Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
pkp
02.10.2014 06:13

PKP Cargo wozi Skody i Volkswageny. Ma nowe kontrakty

Transport intermodalny stanowi dla spółki jeden z kluczowych segmentów. - Inwestujemy w park taborowy oraz terminale przeładunkowe - zapowiada wiceprezes Jacek Neska.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mat. prasowe)
Jacek Neska, wiceprezes PKP Cargo

W tym roku PKP Cargo podpisało ponad 20 kontraktów na przewozy w segmencie automotive, w tym nowe umowy handlowe na transport samochodów marki Skoda i VW. PKP Cargo konsekwentnie inwestuje w rozwój transportu intermodalnego. Ostatnio spółka kupiła 330 uniwersalnych wagonów do przewozów kontenerów oraz ogłosiła, że niebawem ruszy przetarg na zakup dziesięciu lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń za granicą.

W drugiej połowie roku PKP Cargo uzyskało kontrakt na przewozy samochodów marki Skoda. Są one realizowane wspólnie z CD Cargo, czeskim narodowym przewoźnikiem kolejowym. Pojazdy są transportowane z północnej części Czech do terminala w Swarzędzu niedaleko Poznania. Co tydzień do obsługi zlecenia uruchamiane są dwa-trzy pociągi.

Kilka miesięcy wcześniej przewoźnik zdobył razem z francuskim operatorem logistycznym STVA kontrakt na transport samochodów VW z Poznania do terminala w północno-zachodnich Niemczech i w odwrotnym kierunku. Partnerem kolejowym w tych przewozach jest niemiecki przewoźnik z grupy Captrain.

Część przewozów z segmentu automotive, w tym nowo pozyskane transporty marek koreańskich, jest realizowana w kontenerach, a więc w systemie transportu intermodalnego. Ten rodzaj transportu stanowi dla PKP Cargo jeden z kluczowych segmentów.

- _ Chcemy utrzymać pozycję lidera w tym segmencie rynku _ - zaznacza Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych. - _ Przewidujemy jego dynamiczny wzrost w kolejnych latach, szczególnie po zakończeniu remontów i modernizacji linii kolejowych w Polsce. Już dzisiaj wykorzystujemy nasze przewagi i szukamy możliwości stałej współpracy z doświadczonymi partnerami. Inwestujemy też w park taborowy oraz terminale przeładunkowe _ - dodaje Jacek Neska.

Ostatnio spółka kupiła 330 uniwersalnych wagonów do przewozów kontenerów oraz ogłosiła, że niebawem ruszy przetarg na zakup dziesięciu lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń za granicą.

Transport intermodalny to przewóz ładunków z wykorzystaniem jednej jednostki ładunkowej przy użyciu różnych rodzajów transportu. Jego zaletą jest brak konieczności przeładunku towarów w trakcie zmiany środków transportu. Przeładunkowi podlega cała jednostka ładunkowa, np. kontener, co usprawnia i przyśpiesza proces przewozu.

Od 2004 roku średnioroczny wzrost wielkości pracy przewozowej kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce wynosił prawie 15,5 proc. i z wyjątkiem Litwy był najwyższy spośród państw regionu. Dynamiczny rozwój segmentu intermodalnego w Polsce przekłada się na rozwój rynku kolejowych przewozów intermodalnych. Pod względem udziału w ogólnym kolejowym transporcie towarowym urósł z ok. 2 proc. w 2004 roku do ponad 6 proc. w 2012 roku.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: pkp, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, prosto z firm, czołówki, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz