Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Modernizacja polskich kolei. Nowe pociągi w barwach Intercity pojadą w tym roku

Modernizacja polskich kolei. Nowe pociągi w barwach Intercity pojadą w tym roku

Fot. materiały prasowe PKP Intercity

Teraz testy, w grudniu wyjazd w trasę. Na torze doświadczalnym w Żmigrodzie rozpoczęły się próby pociągu Dart. To polska konstrukcja z fabryki Pesa w Bydgoszczy, która jeszcze w tym roku będzie jeździć w barwach PKP Intercity. Choć maszyny muszą jeszcze dostać homologację, rzeczniczka Intercity Zuzanna Szopowska (na zdjęciu) wierzy, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Szopowska mówi, że sprawdzony musi być każdy element konstrukcji. Pierwsze próby rozpoczęły się już kilka tygodni temu. Były to sprawdziany prędkościowe, prowadzone na Centralnej Magistrali Kolejowej. Pociąg przekroczył wtedy prędkość 200 kilometrów na godzinę. Testy w Żmigrodzie to przede wszystkim testy układu hamulcowego, układów ciśnieniowych oraz badanie wpływu różnych czynników na jazdę.

Dart to jeden z najnowszych modeli polskiej fabryki. Na jego produkcję Pesa dostała dotację unijną. Na egzemplarze zamówione przez PKP Intercity musi dostać homologację jeszcze w tym roku. Inaczej dotacja przepadnie.

Przedstawiciele PKP wierzą jednak, że producent zdąży uzyskać homologację. - Widzimy wielką determinację naszego partnera w tej sprawie - podsumowuje Zuzanna Szopowska. Przewoźnik zamówił w sumie 20 pociągów Dart.

To kolejny, po Pendolino, zakup szybkich składów dla polskich kolei. Choć bydgoski produkt będzie trochę wolniejszy od oferowanego przez Alstom Pendolino, to z drugiej strony kosztował sporo mniej. PKP Intercity podpisało też kontrakt na dostawę 20 składów z Newagiem. Parametrami mają być zbliżone do Dartów.

Zobacz też: Gigantyczny wzrost liczby pasażerów w PKP to efekt Pendolino?

Czytaj więcej w Money.pl

 

Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie
robcio826
37.128.16.* 2015-06-27 15:34
Dobra wiadomość. Co prawda częściej jeżdżę Przewozami Regionalnymi bo są tanie i wciąż bardziej komfortowe - ponad polowa pociagów to nowe sklady z pesy - ale czasem na długiej trasie zdarzy sie korzystac z uslug IC ;)
sza1977ry
31.61.136.* 2015-06-18 23:49
Jak zwykle komentatorzy - teoretycy - znajácy pendolino z obrazka - szkoda czasu i nerwów na te bzdury,które tu piszecie...Kłopot z pandolino jest jedynie taki,że w momencie,kiedy planowana była utopijnie niestety ambitna budowa kolei dużych prędkości,to jednym z jej elementów miał być szybki pociąg. W tym okresie to pesa i newag były jeszcze technologicznie na tyle setek lat do tyłu,że nawet nie wystartowały do przetargu...
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Wroclawianin
46.204.170.* 2015-06-18 19:29
Zgodnie z aktualnymi przepisami na modernizowanych trasach max predkosc pociagow to 160 km/h Wzwiazku z tym po co nam pociagi osiagające prędkosc 200 i wiecej km/h ? Jezeli my nie budujemy nowych tras tylko stare remontujwmy.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
Zobacz więcej komentarzy (129)