Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Loconi szykuje się do wejścia na giełdę

0
Podziel się:

Firma transportowa zamierza wejść na rynek NewConnect w Warszawie.

Loconi szykuje się do wejścia na giełdę
(materiały prasowe Loconi)

Do debiutu na warszawskim rynku NewConnect szykuje się kolejna spółka związana z przewozem kontenerów. Loconi Intermodal w drugim roku działalności operacyjnej utrzymuje 90-procentowe tempo wzrostu wobec 7 proc. dynamiki całego rynku. Obecnie na zlecenie spółki kursuje już ponad 130 pociągów miesięcznie w ramach regularnych połączeń.

Na zdjęciu Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal

Coraz więcej towarów trafia do Polski w kontenerach drogą morską. Prognozy wskazują, że do 2020 r. wielkość przeładunków kontenerowych w polskich portach zwiększy się ponad 3-krotnie, do 7 mln TEU rocznie (TEU to jednostka przeliczeniowa równoważna kontenerowi o długości 20 stóp). Tymczasem dominującym środkiem transportu dla rozwożonych z portu ładunków jest ten najbardziej uciążliwy, czyli ciężarówki, które korkują i niszczą polskie drogi, zmniejszają poziom bezpieczeństwa drogowego i generują szkodliwe emisje.

_ - Kiedy w 2012 roku rozpoczynaliśmy działalność operacyjną na rynku nie było rozwiązań intermodalnych, które mogłyby być konkurencyjne wobec przewozów ciężarówkami pod względem ceny, czasu dostaw i punktualności. A to właśnie najważniejsze powody, dla których klienci decydują się na zamianę przewozów drogowych na intermodalne. Stąd pomysł na stworzenie połączeń intermodalnych, które spełniałyby wymogi odbiorców: pociągów towarowych kursujących niczym pasażerskie, według stałych rozkładów jazdy i bezpośrednio do stacji. Wszystko po to, aby docelowo można było przenieść każdą partię ładunków z dróg _
_ na tory - _mówi Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal.

Rozwiązanie okazało się skuteczne, czego dowodem są liczby dokumentujące rozwój Loconi Intermodal. W 2013 r., czyli w drugim roku działalności przedsiębiorstwa, liczba operatorów logistycznych, którzy wykorzystują rozwiązania Loconi Intermodal przekroczyła liczbę 60 firm.

W samym 2013 spółka przewiozła ponad 80 tys. TEU, co oznacza, że na drogi nie wyjechało ok. 46 tys. ciężarówek. W okresie od stycznia do grudnia 2013 roku wolumen przewiezionych kontenerów wzrósł o 90 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, podczas gdy przewozy intermodalne w Polsce w całym 2013 r. wzrosły zaledwie o 7 proc.

Pierwszy kwartał 2014 r. potwierdza utrzymanie wzrostów: Loconi Intermodal przewiozło 31 tys. TEU, o 80 proc. więcej względem analogicznego kwartału 2013 r. Dzięki temu Loconi Intermodal stało się jednym
z czołowych operatorów intermodalnych w Polsce.

Firma chwali się konkurencyjną wobec transportu drogowego ofertę - połączeń regularnych, szybkich i porównywalnych cenowo. Udało się osiągnąć dzięki wdrożeniu innowacyjnego modelu biznesowego, który oparty jest na:

  • Regularnych, bezpośrednich połączeniach intermodalnych łączących porty morskie z wybranymi regionami wewnątrz kraju.
  • Gęstej sieci własnych terminali z własną infrastrukturą przeładunkową.
  • Racjonalizacji przewozów intermodalnych poprzez ograniczanie obrotu pustymi kontenerami i wykorzystanie efektu skali.
  • Nowych dla rynku transportu przewozów towarowych formach sprzedaży – sposobie sprzedaży miejsc na pociągach towarowych analogicznym do sprzedaży biletów pasażerskich, z zastosowaniem zasad promocji _ first minute _i last minute, jak również za pośrednictwem strony internetowej (www.kalkulator.loconi.pl).

Osiągnięcie efektu skali w przewozach intermodalnych pozwoliło na zwiększenie przychodów, które w 2013 r. osiągnęły poziom 52 mln zł, co oznacza wzrost o 120% w porównaniu
do poprzedniego roku. Pierwszy kwartał roku 2014 potwierdził pozytywne tendencje, Loconi osiągnęło ponad 20,3 mln zł przychodów, czyli o 90% więcej niż w pierwszym kwartale 2013 r. Pozwoliło to na osiągnięcie rentowności operacyjnej już w drugim roku działalności. W 2013 r. Spółka wypracowała 95 tys. złotych zysku netto, a w samym I kwartale 2014 roku prawie
0,5 mln złotych zysku netto.

Zarząd Loconi nie zamierza na tym poprzestać i planuje wejście na NewConnect. Będzie to kolejny, po PKP Cargo, debiut spółki związanej z realizacją przewozów intermodalnych na warszawskim rynku kapitałowym. _ - Wejście na NewConnect jest dla Loconi szansą na umocnienie pozycji spółki, pozyskanie kapitału na dalszy rozwój oraz inwestycje - _ mówi prezes Loconi Intermodal Lidia Dziewierska.

Spółka powstała w 2011 roku w Gdyni. Siedziba spółki znajduje się na jednym z nabrzeży należących do Portu Gdynia, nieopodal dwóch morskich terminali kontenerowych.

Loconi Intermodal S.A. to operator intermodalny, który w 2013 r. (drugim roku działalności operacyjnej) przewiózł na pociągach ponad 46 tysięcy kontenerów (80 tys. TEU) i wygenerował przychody na poziomie 52 mln złotych. Od początku działalności Spółka rośnie ponad 90 proc. licząc rok do roku, podczas gdy przewozy intermodalne w Polsce urosły w 2013 r. o 7 proc.

Spółka pracuje na czterech terminalach intermodalnych, w tym na dwóch jest zarządcą. Kolejne dwa terminale firma zamierza uruchomić w najbliższym roku. Model biznesowy Loconi Intermodal zakłada współpracę wyłącznie z operatorami logistycznymi, a nie bezpośrednio z importerami i eksporterami ładunków. Spółka współpracuje już z ponad 60 firmami spedycyjnymi, a dla nich pośrednio z ponad 150 odbiorcami usług logistycznych w Polsce. Spółka organizuje regularne bezpośrednie połączenia intermodalne z trójmiejskich portów w 4 regiony Polski: do terminali własnych w Radomsku i Poznaniu oraz do terminali partnerskich do Łodzi i Warszawy.

W niedalekiej przyszłości planuje uruchomić co najmniej 3 kolejne lokalizacje, rozważa również wejście na rynki zagraniczne, nie tylko z przewozem kontenerów.

Czytaj więcej w Money.pl
Transport w firmie. Jak zaoszczędzić? Oto kilka prostych rozwiązań, które zmniejszą wydatki na auta służbowe.
Polska za nisko w rankingu? Minister wyjaśnia Jest nieaktualny, bo powstał na podstawie danych z początku 2012 roku - tak wicepremier Elżbieta Bieńkowska skomentowała ranking jakości transportu w krajach UE.
business news
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)