Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
modernizacja dworców
05.08.2013 13:38

Nowy dworzec PKP w Krakowie na przełomie roku

Obiekt będzie zlokalizowany pod peronami na trzech poziomach. W holu głównym znajdą się m. in. kasy biletowe, centra obsługi klienta, miejskie punkty informacyjne, bankomaty, kafejki i kioski prasowe.

Podziel się
Dodaj komentarz
Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP SA

Podziemny dworzec kolejowy Kraków Główny ma zostać otwarty na przełomie 2013 i 2014 roku - poinformował dziś dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP SA Jarosław Bator.

Pod koniec czerwca PKP podpisały umowę z firmą PORR (Polska) na dokończenie obiektu. Prace już ruszyły. Koszt dokończenia rozpoczętej w 2010 r. inwestycji wyceniono na 72,5 mln zł brutto.

_ Chcemy oddać obiekt do użytku na przełomie roku. Ostateczna data zależy od tego, jak szybko będziemy uzyskiwać odpowiednie pozwolenia od poszczególnych urzędów. Łączny koszt budowy nowego dworca to 130 mln zł. Zmiana wykonawcy nie spowodowała zwiększenia tej kwoty _ - powiedział Bator dziennikarzom zwiedzającym terenu budowy.

Podkreślił, że krakowski dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce; połączy w jednym miejscu dworzec kolei dalekobieżnej i lokalnej, przystanki linii podziemnego tramwaju miejskiego, dworzec autobusowy.

Dworcowy obiekt będzie zlokalizowany pod peronami na trzech poziomach. W holu głównym znajdą się m. in. kasy biletowe, centra obsługi klienta, skrytki bagażowe, miejskie punkty informacyjne, bankomaty, kafejki, kioski prasowe. Na jednym z poziomów zaplanowano poczekalnię dla pasażerów, restauracje i sklepy. Powierzchnia całości wynosi ok. 15 tys. metrów kwadratowych.

Nowy dworzec będzie zintegrowany z przystankami podziemnego tramwaju oraz dworcem autobusowym, z którego odjeżdżają autobusy komunikacji miejskiej i dalekobieżnej. Specjalne pociągi będą go łączyć z lotniskiem Kraków-Balice.

Inwestycja jest finansowana ze środków Programu Operacyjnego _ Infrastruktura i Środowisko _ Unii Europejskiej. Jest to jeden z trzech, obok Wrocławia i Gdyni, projektów tego typu, finansowanych ze środków unijnych.

Inwestycję, która pierwotnie miała zostać zakończona na EURO 2012, realizowało od listopada 2010 roku Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus SA. W 2012 r. zeszło ono z placu budowy z powodu postawienia w stan upadłości likwidacyjnej.

Czytaj więcej w Money.pl
Wybudują im nowy dworzec. Za 100 mln zł Nowy obiekt kolejowy wraz z podziemnym parkingiem i hotelem, ma powstać do końca 2014 r.
Dworzec nie ma wykonawcy. PKB będzie... PKP będzie dążyło do jak najszybszego wyłonienia firmy, która dokończy budowę nowego dworca kolejowego Kraków Główny.
Znowu kompromitacja PKP. Co tym razem? Remont dworca w Radomiu miał zakończyć się w pierwszym kwartale tego roku, jednak do tej pory prac nie zakończono.
Tagi: modernizacja dworców, dworzec, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, prosto z firm, gospodarka polska
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz