Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
pkp intercity
07.01.2015 11:37

PKP Intercity zapłaci wysoką karę. Za co?

Kupujący przed zakupem biletu ma prawo do pełnej i wiarygodnej informacji o jego cenie - czytamy w komunikacie.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Bartłomiej Banaszak/PKP Intercity)

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nałożył na spółkę zarządzaną przez Marcina Celejewskiego karę w wysokości ponad 155 tysięcy złotych. Jak wykazał UTK, pasażerowie nie byli informowani o możliwości zakupu w cenach promocyjnych biletów na podróż pociągami spółki w automatach biletowych.

Jak czytamy w komunikacie, nałożona na PKP Intercity kara pieniężna jest efektem naruszenia przez spółkę obowiązku informowania podróżnych o warunkach najniższych opłat za przewóz, czego przyczyną jest niedostępność pełnego zakresu ofert promocyjnych w automatach biletowych spółki i nieprawidłowe działanie systemu sprzedaży biletów, co zostało stwierdzone już 17 marca 2014 r.

_ Pasażer, bez względu na kanał dystrybucji, przed zakupem biletu ma prawo do pełnej i wiarygodnej informacji o jego cenie, która powinna być uwidoczniona w sposób prosty i niebudzący wątpliwości co do jej wysokości _ - przestrzega prezes UTK w komunikacie. - _ Pozbawienie takiego uprawnienia może skutkować narażeniem na straty finansowe pasażera, nieświadomego możliwości nabycia tańszych biletów w innym niż biletomat kanale dystrybucji. _

_ _

_ Tymczasem, jak ustaliło UTK, pasażerowie pozbawieni byli informacji o warunkach najniższych opłat za przewóz w przypadku zakupu biletów za pośrednictwem automatów biletowych, bo system sprzedaży nie wskazywał, że dane połączenie objęte jest promocyjną ofertą taryfową, co realnie przedkładało się na wysokość ceny biletów. Podróżni nabywali, więc bilety bez świadomości, że interesującą ich podróż mogą odbyć w tańszej cenie _ - podkreślono w komunikacie dodając, że nie był to przypadek jednostkowy, lecz miał _ szeroki zakres terytorialny _.

Nie wiadomo jeszcze czy PKP Intercity będzie się odwoływać w tej sprawie. _ Analizujemy orzeczenie UTK i w ciągu najbliższych kilku dni podejmiemy decyzję _ - powiedziała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Intercity kupiło 20 pociągów Pendolino w maju 2011 r. Koszt to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.
To nie pierwsze poważne kłopoty PKP Intercity związane ze sprzedażą biletów. W listopadzie nie zadziałał elektroniczny system, który miał, według zapowiedzi spółki, oferować promocyjne bilety na Pendolino. Zamiast tego na stronie internetowej pojawiał się komunikat o przerwie technologicznej.

PKP Intercity informowało wówczas, że podstawową przyczyną problemów była _ niestabilność _ systemu sprzedaży biletów przez internet _ wynikająca z wdrożenia nowoczesnych rozwiązań sprzedaży internetowej do starych systemów kolejowych _. _ Jak się okazało, pomimo deklaracji osób odpowiedzialnych, wszystkie potrzebne testy nie zostały wykonane _ - przyznała spółka.

Z związku z awarią internetowego systemu sprzedaży biletów odwołani zostali członek zarządu PKP Intercity Paweł Horodyński oraz dyrektor wykonawczy ds. finansowych i wsparcia Piotr Butkiewicz i dyrektor biura informatyki Michał Rudek.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: pkp intercity, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, gospodarka polska
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz