep Frisco.pl poleca ponad 98 proc. klientów, którzy skorzystali z jego usług.

bEKpxOil

Eurocash nabył tez ostatnio od HDS Polska 51 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Inmedio, liczącej ponad 410 placówek detalicznych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych.

Salony Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach Inmedio dostępne są ponadto płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie.

W 2013 r. przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio przekroczyły 0,5 mld zł. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Eurocash będzie dysponować pakietem kontrolnym, natomiast operacyjne zarządzanie tą siecią pozostanie w gestii HDS Polska, która posiada unikalne na polskim rynku know-how w zakresie prowadzenia placówek typu convenience.

Czytaj więcej w Money.pl

bEKpxOim
bEKpxOiG
business news
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)