Notowania

briju
11.09.2014 06:28

Jubilerska spółka planuje potężną ekspansję

- Obecnie mamy dziewięć czynnych salonów. We wrześniu i październiku otworzymy kolejne trzy sklepy - zapowiada Przemysław Piotrowski, prezes Briju.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Briju)

- _ Obecnie mamy dziewięć czynnych salonów. We wrześniu i październiku otworzymy kolejne trzy sklepy _ - zapowiada Przemysław Piotrowski, prezes Briju. Giełdowy producent i sprzedawca biżuterii do końca przyszłego roku chce mieć 42 salony, pracujące zarówno w modelu własnym, jak i franczyzowym.

Otwieranie nowych lokalizacji - jak deklaruje prezes Briju - pozytywnie wpływa na wielkość sprzedaży pod własną marką, co z kolei skutkuje wzrostem poziomu osiąganej marży.

Marża brutto (stosunek zysku brutto do przychodów) ze sprzedaży wyniosła w pierwszym półroczu 6,3 procent, co oznacza jej wzrost o 1,4 punktu procentowego wobec pierwszych sześciu miesięcy ubiegłego roku. Marża netto (stosunek zysku netto do przychodów) wyniosła 2,7 procent i była nieznacznie niższa od osiągniętej w 2013 roku.

- _ Nieznaczny spadek marży netto wynika z kosztów związanych z utrzymaniem salonów oraz otwieraniem nowych. Aby otworzyć nowy salon potrzebujemy około miliona złotych na przystosowanie sklepu do naszych standardów oraz jego zatowarowanie _ - wyjaśnia Przemysław Piotrowski.

W pierwszym półroczu tego roku łączne przychody ze sprzedaży grupy Briju wyniosły 167,22 miliona złotych, a zysk netto 4,51 miliona złotych. Rok wcześniej było to odpowiednio 129,94 i 3,98 miliona złotych.

Działalność spółki obejmuje dwa segmenty: projektowanie, produkcję i dystrybucję wyrobów jubilerskich oraz handel kruszcami złota i srebra. W maju Briju przeniosło się z NewConnect, na którym było obecne od 2011 roku, na rynek główny GPW.

Jak podaje Briju w swoim raporcie półrocznym, rynek jubilerski w Polsce jest rozdrobniony. Na trzy największe działające na nim sieci - W. Kruk, Apart oraz YES - przypada około 60 procent obrotów. Wartość całego rynku szacowana jest na około 1,4 miliarda złotych.

Czytaj więcej w Money.pl
Kruk i Apart mogą się obawiać? Konkurent zapowiada... Spółka BRIJU zadebiutowała wczoraj na GPW. Prezes planuje w najbliższym czasie wydać co najmniej 4 mln zł w rozwój sieci sprzedaży.
Briju zadebiutował na GPW. Dał zarobić? Spółka zajmuje się handlem kruszcem złota i innymi metalami szlachetnymi.
Rekordowe zyski i ambitne cele przyszłego debiutanta na GPW - Rynek dóbr luksusowych ma w ciągu trzech najbliższych lat wzrosnąć o 20 procent. My chcemy rosnąć znacznie szybciej - deklaruje Przemysław Piotrowski, prezes zarządu spółki Briju.
Tagi: briju, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, czołówki, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz