Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Koniec kolejek na poczcie? Rusza rewolucyjny projekt

0
Podziel się:

Poczta Polska uruchomiła platformę internetową Envelo. Dzięki niej klienci będą mogli wszystkie operacje wykonywać zdalnie. Przynajmniej tak zapewnia prezes Jóźkowiak.

prezes zarządu Jerzy Jóźkowiak
prezes zarządu Jerzy Jóźkowiak (SGH mat.pras.)
bEsibBxN

Od dzisiaj klienci Poczty Polskiej mogą kupić w internecie i drukować znaczki pocztowe oraz wysyłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz. Jest to możliwe dzięki nowo uruchomionej platformie Envelo.

Oferta cyfrowa to odpowiedź Poczty Polskiej na zmiany zachodzące na rynku papierowej korespondencji. - _ Trendy rynkowe są nieubłagane. Chcemy iść w kierunku, który oczekują od nas klienci _ - podkreśla Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej. - _ Budujemy grupę pocztowo - finansowo - logistyczną, w której e-usługi staną się jednym z filarów rozwoju. Mamy do tego wszelkie potrzebne narzędzia _ - zapewnia Jerzy Jóźkowiak.

Jak zapewnia Poczta Polska klienci mogą korzystać z platformy Envelo w każdym miejscu i o każdej porze. Od dziś dostępne są na niej pierwsze najpopularniejsze produkty: neoznaczek, neolist i neokartka. Neoznaczek, czyli znaczek pocztowy drukowany z komputera i zabezpieczony kodem data matrix. Po zakupie on-line można wydrukować go na kartce papieru, etykiecie samoprzylepnej lub bezpośrednio na kopercie. Znaczek można pobrać ze strony www lub otrzymać w postaci załącznika do e-maila.

bEsibBxP

Neolist to odpowiednik tradycyjnego listu, ale przygotowany na envelo.pl i wysłany przez Internet. Wystarczy wpisać treść listu lub dołączyć plik PDF, dodać dane odbiorcy i wybrać standard ekonomiczny lub priorytetowy. Listonosz dostarczy neolist bezpośrednio do skrzynki pocztowej wskazanej osoby, firmy lub urzędu. Wkrótce Poczta Polska zaproponuje nową funkcjonalność tego produktu, czyli doręczanie do odbiorcy w kraju jako list polecony.

Neokartka to drukowana kartka pocztowa dostarczana do każdego miejsca na świecie w tradycyjnej formie. Neokartka jest też dostępna dzięki darmowej aplikacji na smartfony. Dzięki neokartce można wysłać samodzielnie wykonaną fotografię lub skorzystać z galerii zdjęć, dostępnej zarówno na platformie Envelo.pl jak i za pomocą aplikacji na telefony.

To dopiero początek

Według zapowiedzi, w przyszłości Poczta Polska będzie posiadała na platformie Envelo pełny zakres usług cyfrowych dopasowanych do różnorodnych grup klientów. Będzie to faktura elektroniczna, list skanowany, czyli elektronizacja korespondencji przychodzącej, ePodpis i eUmowa czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną czy finalnie elektroniczny list rejestrowany.

W ostatnich dwóch latach monopolista na polskim rynku pocztowym stara się zmienić wizerunek i unowocześnia ofertę. Wprowadził nowy standard placówki pocztowej oferując m.in. samoobsługowe strefy, gdzie klienci przez całą dobę mogą nadać list lub paczkę bądź odebrać przesyłkę, o której dowiadują się poprzez elektroniczne awizo. - _ Kolejny krok to wejście Poczty na poziom 3.0. Jest to możliwe dzięki cyfrowej platformie Envelo _ - podkreśla Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

bEsibBxV

Nie wszyscy mają powody do zadowolenia

Na rewolucyjnym projekcie stracić mogą pracownicy Poczty, którzy w dużej mierze stracą pracę. Przeniesienie się większej części klientów do sfery wirtualnej w perspektywie kilku lat będzie wpływać na konieczność ograniczenia zatrudnienia. Nakładają się też na to inne czynniki, o którychpisaliśmy na łamach Money.pl w połowie roku.

W 2012 roku wynik finansowy brutto Poczty Polskiej wyniósł 163 mln zł, co oznacza prawie 100-procentowy wzrost w porównaniu z 2010 rokiem. W odniesieniu do 2011 roku, kiedy wynik ten podliczono na 214 mln zł, daje to jednak 24-procentowy spadek. W ubiegłym roku firma zredukowała koszty o 170 mln zł. Na inwestycje rozwojowe i pracowników wydała 86 mln zł. Posiada sieć liczącą ponad 8300 placówek.

Czytaj więcej w Money.pl

bEsibBxW

Od dziś klienci Poczty Polskiej mogą w Internecie kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać listy lub kartki, które w papierowej formie dostarczy listonosz. Jest to możliwe dzięki platformie internetowej Poczty Polskiej, działającej pod marką Envelo. To narzędzie, które pozwala na korzystanie z usług pocztowych w każdym miejscu i o każdej porze. Za wdrożenie odpowiedzialna jest spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.

