Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
yang yuanqing
20.08.2013 12:43

Lenovo największym dostawcą PC na świecie

Gigant od początku roku dostarczył 12,6 miliona komputerów PC, znacznie wyprzedzając całą tracącą branżę.

Podziel się
Dodaj komentarz
(World Forum Davos)

Po raz pierwszy w historii firma Lenovo została uznana za największego dostawcę komputerów PC na świecie, przy okazji osiągając najwyższy w historii kwartalny wzrost udziału w rynku o 1,7 punktu procentowego w ujęciu rok do roku do poziomu 16,7 proc.. W pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo dostarczyła 12,6 miliona komputerów PC - był to 17. kwartał z rzędu, w którym wyprzedziła całą - tracącą 11 proc. w ujęciu rok do roku - branżę ogółem. Firma Lenovo jest osiągającym 34 mld dolarów przychodów rocznie producentem urządzeń elektronicznych do użytku osobistego i największym dostawcą komputerów PC na świecie.

Grupa Lenovo opublikowała wyniki za pierwszy kwartał roku finansowego zakończony 30 czerwca 2013 roku, wykazując przychody kwartalne w wysokości 8,8 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rok do roku. Jednocześnie zysk brutto Lenovo za pierwszy kwartał wzrósł o 16 proc. w ujęciu rok do roku do 215 milionów dolarów, podczas gdy zysk netto wzrósł o 23 proc. w ujęciu rok do roku do 174 mln dolarów, co odzwierciedla konsekwentne działania firmy zmierzające do objęcia pozycji lidera w epoce PC Plus, przy jednoczesnym rentownym rozwoju działalności we wszystkich regionach, segmentach klientów i liniach produktów.

_ - Na trudnym rynku komputerów PC firma Lenovo po raz pierwszy została wyraźnym numerem jeden i kontynuuje zwiększanie rentowności. Nasze dobre wyniki w sektorze komputerów PC są rezultatem zrównoważonego rozwoju dzięki spójnej realizacji właściwej strategii _ - mówi Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny firmy Lenovo. _ - Utrzymując rentowny wzrost naszego podstawowego biznesu, szybko przekształcamy naszą firmę w przedsiębiorstwo epoki PC Plus. Rynek PC Plus wymaga szybkich, efektywnych innowacji - produkty premium szybko stają się produktami głównego nurtu, a dominacja na dojrzałym rynku ustępuje miejsca hiperwzrostowi na rynku wschodzącym. W takim otoczeniu przydają się sprawdzone atuty firmy Lenovo. To dzięki nim jesteśmy w stanie wykorzystywać te wyraźne trendy lepiej od konkurencji - _ dodaje.

Firma Lenovo kontynuowała swoją transformację w kierunku przedsiębiorstwa epoki PC Plus,
a w pierwszym kwartale roku finansowego została trzecim pod względem wielkości dostawcą inteligentnych urządzeń łączących się z internetem (w tym komputerów PC, smartfonów i tabletów), zwiększając ich sprzedaż o 41 proc. w ujęciu rok do roku. ????Łączna sprzedaż smartfonów i tabletów Lenovo w omawianym kwartale po raz pierwszy w historii przekroczyła sprzedaż komputerów PC, co pokazuje, jak intensywny jest wzrost tych dwóch segmentów. W pierwszym kwartale firma Lenovo stała się czwartym na świecie dostawcą smartfonów, odnotowując najszybszy wzrost wśród pięciu największych graczy - sprzedaż w tym segmencie wzrosła o 132 proc.. Sukces na rynku smartfonów znalazł odzwierciedlenie również w wynikach osiągniętych w Chinach, gdzie firma Lenovo jest obecnie drugim pod względem wielkości dostawcą - wzrost na tym rynku sięgnął 121 proc. w ujęciu rok do roku.

Wynik brutto ze sprzedaży w pierwszym kwartale roku finansowego zwiększył się o 14 proc. rok do roku do 1,2 miliarda dolarów, a marża brutto wyniosła 13,6 proc.. Zysk operacyjny w tym samym kwartale zwiększył się o 11 proc. rok do roku do kwoty 202 milionów dolarów. Podstawowy zysk na akcję w pierwszym kwartale roku finansowego wyniósł 1,67 centa USA, czyli 12,96 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 30 czerwca 2013 r. wyniosły łącznie 3,1 miliarda dolarów.

Na pierwszym miejscu ChinyChiński oddział firmy Lenovo w pierwszym kwartale roku finansowego wypracował przychody na poziomie 3,7 miliarda dolarów, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 5,6 proc. i stanowi 42 proc. światowych przychodów firmy. Wzrost przychodów firmy Lenovo w Chinach związany był głównie z sukcesem jej smartfonów i tabletów, których sprzedaż wzrosła łącznie o 76 proc. w ujęciu rok do roku, dowodząc ciągłej transformacji firmy w kierunku przedsiębiorstwa epoki PC Plus. W pierwszym kwartale firma Lenovo nadal wzmacniała swoją pozycję lidera w Chinach, osiągając ostatecznie największy w branży udział w rynku na poziomie 35,8 proc. - nadal wyprzedzała też swoich głównych rywali, zwłaszcza w rozwijających się miastach i na obszarach wiejskich.

W regionie Azji i Pacyfiku firma Lenovo osiągnęła w pierwszym kwartale łącznie 1,3 miliarda dolarów przychodów, co stanowi 15 proc. światowych przychodów przedsiębiorstwa. Wolumen dostaw firmy Lenovo odnotował w regionie Azji i Pacyfiku spadek o 8,1 proc., ponieważ firma ze względów strategicznych równoważyła wzrost i rentowność, rezygnując na przykład z niektórych nierentownych transakcji związanych z indyjskim rynkiem edukacyjnym. W pierwszym kwartale firma Lenovo nadal zyskiwała udział w rynku i umacniała swoją pozycję lidera w Japonii, będącej piątym na świecie rynkiem komputerów PC. W krajach ASEAN (Azji Południowo-Wschodniej) odnotowano tymczasem intensywny wzrost, który przełożył się na rekordowo wysoki udział w rynku na poziomie 11,9 proc.. Firma Lenovo jest obecnie drugim dostawcą komputerów PC w regionie - posiada 13,2 proc. udziału w rynku.

W Europie, Bliskim Wschodzie i w Afryce wzrostPrzychody firmy Lenovo w obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę regionie EMEA wzrosły tymczasem w pierwszym kwartale roku finansowego o imponujące 18 proc. do 1,9 miliarda dolarów, co stanowi 21 proc. światowych przychodów przedsiębiorstwa. Dostawy komputerów PC Lenovo w regionie EMEA zwiększyły się w tym kwartale o 18 proc. rok do roku, podczas gdy w całej branży PC w regionie zmniejszyły się o 22 proc.. Firma odnotowała najwyższy w historii udział w tutejszym rynku na poziomie 13,2 proc., co stanowiło znaczący wzrost o 4,4 proc. w ujęciu rok do roku. W pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo osiągnęła pozycję lidera rynku komputerów PC w dziesięciu krajach regionu, w tym w Niemczech - po raz pierwszy też została numerem jeden w Europie Wschodniej, kontynuując umacnianie pozycji wicelidera całego rynku komputerów PC regionu EMEA.

W Amerykach jeszcze lepiej niż w EuropieW Ameryce Północnej i Południowej w pierwszym kwartale roku finansowego przychody osiągnęły wartość 1,9 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 29 proc. rok do roku i stanowi 22 proc. światowych przychodów firmy. Dzięki solidnym wynikom zarówno w będącej trzecim na świecie rynkiem komputerów PC Brazylii, jak i w Stanach Zjednoczonych, firma Lenovo zwiększyła swój udział w rynku Ameryki Północnej i Południowej do 9,7 proc., osiągając w tym regionie historyczny rekord po wzroście o 2,1 punktu procentowego w ujęciu rok do roku i utrzymując trzecią pozycję w regionalnym rankingu dostawców. Ponadto udział firmy Lenovo w rynku północnoamerykańskim po raz pierwszy przekroczył 10 proc. - istotny był tu intensywny wzrost segmentu komputerów PC do zastosowań komercyjnych w Stanach Zjednoczonych, w którym odnotowano rekordowo wysoki udział na poziomie 10,1 proc.. Dostawy komputerów PC Lenovo w regionie Ameryki Północnej i Południowej zwiększyły się w pierwszym kwartale roku
finansowego o 22 proc. rok do roku, podczas gdy w całej branży PC w Ameryce Północnej i Południowej dostawy zmniejszyły się o 4 proc..

W pierwszym kwartale roku finansowego firma Lenovo zasygnalizowała powrót produkcji do Stanów Zjednoczonych, uroczyście otwierając swój zakład produkcyjny w miejscowości Whitsett w Północnej Karolinie. Amerykańska linia produkcyjna może wytwarzać wiele modeli najnowszych i najbardziej innowacyjnych produktów marki Think, w tym komputer stacjonarny ThinkCentre M92p, ThinkPad Tablet 2 czy rozkładany ultrabook ThinkPad Helix.

Nowa linia produkcji komputerów daje firmie Lenovo możliwość jeszcze efektywniejszego i bardziej niezawodnego dostarczania produktów klientom z Ameryki Północnej - istotne znaczenie ma również wprowadzenie do oferty rozszerzonego, bardziej wartościowego pakietu usług związanych
z komputerami PC, między innymi z zakresu tworzenia indywidualnych konfiguracji produktów, tworzenia obrazów systemów, umieszczania umożliwiających śledzenie sprzętu identyfikatorów
czy tworzenia pakietów produktowych.

Nowości w ofercie LenovoW pierwszym kwartale roku finansowego notebooki firmy Lenovo miały największy udział w jej światowych przychodach, generując 52 proc. z nich. W całej branży sprzedaż notebooków w ujęciu rok do roku spadła o 12,9 proc.. Mimo tak trudnych warunków skonsolidowana sprzedaż notebooków Lenovo na całym świecie wzrosła w pierwszym kwartale roku finansowego o 4,7 proc. rok do roku, osiągając łącznie 4,5 miliarda dolarów. Po zdobyciu kolejnych 1,9 proc. rynku firma uzyskała udział w rynku na poziomie 17,3 proc.. W pierwszym kwartale firma Lenovo ogłosiła wprowadzenie kilku nowych modeli notebooków, które szybko zaczęły doskonale się sprzedawać - były to między innymi najcieńszy w serii _ T _ ThinkPad T431s, cienki, będący następcą popularnego modelu Yoga 13 rozkładany model Yoga 11s oferujący możliwość pracy w trybie notebooka, pionowym, tabletu i _ namiotu _, a także kilka nowych notebooków z systemem Windows oraz godnych uwagi ze względu na niewielką grubość i lekkość konsumenckich urządzeń
Lenovo Miix.

Realizowane przez firmę Lenovo dostawy komputerów stacjonarnych na całym świecie utrzymywały się na stałym poziomie, w porównaniu do odnotowanego przez całą branżę spadku o 9,4 proc.. W rezultacie firma Lenovo po zdobyciu 1,5 punktu w ujęciu rok do roku uzyskała 16-procentowy udział w rynku. Sprzedaż skonsolidowana komputerów stacjonarnych Lenovo zmalała w pierwszym kwartale roku finansowego o 2,8 proc. rok do roku, osiągając kwotę 2,5 miliarda dolarów i stanowiąc 28 proc. łącznych przychodów firmy. W pierwszym kwartale firma Lenovo rozpoczęła sprzedaż nowego modelu Horizon Table PC - komputera interpersonalnego, który łączy ludzi w całkowicie nowy sposób, umożliwiając jednoczesną obsługę nawet czterem użytkownikom, którzy wchodzą w interakcje z treściami, a także grają w gry, używając joysticków, strikerów i kości. Choć Horizon przyciągnął powszechną uwagę zarówno potencjalnych nabywców, jak i specjalistów z branży swoim niepowtarzalnym, rodzinnym trybem Table PC, można go również wykorzystywać jako
wysokowydajny, uniwersalny komputer stacjonarny z 27-calowym monitorem.

W pierwszym kwartale roku finansowego skonsolidowana sprzedaż oferowanych przez firmę Lenovo produktów Mobile Internet Digital Home (MIDH), w tym smartfonów i tabletów, wzrosła o 105 proc. w ujęciu rok do roku, osiągając poziom 1,2 miliarda dolarów, co stanowi 14 proc. łącznych przychodów uzyskanych przez firmę w tym okresie. W Chinach dostawy smartfonów wzrosły znacząco o 121 proc. w ujęciu rok do roku, co pomogło firmie utrzymać silną pozycję drugiego pod względem wielkości dostawcy tego rodzaju urządzeń na tutejszym rynku. W omawianym kwartale firma Lenovo zapowiedziała, że zacznie sprzedawać smartfony, w tym nowy model K900 - pierwszy na świecie smartfon oparty na procesorze Intel Atom Z2580 - w Malezji, Arabii Saudyjskiej, Tajlandii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Firma odnosiła również kolejne sukcesy na rynku tabletów, dostarczając ich ponad trzykrotnie więcej niż rok temu - hitem okazał się tu popularny wśród naszych klientów komercyjnych ThinkPad Tablet 2, podobnie jak siedmiocalowe tablety
Lenovo A1000 i A3000 oraz dziesięciocalowy A6000.

Firma Lenovo jest osiągającym 34 mld dolarów przychodów rocznie producentem urządzeń elektronicznych do użytku osobistego i największym dostawcą komputerów PC na świecie. Firma obsługuje klientów w ponad 160 krajach. Lenovo jest firmą z globalnej listy Fortune 500 i ma duże ośrodki badawcze w Yamato w Japonii, Pekinie, Szanghaju i Shenzen w Chinach oraz w Raleigh w Północnej Karolinie (USA).

Czytaj więcej w Money.pl
Ranking 50 najmocniejszych krajowych firm Tegoroczny ranking otwiera gigant telekomunikacyjny, firma ChinaMobile. Na kolejnych miejscach znalazły się potężne instytucje finansowe, w tym dwa banki.
Gigant informatyczny przejmuje w Brazylii Lenovo jest drugim po amerykańskim Dellu producentem komputerów osobistych na świecie i ma 14,9 proc. udziałów w rynku światowym.
Chińska firma przenosi produkcję do Japonii Przeniesienie produkcji do Japonii podyktowane jest wzrostem sprzedaży komputerów Lenovo na tym rynku.
Tagi: yang yuanqing, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, e-biznes, gospodarka światowa
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz