Wszyscy którzy mogą dobrze pamiętać czasy sprzed 1989 roku na pewno mają trochę sympatycznych skojarzeń z tą marką. Przypomnijmy że wtedy za dolary, bądź bony dewizowe właśnie tam można było kupić towary importowane i trudno dostępne. Pomysłodawca serwisu Sebastian Leśniak chce wykorzystać ten sentyment i powołuje * *do życia, * *wraz z twórcą Demotywatorów, Pewex.pl. Czy uda im się na tym zarobić?
Strona na dziś to _ retrosentymentalny klub wspomnień _. Jednak jak przekonują jej twórcy to tylko początek. Strategia zakłada, że w pierwotnej fazie rzeczywiście będzie to przede wszystkim rozrywka, potraktowana jako pierwszy etap dużego projektu, który zakłada w dalszej perspektywie ekspansję w obszarze e-commerce. Jeszcze w tym miesiącu w serwisie mają się pojawić pierwsze towary. W 2014 możemy się też spodziewać otwarcia pierwszego sklepu stacjonarnego z logo Pewexu.
Na razie jednak serwis ma strukturę podobną do Demotywatorów, przedstawiających rzeczywistość w formule satyrycznych i prześmiewczych obrazków. W około 80% materiałów nadsyłają internauci. Użytkownik może także skorzystać z Wehikułu Czasu, gdzie zdjęcia i filmy przypisane są do dziesięcioleci lub kategorii odwołujących się do PRL. W dziale TV prezentowane są fragmenty kultowych seriali i filmów. Osobną kategorią jest również Salon Gier, gdzie odświeżane są stare gry wideo.
- _ Nie bawimy się w żadną ideologię ani gloryfikowanie absurdów PRL, kartek czy pustych półek w sklepach. My tylko przywracamy smaki dzieciństwa i młodości, zabieramy wszystkich chętnych w podróż w czasie, aby mogli odetchnąć od codzienności. _ - mówi Sebastian Leśniak.
Pewex.pl to nowe przedsięwzięcie obecnego wiceprezesa Monster Media Group i dawnego menadżera Wirtualnej Polski oraz Mariusza Składanowskiego, założyciela serwisu Demotywatory.pl i całej grupy wydawniczej Monster Media Group. Serwis wraz z prawami do domeny i znaku towarowego Pewex jest własnością nowo powołanej spółki Pewex Sp. z o.o.
O ile jednak Monster Media Group ma duże doświadczenie w tworzeniu serwisów z zawartością rozrywkową to nie może się poszczycić doświadczeniem w e-commerce. Dodajmy, że w Polsce według najświeższych danych działa obecnie 22 557 sklepów internetowych. Konkurencja jest zatem dość spora.
Monster Media Group to Internetowa grupa wydawnicza skupiająca w swoim portfelu ponad 20 rozrywkowych serwisów internetowych z Demotywatory.pl i JoeMonster.org na czele, a zarazem jeden z największych i najpopularniejszych wydawców w polskim internecie. Łączna liczba użytkowników (real users) serwisów należących do MMG to blisko 4 miliony 300tysięcy (dane za Megapanel PBI/Gemius, 01.2013).
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Wstrzymują sprzedaż popularnych leków Trazepam stosowany jest w objawowym leczeniu stanów związanych ze wzmożonym i bolesnym napięciem mięśni szkieletowych oraz przykurczy mięśniowych różnego pochodzenia. | |
Wybierz najlepszą polską reklamę Mimo dominacji internetu jako medium o najszerszym zasięgu, telewizja choć droga, nadal jest pewnym wyznacznikiem sukcesu w świecie reklamy. | |
Hotel na wyspie. Goście będą stąpać po wodzie Pięciogwiazdkowy Hotel Mikołajki, powstaje na Wyspie Ptasiej i półwyspie przy Jeziorze Mikołajskim na Mazurach. |