Oferta cyfrowa to odpowiedź Poczty Polskiej na zmiany zachodzące m.in. na rynku papierowej korespondencji. – Trendy rynkowe są nieubłagane. Chcemy iść w kierunku, którego oczekują od nas nasi klienci – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej. – Budujemy silną grupę pocztowo – finansowo – logistyczną, w której e-usługi staną się jednym z filarów rozwoju. Jako lider usług pocztowych w tej części Europy i jedna z największych polskich firm, mamy do tego wszelkie potrzebne narzędzia – dodaje Jerzy Jóźkowiak.

Poczta wchodzi na poziom 3.0

Z badań realizowanych na zlecenie Poczty Polskiej wynika, że zwłaszcza młodsi klienci oczekują, że większość spraw związanych z usługami masowymi będą załatwiać przez Internet. Jednocześnie stają się coraz bardziej wymagający i szukają usług o wysokiej jakości.
– Poczta Polska w ciągu ostatnich dwóch lat istotnie zmieniła swoją ofertę, wprowadziła nowy standard placówki pocztowej oferując m.in. samoobsługowe strefy, gdzie klienci przez całą dobę mogą nadać list lub paczkę bądź odebrać przesyłkę, o której dowiadują się poprzez elektroniczne awizo. Kolejny krok to wejście Poczty na poziom 3.0. Jest to możliwe dzięki cyfrowej platformie Envelo, która pozwala opłacić i wydrukować znaczek bez wychodzenia z domu czy wysłać list lub kartkę, doręczaną przez Pocztę w sposób tradycyjny – podkreśla Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. – Poczta Polska chce wyznaczać standardy w tym obszarze. Inwestujemy w nowe technologie, stawiamy na innowacyjność – dodaje Janusz Wojtas.

bEsibBxX

Envelo.pl – z każdego miejsca i o każdej porze

Envelo to internetowa platforma pocztowa służąca do kompleksowego i bezpiecznego wysyłania korespondencji elektronicznej. Od dziś dostępne są na niej pierwsze najpopularniejsze produkty: neoznaczek, neolist i neokartka.

Neoznaczek, czyli znaczek pocztowy drukowany z komputera i zabezpieczony kodem data matrix. Po zakupie on-line można wydrukować go na kartce papieru, etykiecie samoprzylepnej lub bezpośrednio na kopercie. Znaczek można pobrać ze strony www lub otrzymać w postaci załącznika do e-maila.

bEsibBxY

Neolist to odpowiednik tradycyjnego listu, ale przygotowany na envelo.pl i wysłany przez Internet. Wystarczy wpisać treść listu lub dołączyć plik PDF, dodać dane odbiorcy i wybrać standard ekonomiczny lub priorytetowy. Listonosz dostarczy neolist bezpośrednio do skrzynki pocztowej wskazanej osoby, firmy lub urzędu. Wkrótce Poczta Polska zaproponuje nową funkcjonalność tego produktu, czyli doręczanie do odbiorcy w kraju jako list polecony.

Neokartka to drukowana kartki pocztowa dostarczana w Polsce i do każdego miejsca na świecie w tradycyjnej formie. Neokartka jest też dostępna dzięki darmowej aplikacji na smartfony. Dzięki neokartce można wysłać samodzielnie wykonaną fotografię lub skorzystać z galerii zdjęć, dostępnej zarówno na platformie Envelo.pl jak i za pomocą aplikacji na telefony.

Envelo.pl – wszystko w jednym miejscu

W przyszłości Poczta Polska będzie posiadała na platformie Envelo pełne portfolio usług cyfrowych dopasowanych do różnorodnych grup klientów. – Będzie to faktura elektroniczna, list skanowany, czyli elektronizacja korespondencji przychodzącej, ePodpis i eUmowa czyli podpisywanie elektronicznych dokumentów z poświadczeniem zapewniającym moc prawną czy finalnie elektroniczny list rejestrowany. Docelowo platforma będzie miejscem skupiającym wszystkie e-usługi pocztowe. Pod tym względem będzie to unikatowe rozwiązanie na tym rynku – zapowiada Grzegorz Świdwiński, prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Poczta Polska chce także dzięki dostępowi do baz danych i systemów różnych organów państwa oferować obywatelom różnego rodzaju dokumenty, np. wypisy z rejestrów, dokumenty z Krajowego Rejestru Sadowego. Dzięki temu nie będą oni musieli jechać po nie do oddalonych miejscowości, ale odbiorą je na najbliższej poczcie.

Poczta Prosta – pod takim hasłem ruszy kampania marketingowa towarzysząca wprowadzeniu Envelo na rynek. To między innymi filmy produktowe oraz edukacyjne, które dostępne będą na kanale Youtube. W kampanii zostały wykorzystane narzędzia marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM), wybrane elementy marketingu bezpośredniego oraz kampania zasięgowa w Internecie.

Poczta Polska to firma z całkowicie polskim kapitałem. Posiada sieć liczącą ponad 8300 placówek. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju do 2017 roku. Poczta Polska buduje konkurencyjną i rentowną Grupę Kapitałową pocztowo-finansowo-logistyczną oraz chce osiągnąć trwałą rentowność. Celem jest także poprawa, jakości usług i obsługi klientów poprzez proponowanie im m.in. nowoczesnych produktów bankowo – ubezpieczeniowych oraz logistycznych w otwartych i przyjaznych placówkach. oraz kampania zasięgowa w Internecie.

bEsibByq
business news
manager
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)