Notowania

wyniki pkp cargo
07.12.2013 10:06

PKP Cargo jednak nie będzie montować wagonów z Chińczykami

Zrezygnowano z planów uruchomienia polsko-chińskiej montowni wagonów - poinformował p.o. prezesa spółki Adam Purwin. Podał powód.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PKP Cargo)

PKP Cargo zrezygnowało z planów uruchomienia polsko-chińskiej montowni wagonów - poinformował p.o. prezesa spółki Adam Purwin. Stwierdził, że taka współpraca byłaby mniej opłacalna, niż wcześniej liczył przewoźnik.

W czerwcu 2010 r. PKP Cargo wspólnie z chińskim producentem wagonów Jinan Railway Vehicles Equipment, należącym do grupy China CNR Corporation, powołało do życia spółkę CNR Cargo Wagon. Spółka miała opracować studium wykonalności dotyczące uruchomienia w Polsce montowni wagonów z części sprowadzanych z Chin.

Projekt się przeciągał, a kolejne decyzje były odkładane w czasie. Początkowo przedstawiciele PKP Cargo zapowiadali, że produkcja wagonów ze sprowadzonych z Chin części mogłaby ruszyć do końca 2011 r. Ostatecznie pomysł upadł. _ CNR Cargo Wagon będzie zamknięty _ - powiedział Purwin. _ Ten projekt nie dostarczył nam takiej satysfakcji, jak liczyliśmy _ - dodał.

Wyjaśnił, że PKP Cargo będzie remontować wagony we własnym zakresie. _ W tym momencie to jest dla nas najlepsze rozwiązanie, opytmalne pod względem kontroli kosztów _ - dodał.

PKP Cargo ma około 2,5 tys. lokomotyw. Spółka jest też największym właścicielem wagonów w Polsce. Według stanu na koniec czerwca br. używała prawie 63,5 tys. wagonów, z czego 63,4 tys. było jej własnością.

Kilka dni temu, PKP CARGO podpisało umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na udzielenie kredytu w wysokości do 200 mln zł. Pozyskane środki spółka przeznaczy na inwestycje taborowe. Może je wykorzystać w terminie do 24 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zgodnie z polityką banku kwota kredytu nie może przekroczyć 50 proc. wartości zrealizowanych projektów.

W 2010 r. Spółka wydała na tabor kolejowy 452,1 mln zł, głównie na modernizację 43 lokomotyw i napraw lokomotyw oraz zakup 250 wagonów w ramach leasingu finansowego i napraw wagonów. W 2011 r. Spółka wydała na tabor kolejowy 577,4 mln zł, przede wszystkim na modernizację 81 lokomotyw oraz naprawy lokomotyw i nabycie 422 wagonów i napraw wagonów, a w 2012 r. było to 593,4 mln zł, z czego nakłady kapitałowe na tabor kolejowy w tym roku były przeznaczone głównie na nabycie lokomotyw (15,7 mln), modernizację 115 lokomotyw i napraw lokomotyw oraz nabycie 80 wagonów i napraw wagonów.

_ - Tabor jest sukcesywnie modernizowany, jest to tańsze szczególnie w przypadku lokomotyw, gdzie modernizacja kosztować może czterokrotnie mniej niż zakup nowego pojazdu (w zależności od modelu), wydłuża życie lokomotywy o minimum kolejne 20 lat, jak również obniża koszty eksploatacji - _wyjaśnia Adam Purwin.

PKP Cargo jest największym polskim kolejowym przewoźnikiem towarowym i drugim w Unii Europejskiej - po Deutsche Bahn. Pod koniec października firma zadebiutowała na giełdzie, ale pakiet kontrolny akcji pozostał w rękach PKP SA.

Czytaj więcej w Money.pl
UOKiK zwrócił PKP Cargo 60 milionów złotych Kara nałożona przez UOKiK w lipcu 2009 roku dotyczyła odmowy świadczenia przez PKP Cargo usług kolejowego przewozu towarów swoim konkurentom na specjalnych zasadach.
PKP Cargo ma kredyt na 200 mln złotych PKP Cargo podpisało umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na udzielenie kredytu na 200 mln złotych.
DI Investors rekomenduje akumuluj PKP Cargo Raport został przygotowany przy kursie 87 zł.
Tagi: wyniki pkp cargo, pkp cargo, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, manager, prosto z firm, gospodarka polska, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz