Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
decyzje uokik
07.02.2014 12:06

Henkel musi sprzedać markę Rex. W zamian przejmie...

Firma finalizuje kupno polskich marek środków piorących i czystości od PZ Cussons Plc z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Chodzi o E, Kokosal oraz IXI.

Podziel się
Dodaj komentarz
(henkel.pl)
Na zdj. Markus Raunig

Firma finalizuje kupno polskich marek od PZ Cussons Plc z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Chodzi o _ E , _ Kokosal _ oraz _ IXI _, pod którymi sprzedawane są produkty do prania tkanin oraz płyny do płukania tkanin i płyny do ręcznego zmywania naczyń. _ - Transakcja ta związuje Henkla jeszcze mocniej z polskim rynkiem i polskimi konsumentami - _ przyznał Markus Raunig, dyrektor zarządzający działu środków piorących i czystości Henkel Polska. _

Jaka jest kwota transakcji? _ - Firma Henkel nie podaje do informacji publicznej takich informacji - _ usłyszeliśmy w biurze prasowym firmy. Umowa zakupu uzyskała akceptację polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, pod warunkiem, że Henkel odsprzeda niezależnemu inwestorowi markę środków piorących Rex w Polsce.

Obecnie proszki Rex produkowane przez Henkel konkurują z należącymi PZ Cussons IXI oraz E, natomiast żele do prania rywalizują bezpośrednio z marką E - podkreśla UOKiK. Zgodnie z nałożonym warunkiem spółka Henkel będzie musiała w ciągu 12 miesięcy sprzedać wszelkie prawa własności przemysłowej i intelektualnej związanej ze znakiem towarowym Rex na terytorium Polski.

_ - W szczególności dotyczy to znaku towarowego, nazwy handlowej, logo, szaty graficznej, a także know-how i receptur. Wyjątkiem są prawa do opakowań produktów sprzedawanych pod tą marką, co do których spółka udzieli wyłącznej licencji na co najmniej 5 lat. Nabywca nie może należeć do grupy kapitałowej Henkel, ani być współkontrolowany przez podmioty do niej należące. Będzie on musiał uzyskać akceptację UOKiK, która nie zostanie udzielona, jeżeli nie będzie dawał on gwarancji produkcji i sprzedaży proszku i żelu do prania _ - mówi prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel.

Do czasu realizacji warunku Henkel musi utrzymać sprzedaż produktów Rex na terenie Polski, na poziomie co najmniej 80 proc. w porównaniu z 2013 r. oraz relacji wydatków na reklamę, promocję i akcje informacyjne do wartości sprzedaży produktów, na poziomie nie niższym niż w 2013 r.

_ - Jesteśmy gotowi na włączenie nowych marek do naszej oferty produktowej. Rozumiemy oraz będziemy wspierać decyzję UOKiK zmierzającą do zapewnienia nieograniczonej konkurencji na polskim rynku detergentów. Dołożymy wszelkich starań, aby zaoferować naszym partnerom handlowym _ _ możliwie najpełniejsze wsparcie _ _ w procesie zmiany - _ zapewnia Markus Raunig.

W roku obrotowym 2012 wartość sprzedaży nabytych w ramach transakcji marek wyniosła około 60 milionów euro. Umowa sprzedaży, która została podpisana 20 lutego 2013 roku, po uzyskaniu pozytywnych decyzji właściwych organów państwowych wchodzi w życie 14 lutego 2014 r.

Henkel oferuje na całym świecie marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych).

Założona w 1876 roku firma oferuje m.in. marki Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2012 roku wartość sprzedaży wyniosła 16,510 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,335 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: decyzje uokik, henkel, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz