Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

FoodCare idzie na wojnę z grupą Maspex Wadowice

0
Podziel się:

Domaga się wycofania ze sklepów produktów marki Tiger oznaczonych sloganem Power is Back!.

FoodCare idzie na wojnę z grupą Maspex Wadowice
(FoodCare)

FoodCare sp. z o.o. producent w branży spożywczej w Polsce złożył pozew przeciw MWS sp. z o.o. sp. kom. - firmie z grupy Maspex Wadowice. Jak czytamy w przesłanym komunikacie: _ FoodCare zarzuca MWS naruszenie majątkowych praw autorskich, nieuczciwą konkurencję, a także domaga się m.in. wycofania z obrotu znacznej części produktów marki Tiger oznaczonych jednocześnie sloganem "Power is Back!" _.

Na zdjęciu Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

FoodCare wnioskuje także o odszkodowanie za wykorzystanie sloganu i utworu opracowanych dla firmy w 2006 roku. Według szacunków spółki wartość przedmiotu sporu może sięgnąć nawet kilkudziesięciu milionów złotych.

Pozew FoodCare przeciw MWS został wniesiony do Sądu Okręgowego
w Warszawie, Wydział XVI Gospodarczy. Sprawa dotyczy ochrony utworu (znaku graficznego) oraz sloganu_ Power is back! _, które wykorzystywane są przez MWS na napojach energetycznych Tiger.

_ FoodCare jako uprawniony do sloganu i dysponent majątkowych praw autorskich do znaku graficznego „Power is back!" dochodzi przed sądem ochrony swoich praw do tego utworu i hasła - _ czytamy w komunikacie.

Firma domaga się także ochrony przed czynami nieuczciwej konkurencji. FoodCare żąda ponadto zaprzestania wprowadzania na rynek napojów marki Tiger z oznaczeniem _ Power is back! _ oraz usunięcia z rynku wszystkich puszek, na których widoczny jest wspomniany utwór oraz slogan.

Ponadto, firma wnioskuje o publikację w prasie oświadczenia z przeprosinami, a także zasądzenie odszkodowania i wydanie uzyskanych korzyści majątkowych Kwoty maja być doprecyzowane w trakcie postępowania sądowego. Szacunki spółki wskazują, że może to być nawet kilkadziesiąt milionów złotych.

_ - Slogan i znak graficzny „Power is back!" zostały opracowane wiele lat temu dla spółki FoodCare, kiedy jeszcze produkowaliśmy napoje energetyczne TIGER. Utwór ten i slogan należą do spółki i nigdy nie przekazywaliśmy praw do nich innym podmiotom, a tym bardziej naszym konkurentom. Fakt, że zarządzający firmą dystrybuującą TIGERA m.in. Prezes Krzysztof Pawiński zdecydowali się na korzystanie z tego hasła i oznaczenia, należy w naszej ocenie traktować, jako kradzież własności intelektualnej, a tym samym pozbawienie nas istotnych korzyści majątkowych. Będziemy walczyć o zasady i dochodzić swoich praw przed niezawisłymi sądami - _mówi, cytowany w komunikacie Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

_ Slogan oraz utwór (znak graficzny) Power is back! zostały opracowane dla firmy FoodCare w 2006 roku _ - głosi komunikat firmy.

W latach 2006-2010 oznaczenie to oraz hasło było wykorzystywane na napojach energetycznych Tiger, produkowanych wówczas przez firmę FoodCare. Jednak od 2010 r. napoje tej marki produkowane są i sprzedawane przez spółki z grupy Maspex Wadowice m.in. MWS.

Od tego czasu firma MWS wielokrotnie wykorzystywała utwór oraz slogan _ Power is back! _. Czyny te, zdaniem FoodCare, naruszały prawa firmy FoodCare jest bowiem dysponentem majątkowych praw autorskich do utworu _ Power is back! _oraz przez wiele lat, jako pierwszy używał sloganu _ Power is back! _.

Ponadto, FoodCare zarzuca stronie pozwanej popełnienie czynów nieuczciwej konkurencji. _ MWS nie miała bowiem podstaw do wykorzystywania utworu i sloganu, który został po raz pierwszy użyty w obrocie przez firmę FoodCare - _argumentuje koncern.

Pozew FoodCare został złożony w Wydziale Gospodarczym Sądu Okręgowego w Warszawie przeciw MWS sp. z o. o. sp. kom, jednemu z podmiotów grupy spożywczej Maspex Wadowice. Termin pierwszej rozprawy nie został jeszcze wyznaczony.

Czytaj więcej w Money.pl

business news
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)