Lubawa rusza na podbój USA. Trwają ważne rozmowy

Lubawa rusza na podbój USA. Trwają ważne rozmowy

na zdjęciu: Marcin Kubica, prezes Lubawy Fot. Lubawa S.A.
na zdjęciu: Marcin Kubica, prezes Lubawy
Producent m.in. kamizelek kuloodpornych powołał spółkę zależną na terenie Stanów Zjednoczonych. Głównym zadaniem nowego podmiotu ma być sprzedaż i promocja wyrobów Lubawy na amerykańskim rynku produktów dla służb mundurowych i systemów zabezpieczeń. Oferta polskiej spółki już wzbudziła zainteresowanie takich potentatów jak Boeing Corporation oraz General Dynamics, z którymi obecnie toczone się rozmowy.

Lubawa USA kontrolowana będzie przez polską Lubawę posiadającą większościowy pakiet 52 procent akcji. Pozostałą część obejmą partnerzy - Stanisław Litwin oraz Tad Skoczynski, którym przypadnie po 24 procent udziałów. W Waszyngtonie już działa nowo utworzone biuro spółki, a o atrakcyjności jego lokalizacji świadczy sąsiedztwo Pentagonu oraz siedzib największych amerykańskich firm zbrojeniowych.

- Nie mamy wątpliwości, że nasza oferta jest atrakcyjna dla amerykańskiego odbiorcy. Pozytywne sygnały z USA dochodziły nas jeszcze przed zawiązaniem tam formalnych struktur, czego przykładem może być zrealizowany niedawno kontrakt na sprzedaż naszych systemów kamuflażu amerykańskiemu Departamentowi Obrony, opiewający na blisko milion dolarów. Rejestracja spółki zależnej pozwoli nam rozwinąć skrzydła - uzyskamy dzięki niej kompleksową certyfikację, co znacznie ułatwi realizację następnych transakcji - uważa Marcin Kubica, prezes zarządu Lubawy.

Lubawa odbyła już szereg spotkań w USA, na których miała okazję zaprezentować swój asortyment, a jej oferta wzbudziła żywe zainteresowanie, m. in. takich potentatów jak Boeing Corporation oraz General Dynamics, z którymi obecnie toczone się rozmowy. Poza flagowymi produktami, spółka zaprezentowała również swoje innowacyjne systemy zabezpieczeń, odnośnie których negocjuje warunki kontraktu dotyczącego ochrony przeciwpowodziowej miasta St. Louis.

Ponadto wstępne zainteresowanie partnerstwem strategicznym wyraziły takie spółki jak Ranger Group, Spectrum Group oraz szereg innych podmiotów, z którymi - jak podaje Lubawa - również prowadzone są rozmowy dotyczące potencjalnej współpracy.

Poza sprzedażą oraz promocją na rynku amerykańskim, zadaniem Lubawy USA będzie także pozyskiwanie pośród lokalnych firm partnerów, którzy byliby zainteresowani wejściem na polski rynek w ramach partnerstwa z Lubawą. Na bieżący rok spółka posiada jednak ściśle określony plan działań.

- W tym roku Lubawa USA skupi się przede wszystkim na akcji promocyjnej skierowanej na pozyskanie amerykańskich odbiorców. W jej ramach przeprowadzimy szereg prezentacji oraz szkoleń, planujemy również aktywne uczestnictwo w branżowych imprezach targowych na terenie USA. Chcemy przedstawić naszą ofertę jak najszerszemu gronu klientów amerykańskich. Uważam, że mamy wszelkie podstawy, by odnieść sukces na nowym, choć wymagającym rynku - podsumowuje Kubica.

Czytaj więcej w Money.pl

lubawa, boeing, lbw
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
J1512
37.108.87.* 2014-03-13 20:43
A dlaczego nasze nie może być lepsze od tego z USA? i BARDZO DOBRZ!!!!