Notowania

business news
04.06.2013 16:04

Nowy dyrektor generalny PepsiCo na Europę Centralną

Zastąpił na tym stanowisku Oswalda Barckhahna.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PepsiCo)
na fotografii Christophe Guille

Funkcję wiceprezesa i dyrektora generalnego PepsiCo na Europę Centralną objął Christophe Guille. Zastąpił na tym stanowisku Oswalda Barckhahna, który został wiceprezesem Tropicana na Amerykę Północną.

Christophe Guille, dotychczasowy wiceprezes ds sprzedaży PepsiCo w Rosji. Pojawił się w firmie w 1998 roku. Od tego czasu zajmował stanowiska związane z handlem i zarządzaniem w Pepsi Americas. Pełnił między innymi funkcję wiceprezesa ds. handlowych oraz wiceprezesa i dyrektora generalnego Pepsi Americas na Europę Centralną. W 2010 r. został dyrektorem generalnym PepsiCo odpowiedzialnym za segment napojów na rynku rosyjskim. Christophe Guille ukończył studia w zakresie marketingu i dystrybucji.

Koncern podkreśla, że wykształcenie jak i zdolności czynią go idealnym kandydatem do realizacji strategii firmy w Europie Centralnej. Czy poradzi sobie jednak na niełatwym rynku - _ To dla mnie duże wyróżnienie, ale i wyzwanie. Wierzę, że moje dotychczasowe doświadczenie, zdobyte w PepsiCo, pomoże mi w realizacji ambitnych planów firmy, dotyczących rynków w tej części Europy _ – powiedział Christophe Guille.

Jak się wydaje jednym z większych wyzwań stojących przed nowym prezesem jest postęp na rynku wód funkcjonalnych, czyli tych z dodatkiem witamin i ekstraktów ziołowych. Z danych AKB Consulting wynika, że jesteśmy w tym obszarze silnie opóźnieni w stosunku do rynków zachodnich.

Jest o co walczyć od 2002 r. do 2011 r. rynek tego produktu w świecie powiększył się aż o 504 proc. Tymczasem w Europie Wschodniej mamy olbrzymie opóźnienie w porównaniu z rynkami rozwiniętymi. Nie dziwi więc, że wiodące koncerny ostro wzięły się za tę kategorie.

PepsiCo jest światowym liderem w produkcji artykułów spożywczych i napojów z średniorocznym przychodem netto sięgającym nawet 65 mld dolarów. PepsiCo w marcu tego roku ogłosiła wzrost zysku netto w IV kwartale 2012 - do 1,66 mld dol. z 1,42 mld dol. rok wcześniej. Kwartalne przychody PepsiCo wyniosły 19,95 mld dol. i były nieco niższe od zeszłorocznych, które wyniosły 20,16 mld dol. Jak podkreśliła spółka w raporcie, wyłączając zmiany strukturalne i kursy walut, przychody organiczne wzrosły o 5 proc. PepsiCo podało, że wynikom pomógł wzrost wolumenu sprzedaży i podwyższenie cen.

Tagi: business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, prosto z firm, gospodarka polska
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz