Notowania

ot logistics
18.07.2013 11:31

OT Logistics zadebiutowała na GPW

OT Logistics czyli dawna Odratrans, zamierza przeznaczyć środki z emisji nowych akcji na inwestycje w portach morskich.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Jacek Turczyk)
prezes OT Logistics Piotr Chejderowski

Prawa do akcji OT Logistics, spółki zajmującej się transportem śródlądowym oraz spedycją, zadebiutowały dziś na warszawskiej giełdzie. Do obrotu trafiło 150 000 praw do akcji serii B. Cena akcji na debiucie to 186,20 zł, to jest o 6,90 proc. poniżej kursu odniesienia._ - Pozyskaliśmy mniej środków niż potrzebowaliśmy, są trudne czasy na rynku kapitałowym. Jestem szczęśliwy, że w ogóle nam się udało _ - powiedział Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics.

OT Logistics z emisji akcji spółka pozyskała około 30 mln zł wobec planowanych wcześniej 50 mln zł. W ramach emisji 139.943 akcje objęli inwestorzy instytucjonalni, a 10.057 indywidualni. OT Logistics jest 444. spółką notowaną na głównym rynku i 12. debiutem na tym rynku w 2013 r. Spółka dokonała wcześniej przydziału 150 tys. akcji serii B (przy 1,4 proc. redukcji zapisów dla inwestorów instytucjonalnych). Cena emisyjna wynosiła 200 zł.

OT Logistics jest zadowolone z wyników pierwszej połowy 2013 r. W całym roku spółka liczy na ich poprawę w ujęciu rok do roku - powiedział Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics. Dodał, że w okresie realizacji inwestycji zarząd będzie opowiadał się za pozostawieniem zysku w spółce._ - Nie publikowaliśmy prognoz i nie planujemy ich publikować. Co do wyników tegorocznych, to jestem optymistą, wydaje się, że może być lepiej niż w roku ubiegłym. Z wyników półrocza jestem zadowolony - _powiedział Chajderowski.

W 2012 roku spółka wypracowana 25,4 mln zł zysku netto, 40,2 mln zł zysku operacyjnego oraz 466,8 mln zł przychodów. Rok wcześniej zysk netto spółki wyniósł 27,7 mln zł, zysk operacyjny 48,3 mln zł a przychody 442,2 mln zł. Spółka podała, że wyniki za 2011 rok były podwyższone przez zdarzenia jednorazowe, głównie przeszacowanie wartości nieruchomości.

_ - Rzeczywiście pozyskaliśmy mniej środków niż potrzebowaliśmy, są trudne czasy na rynku kapitałowym, jest duża niepewność co do przyszłości OFE. To wszystko nie sprzyja ofertom publicznym. Jestem szczęśliwy, że w ogóle nam się udało - _ powiedział prezes.

OT Logistics zamierza przeznaczyć środki z emisji nowych akcji na inwestycje w portach morskich. Priorytetowym celem inwestycyjnym grupy jest zakup Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia (BTDG) w porcie drobnicowym w Trójmieście.

W przypadku braku możliwości realizacji inwestycji w terminal w Gdyni OT Logistics zamierza przeznaczyć środki z emisji akcji na zakup do DB Schenker Rail Polska Portu Drobnicowego w Szczecinie.

W trzeciej kolejności celem inwestycyjnym OT Logistics jest Port Masowy w Trójmieście, na który spółka może wydać łącznie do 50 mln zł w ciągu trzech lat. _ - Wszystkie porty, które mamy wymienione jako cele emisyjne chcemy realizować równocześnie _ - powiedział Chajderowski.

Zapytany o finansowanie planowanych inwestycji, prezes OT Logistics odpowiedział: _ Będziemy z pewnością wspomagać się długiem, nie wiem w tej chwili czy to będą obligacje czy kredyt bankowy. Mamy dobre wskaźniki finansowe, które pozwalają nam na bezpieczne zadłużanie się _.

Prezes Chajderowski powiedział, że na czas realizacji inwestycji zarząd będzie opowiadał się za pozostawieniem wypracowanych zysków w spółce._ - W sprawie dywidendy decyzję oczywiście podejmie walne. Jeśli chodzi o opinię zarządu, to na okres inwestycji preferowałbym pozostawienie tych środków w spółce _- powiedział.

Zawarta w prospekcie emisyjnym polityka dywidendowa OT Logistics zakłada dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami, jednak poziom wypłat ma być zależny od sytuacji finansowej oraz planowanych inwestycji.

OT Logistics, dawniej Odratrans, to grupa transportowa świadcząca usługi transportu śródlądowego na Odrze i Renie, oraz spedycji morskiej i kolejowej, jak również usługi przeładunkowe w portach morskich. OT Logistics ma dominującą pozycję w transporcie wodnym śródlądowym w Polsce, gdzie posiada ponad 80 proc. rynku, jak również na terenie Niemiec Środkowo-Wschodnich z udziałem rynkowym na poziomie ponad 50 proc.

Grupa składa się z kilkunastu spółek i jest właścicielem m.in. ponad 92 proc. udziałów w Porcie Handlowym Świnoujście, udziałów w porcie w Kołobrzegu, terminalu kolejowego w Świsłoczy (Białoruś) oraz udziałów w terminalu w Medyce. Częścią grupy jest również spółka Żegluga Bydgoska, realizująca transport śródlądowy na Wiśle.

W listopadzie 2011 r. spółka przeprowadziła emisję obligacji, z której pozyskano 60 mln zł. Pieniądze przeznaczono m.in. na inwestycje logistyczno-portowe. W zeszłym roku OT Logistics stała się głównym udziałowcem Portu Handlowego Świnoujście. Od kilku lat spółka notuje znaczny wzrost przychodów, w ub. roku były one na poziomie ok. 467 mln zł, a zysk netto grupy kapitałowej wyniósł 25,4 mln zł.

Czytaj więcej w Money.pl
OT Logistics zadebiutuje na giełdzie. Kiedy? Grupa ma dominującą pozycję w transporcie wodnym śródlądowym w Polsce, gdzie posiada ponad 80 proc. rynku.
OT Logistics ustalił cenę emisyjną Cena emisyjna w ofercie publicznej OT Logistics została ustalona na 200 zł. Spółka będzie oferowała do 150.000 akcji nowej emisji, dotychczasowi akcjonariusze nie będą sprzedawać swoich akcji.
Tagi: ot logistics, gpw, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, prosto z firm, gospodarka polska, ipo, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz