Notowania

redan
08.05.2014 13:37

Grupa Redan chwali się mocnym odbiciem

Właściciel marek odzieżowych Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket, mówi o przełomie w branży odzieżowej.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Redan)

O 14,3 proc. do 43,5 mln zł wzrosły w kwietniu 2014 r. szacunkowe obroty Grupy Redan, właściciela marek Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci TextilMarket, w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku. Miniony rok był przełomowy dla Grupy Redan, która na trwałe odzyskała rentowność. W 2014 r. będziemy koncentrowali się na dalszej poprawie efektywności działania - zapewnia Bogusz Kruszyński wiceprezes Zarządu Redan SA.

Poprawę obrotów Grupa uzyskała zarówno w segmencie dyskontowym jak i modowym. Z każdym kolejnym miesiącem roku dynamika sprzedaży Grupy jest coraz wyższa.

_ - Wyniki sprzedażowe osiągnięte w kwietniu potwierdzają, że działalność Grupy Redan rozwija się prawidłowo. Miniony miesiąc był od początku roku kolejnym z rzędu, kiedy zwiększyliśmy dynamikę obrotów w ujęciu rok do roku. _ - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes Zarządu Redan SA.

- _ Jesteśmy bardzo zadowoleni z utrzymującego się wysokiego tempa wzrostu przychodów w części dyskontowej. W kwietniu dynamika sięgnęła blisko 20 proc. podczas gdy powierzchnia sieci zwiększyła się jedynie o 4 proc. Oznacza to duży wzrost sprzedaży w porównywalnych sklepach, co będzie generować bardzo znaczny wzrost zysków. Także w segmencie modowym kwietniową sprzedaż oceniamy pozytywnie - _ dodał Bogusz Kruszyński.

W kwietniu 2014 r. przychody Grupy Redan wyniosły 43,5 mln zł, czyli 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec minionego miesiąca powierzchnia handlowa sieci wyniosła 101,7 tys. m2, co oznacza wzrost o 3 proc. w porównaniu do kwietnia 2013 r. Narastająco od początku roku obroty Grupy sięgnęły 145,5 mln zł, co oznacza wzrost r./r. o 8,7 proc.

Sieć TextilMarket w kwietniu osiągnęła obroty w wysokości 24,2 mln zł, czyli o 19,5 proc. większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec kwietnia składała się z 291 sklepów własnych o łącznej powierzchni 62,9 tys. m2, czyli 4 proc. więcej niż w kwietniu 2013 r. Narastająco przez pierwsze cztery miesiące obroty tego sektora zwiększyły się r./r. o 16,7 proc. do 76,8 mln zł.

Z kolei w sieci marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash sprzedaż w kwietniu wyniosła 19,3 mln zł i była o 8,5 proc. większa niż rok wcześniej. Z tego, ze sprzedaży w kanale e-commerce uzyskano 2,4 mln zł, czyli 9,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec kwietnia 2014 r. wyniosła 38,9 tys. m2 i była o 1 proc. wyższa niż w kwietniu 2013 r. Narastająco przez pierwsze cztery miesiące tego roku obrotu segmentu modowego wzrosły r./r. o 1,1 proc. do 68,8 mln zł.

Przełom już za Redanem

Redan w 2013 r. wypracował 3,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, w porównaniu do 27 mln zł straty netto rok wcześniej. _ - W naszej ocenie miniony rok był przełomowy dla Grupy Redan, która na trwałe odzyskała rentowność. W 2014 r. będziemy koncentrowali się na dalszej poprawie efektywności działania. - _ zapewnił Bogusz Kruszyński.

W przypadku segmentu modowego obroty w 2013 r. wzrosły r./r. o 6,6 proc. do 229 mln zł. Marża handlowa w skali całego roku wyniosła 43,5 proc., co oznacza spadek o 1,9 p.p., względem poprzedniego roku. Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zostały natomiast zmniejszone r./r. aż o 7,2 proc.. _ - Wynika to przede wszystkim z ograniczenia wydatków na utrzymanie sieci sklepów, w szczególności sklepów własnych w Polsce. Wpływ na to miała renegocjacja czynszów, optymalizacja struktury zatrudnienia w sklepach oraz likwidacja nierentownych placówek - _ wyjaśnił Bogusz Kruszyński.

Redan SA jest operatorem marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu.

W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket.

Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Czytaj więcej w Money.pl
O dress code dbamy tylko w poniedziałek? Poniedziałek to dzień, kiedy kobiety w pracy prezentują się najbardziej elegancko.
Kurtka pikowana elegancka jak granitur Dawniej nosili ją brytyjscy arystokraci w wiejskich posiadłościach. Dzisiaj króluje w miastach.
Tagi: redan, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, gospodarka polska, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz