Notowania

lbt
24.03.2015 14:01

Libet szuka kolejnego zakładu do przejęcia

Przedstawiciele spółki oceniają, że w ubiegłym roku spółce wyjątkowo sprzyjała pogoda w okresie zimowym.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Libet S.A.)
Thomas Lehmann, prezes spółki Libet

Libet, producent kostki brukowej, ocenia, że uwarunkowania makroekonomiczne są obiecujące, co pozwala z optymizmem patrzeć na wyniki tego roku. Spółka chciałaby dokonać w tym roku kolejnego przejęcia zakładu produkcyjnego. Zysk za zeszły rok pozostawi w spółce.

- Uwarunkowania makroekonomiczne są obiecujące. Planujemy dalszy dynamiczny rozwój. Rozglądamy się za nową akwizycją, wprowadzamy dużo nowości, rozbudowujemy sieć dystrybucji. Jesteśmy dobrze przygotowani na ten rok, co powinno pozytywnie przełożyć się na nasze wyniki - powiedział prezes spółki Thomas Lehmann.

Członek zarządu Ireneusz Gronostaj dodał, że celem na ten rok jest wzrost przychodów wyższy niż wzrost rynku kostki brukowej. A według szacunków branży, rynek kostki brukowej w 2015 r. może wzrosnąć o 7 proc.

Zysk netto Libetu wzrósł w 2014 roku do 8,9 mln zł z 6,1 mln zł przed rokiem, zysk operacyjny do 42,5 mln zł z 38,6 mln zł, a przychody do 269,7 mln zł z ok. 220 mln zł w 2013 r.

Przedstawiciele spółki oceniają, że w ubiegłym roku spółce wyjątkowo sprzyjała pogoda w okresie zimowym, koniunkturę napędzały też wybory samorządowe.

- W tym roku w pierwszych zimowych miesiącach zimowych warunki były trochę gorsze, ale z drugiej strony doszedł nam nowy zakład w Toruniu, który kupiliśmy w IV kwartale zeszłego roku. Warunki nie wyglądają źle - uważa Gronostaj. Spółka mimo dobrych wyników za 2014 rok planuje pozostawić zysk w spółce.

- Utrzymujemy, że chcemy wypłacać dywidendę, ale dużo inwestowaliśmy, chcemy dokonać kolejnej akwizycji, wzrosło nam zadłużenie. Chcemy poprawić kapitał obrotowy" - powiedział Gronostaj.

Spółka potrzebuje jeszcze 3-4 zakładów w Polsce, które pozwoliłyby jej wypełnić tzw. "białe plamy" - na Podkarpaciu, na północnym wschodzie i północnym zachodzie. - Prowadzimy rozmowy. Oferty na rynku są cały czas, kluczowa jest jednak kwestia ceny - powiedział prezes.

Dodał, że optymalne byłoby przejmowanie jednego zakładu rocznie.

Przedstawiciele firmy szacują, że ubiegłoroczna akwizycja może zapewnić firmie wzrost przychodów nawet o 10 proc.

W 2015 roku spółka planuje wprowadzić 80 nowości produktowych, z czego 80 proc. stanowiłyby produkty premium. Dla porównania w ubiegłym roku Libet wprowadził 50 nowości. - Chcemy wyznaczać trendy na rynku krajowym, co wymaga od nas aktywności jeśli chodzi o nowe elementy oferty - poinformował Lehmann.

Od kwietnia 2015 roku Libet będzie też wyłącznym dystrybutorem zewnętrznych włoskich płyt ceramicznych Mirage.

- To komplementarny produkt, który możemy zaoferować naszym klientom. Są to duże płyty ceramiczne, bardzo wytrzymałe, o bardzo wysokich parametrach jakościowych - ocenia Lehmann.

W 2014 roku udział spółki w krajowym rynku kostki ogółem wzrósł z 22 do 26 proc., a w rynku kostki premium z 34 do 37 proc., co daje firmie pozycję lidera w Polsce.

Libet powoli rozwija się też za granicą, choć na razie eksport stanowi bardzo niewielki udział w przychodach. - Najbardziej jesteśmy widoczni na Słowacji, gdzie mamy 15 partnerów, z którymi współpracujemy, generując co miesiąc obroty na tym rynku. Poza tym spółka rozwija się też w Czechach i realizujemy niewielką sprzedaż do Szwecji czy Niemiec - powiedział prezes.

Tagi: lbt, business news, giełda, wiadomości, gospodarka, manager, prosto z firm, giełda na żywo
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz