Producent jednorazowych rękawic medycznych, zadebiutował dzisiaj na GPW w Warszawie. Inwestorom przydzielono 2,2 mln akcji, a łączna wartość oferty wyniosła około 29,2 mln zł brutto. Środki z emisji spółka, kierowana przez widocznego na zdjęciu Wiesława Żyznowskiego, przeznaczy na rozbudowę fabryki w Tajlandii oraz na zwiększenie kapitału obrotowego grupy.
Do obrotu na rynku regulowanym wprowadzono 2,2 mln praw do akcji zwykłych na okaziciela serii E, o wartości nominalnej 1 zł każda. Oferującym był Dom Maklerski BOŚ. Cena emisyjna akcji wynosiła 13,50 zł. Na starcie notowań były one wycenianie po 17,55 zł. Oznacza to wzrost o 30 procent.
- _ Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie to kolejny etap w historii naszej spółki. Pozyskane środki finansowe pozwolą na rozwój firmy i rozbudowę naszej fabryki w Tajlandii. Chcemy wykorzystać potencjał rynku i w ten sposób zwiększać wartość dla akcjonariuszy _ – powiedział Wiesław Żyznowski, Prezes Mercator Medical S.A.
Po zakończeniu oferty publicznej nowi akcjonariusze posiadają pakiet akcji reprezentujący 25 procent kapitału zakładowego. Większościowymi akcjonariuszami pozostaną dotychczasowi udziałowcy i jednocześnie założyciele spółki. Zobowiązali się oni do niezbywania akcji spółki w okresie 12 miesięcy od momentu dokonania przydziału akcji w pierwszej ofercie publicznej w ramach podpisanych 22 października 2013 roku umów lock-up.
Spółka rozpoczęła w 2012 roku rozbudowę fabryki w Tajlandii. Zakończenie prac zaplanowano na czwarty kwartał 2014 roku. Szacunkowy łączny koszt rozbudowy wynosi około 30 mln zł, dotychczas spółka na ten cel wydała około 9 mln zł. Środki pozyskane w ramach emisji akcji spółka planuje przeznaczyć na zakup, montaż i rozruch czterech nowych linii produkcyjnych do wytwarzania rękawic. Rozbudowa fabryki pozwoli na zwiększenie docelowo potencjału produkcyjnego z 40 mln rękawic obecnie do 100 mln rękawic miesięcznie.
Dodatkowo środki z emisji akcji przeznaczone zostaną na sfinansowanie zwiększonych zakupów produktów dotychczas dystrybuowanych. Są to rękawice diagnostyczne, rękawice chirurgiczne, opatrunki medyczne, odzież włókninowa, obłożenia.
Poza rynkami Europy środkowo-wschodniej, spółka zamierza zawalczyć o nabywców w Ameryce Północnej oraz na Bliskim Wschodzie. Aktualnie Mercator Medical oferuje 120 różnych produktów w 40 krajach. Klientami firmy są jednostki służby zdrowia, zakłady przemysłowe, sieci handlowe i hurtownie farmaceutyczne.
Czytaj więcej w Money.pl