Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP Cargo wprowadza system zarządzania znany z Toyoty

0
Podziel się:

Zastosowanie takich metod według planów zarządu ma przyśpieszyć produkcję.

Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo
Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo (PKP CARGO)
bEKplXdx

Po zakończeniu projektu pilotażowego testującego metodę lean management - sposób zarządzania produkcją znany między innymi z fabryk Toyoty, spółka zdecydowała o wprowadzeniu tego rozwiązania we wszystkich warsztatach napraw taboru w grupie kapitałowej. Zastosowanie takich metod według planów zarządu ma przyśpieszyć produkcję. Dzięki temu PKP Cargo zaoszczędzi kilka milionów złotych miesięcznie na zmniejszeniu liczby napraw wykonywanych w warsztatach zewnętrznych.

Na czym polega lean management? To metoda oparta na odnajdywaniu i usuwaniu marnotrawstwa w procesie produkcji lub świadczenia usługi, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości. Stosując tę metodę dąży się do uzyskania m.in. minimalnych kosztów produkcji i stanu zapasów, wysokiej produktywności pracy, sprawnej organizacji zarządzania oraz wysokiej jakości produkcji bez konieczności posiadania dużej liczby pracowników kontrolujących jakość. Efektem stosowania tej metody jest też poprawa warunków pracy dla pracowników poprzez lepszą organizację miejsca pracy.

Przeprowadzony w pierwszej połowie 2014 roku w warsztatach grupy projekt pilotażowy podnoszenia efektywności utrzymania taboru przyniósł pozytywne wyniki. Na podstawie pilotażu podjęto decyzję o wdrożeniu tego rozwiązania we wszystkich warsztatach taborowych firmy. Zajmuje się tym specjalna nowa komórka organizacyjna utworzona w strukturach firmy.

bEKplXdz

Zespół ten od czerwca do września przeprowadził 22 warsztaty projektowe w 20 warsztatach PKP Cargo i PKP CargoTabor, spółki z grupy kapitałowej przewoźnika odpowiedzialnej za utrzymanie taboru. Dotychczas spędzono łącznie ponad tysiąc godzin z pracownikami odpowiedzialnymi za prace naprawcze taboru w Grupie PKP Cargo.

Od lipca do października 2014 roku Grupa PKP Cargo osiągnęła poprawę wydajności napraw bieżących wagonów o ponad 10 proc. oraz poprawę wydajności napraw okresowych wagonów o ponad 5 proc. w porównaniu do czerwca 2014 roku. Dzięki temu zaoszczędzono około 15 mln złotych - tyle szacunkowo kosztowałyby naprawy wagonów, gdyby zostały wykonane poza grupą.

- _ W trakcie warsztatów członkowie zespołu wdrażającego Lean Management spotkali wielu zaangażowanych pracowników. To widać, że zależy im na tej inicjatywie. Cieszę się z tego powodu, ponieważ nowe rozwiązania realnie wpływają na ludzi i ich codzienną pracę. Już teraz widać pozytywne efekty - polepsza się organizacja pracy, wzrasta liczba naprawionego taboru. A to pozwala nam dążyć do wyznaczonego celu – by warsztaty utrzymania taboru w PKP Cargo były nowoczesnymi przedsiębiorstwami, wyznaczającymi standardy jakości i z powodzeniem konkurującymi na rynku _- mówi Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo do spraw operacyjnych.

Zobacz kurs akcji PKP Cargo z ostatnich 3 miesięcy Samodzielny serwis taboru w PKP CARGO

PKP CARGO posiada łączenie ponad 1,2 tysiąca czynnych lokomotyw i ponad 60 tysięcy wagonów. Duża część napraw taboru jest wykonywana przez zakłady należące do firmy jedną z największych spółek taborowych w Europie. Firma ta zatrudnia ponad trzy tysiące osób i specjalizuje się w naprawie wagonów, lokomotyw, zestawów kołowych oraz w ogólnym serwisie taboru.

bEKplXdF

W 2013 roku spółka wydała na utrzymanie taboru ponad 450 mln złotych. Serwis taboru obejmował naprawy okresowe oraz pozostałe naprawy oraz przeglądy lokomotyw i wagonów. W związku z dużą działalności PKP Cargo, nawet najmniejsza poprawa wydajności przekłada się na konkretne oszczędności dla firmy.

Czytaj więcej w Money.pl
PKP Cargo ma prawie połowę udziału w przewozach ładunków Urząd Transportu Kolejowego podał najnowsze dane.
Będą dobrowolne odejścia w PKP Cargo? - _ Bardzo dobra sytuacja finansowa firmy pozwala nam rozważać tę najbardziej korzystną dla pracowników formę optymalizacji zatrudnienia _ - podkreślił rzecznik prasowy spółki Mirosław Kuk.
PKP Cargo przekroczyło ważny poziom Spółka zmaga się ze spowolnieniem w branży górniczej oraz utrudnieniami związanymi ze strajkiem niemieckich kolejarzy.
Pociągi jeżdżą 20 km/h. Przez remonty Przewiezienie 100 tys. ton węgla czterdziestowagonowym pociągiem na odległość 250 km zajmuje 26 dni.
bEKplXea
business news
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)