Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
bri
30.05.2014 11:25

Kruk i Apart mogą się obawiać? Konkurent zapowiada...

Spółka BRIJU zadebiutowała wczoraj na GPW. Prezes planuje w najbliższym czasie wydać co najmniej 4 mln zł w rozwój sieci sprzedaży.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Paweł Supernak)
Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU

BRIJU to 11 spółka, która zadebiutowała na GPW w tym roku. Przy tej okazji prezes Przemysław Piotrowski (na zdjęciu) zapowiedział rozbudowę sieci sprzedaży w Polsce. W ciągu dwóch lat zamierza otworzyć 22 sklepy własne oraz 20 sklepów franczyzowych pod marką BRIJU. Będzie to koszt co najmniej 4 mln zł.

- _ Zwiększenie sieci sprzedaży w takim zakresie wiąże się z nakładami inwestycyjnymi rzędu 4 mln zł _ - komentuje dla Money.pl prezes Przemysław Piotrowski. - _ Oprócz tego należy uwzględnić koszty zatowarowania oraz kampanii medialnej. Przy zakładanym tempie rozwoju, do sfinansowania inwestycji wystarczające będą środki własne generowane przez spółkę. Na koniec pierwszego kwartału bieżącego roku posiadaliśmy ponad 8 mln zł gotówki. Mamy również wysoką zdolność kredytową _ - przyznaje prezes.

Zapytaliśmy Przemysława Piotrowskiego o to czy w najbliższym czasie są plany pozyskania kapitału z rynku. Dowiedzieliśmy się jednak, że na tym etapie rozwoju spółki zarząd uznał, że przeprowadzenie nowej emisji nie jest konieczne.

Mimo ambitnych planów rozwoju trudno będzie BRIJU znacząco zaistnieć na rynku jubilerskim. Jak podkreśla sama spółka, jest to bardzo rozdrobniony rynek. Istnieje duża liczba małych oraz średnich sklepów i warsztatów. Oprócz nich działają trzy duże sieci (W. Kruk, Apart i YES), na które przypada około 60 procent obrotów na rynku.

W 2013 roku sprzedaż i zyski BRIJU bardzo wyraźnie wzrosły do poziomu odpowiednio 279 i 7,5 mln zł. Inwestorzy giełdowi i ludzie zainteresowani spółką na pewno zadają sobie pytanie o najbliższą przyszłość. - _ Biorąc pod uwagę rosnący rynek oraz realizowaną przez nas strategię dynamicznego rozwoju, spodziewamy się poprawy wyników w kolejnych kwartałach zarówno w segmencie wyrobów jubilerskich - dzięki nowym salonom oraz wzmocnieniu marki BRIJU - oraz w segmencie surowców. Należy przy tym pamiętać, że w skali roku to trzeci i czwarty kwartał generują najlepsze wyniki _ - tłumaczy w rozmowie z Money.pl prezes Piotrowski.

BRIJU specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Asortyment Spółki obejmuje unikatowe własne kolekcje oraz modowe kolekcje wyrobów biżuteryjnych, które są oferowane w szerokiej gamie wzorów. Spółka zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: bri, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz