Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

PKP Cargo dostarczy czołgi dla polskiej armii

0
Podziel się:

Już wcześniej spółka uczestniczyła w podobnych niecodziennych projektach. Mowa m.in. o transporcie Pendolino dla PKP Intercity.

Jacek Neska, wiceprezes PKP Cargo
Jacek Neska, wiceprezes PKP Cargo (mat. prasowe)
bEKpxqjV

PKP Cargo przewiezie dla Wojska Polskiego 119 czołgów z Niemiec. Pierwszy transport już za nami. Portal Money.pl zapytał wiceprezesa Jacka Neska (na zdjęciu) o szczegóły tego niecodziennego przedsięwzięcia.

Pierwsza partia około 50 czołgów w kilku transportach z Niemiec do Żagania zostanie dostarczona do polskiej armii jeszcze w tym roku. Przewozy będą się odbywać w partiach po kilkanaście czołgów wraz ze sprzętem wsparcia i zabezpieczenia.

Pierwsze czołgi przyjechały do Polski już w piątek. -_ Łączna długość trasy z Niemiec do Polski, którą musieliśmy przebyć w tym przypadku, wynosi 394 km. Przewóz czołgów na tym odcinku zajął dokładnie 15,5 godziny _ - poinformował Money.pl Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych.

bEKpxqjX

Jak się dowiedzieliśmy, transport pierwszej partii czołgów przebiegł zgodnie ze wszystkimi ustaleniami. Przesyłka została dostarczona do miejsca docelowego w uzgodnionym terminie.

Przewóz nowoczesnych czołgów jest skomplikowaną operacją logistyczną i jest traktowany na zasadach przewozu specjalnego. Taka przesyłka wymaga uzyskania m.in. zgód zarządców infrastruktury na prowadzenie pociągu z przesyłką nadzwyczajną, wykorzystania pilota wspomagającego wjazd na bocznicę oraz użycia lokomotyw trakcji spalinowej. Masa pociągu nie powinna przekroczyć każdorazowo 1500-1600 ton brutto, a załadunek powinien nastąpić w ciągu 12 godzin.

Money.pl zapytał wiceprezesa Neska o koszty całej operacji i przychód jaki PKP Cargo uzyska z kontraktu. Niestety szczegóły umowy pomiędzy spółką a Wojskiem Polskim objęte są tajemnicą handlową.

-_ (...) Gwarantujemy, że jesteśmy w stanie zrealizować zamówienie na dowolne przesyłki nadzwyczajne, czyli takie, których przewóz może powodować trudności ze względu m.in. na kształt, rozmiar, masę ładunku czy jego wyjątkową specyfikację, wymagającą konieczności stosowania specjalnej technologii i organizacji przewozu _ - podkreśla wiceprezes.

bEKpxqkd

Już wcześniej PKP Cargo uczestniczyło w podobnych niecodziennych projektach. Mowa m.in. o transporcie Pendolino dla PKP Intercity czy tzw. długiej szyny dla ArcelorMittal.

Czytaj więcej w Money.pl

bEKpxqky
business news
wiadmomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)