Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
pkp intercity
08.01.2014 11:35

PKP Intercity inwestuje w tabor i tnie zatrudnienie

Spółka walczy o lepsze wyniki finansowe. PKP Intercity jest czwartym przewoźnikiem w Polsce pod względem liczby przewiezionych pasażerów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PKP Intercity)

PKP Intercity otrzymało dwie oferty na dostawę 10 lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Dzięki projektowi pociągi przewoźnika z Grupy PKP wrócą na niezelektryfikowane trasy, np. na Mazurach czy Podkarpaciu. Przewoźnik zapowiedział też redukcję około 300 etatów.

Wśród firm, które złożyły oferty znalazły się Newag S.A., który zaoferował wykonanie usługi za 160 mln 146 tys. złotych oraz Pesa Bydgoszcz S.A., która zaoferowała kwotę 131 mln 200 tys. złotych. Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć pojazdy w terminie do 30 października 2015 r.

- _ Zakup lokomotyw spalinowych pozwoli uruchomić nowe połączenia, np. w Bieszczady czy na Mazury a tym samym rozszerzyć ofertę dla naszych pasażerów na niezelektryfikowanych trasach, na których dziś oferta jest bardzo ograniczona _ - tłumaczy Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Nowe lokomotywy poprowadzą pociągi pasażerskie na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż.

Część środków na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Projekt znajduje się już na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ.

- _ Projekt zakupu dziesięciu nowych lokomotyw spalinowych pozwoli PKP Intercity ograniczyć koszty związane z wynajmem tego typu taboru _ - mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.

Trzysta etatów mniej

Nawet 300 osób może w przyszłym roku odejść z PKP Intercity. Przewoźnik zapewnia, że ostateczne decyzje dotyczące redukcji zatrudnienia jeszcze nie zostały podjęte, a ewentualne zwolnienia nie będą miały wpływu na bezpieczeństwo podróżnych.

_ - Bezpieczeństwo to nasz priorytet, na który optymalizacja zatrudnienia nie będzie miała wpływu _ - zapewnia spółki Zuzanna Szopowska.

Oznacza to, że redukcje zatrudnienia mają nie dotyczyć stanowisk bezpośrednio związanych z prowadzeniem pociągów i bezpieczeństwem ruchu. _ - Optymalizacja dotyczy przede wszystkim obszarów wsparcia - jak kadry, płace, finanse, logistyka i innych stanowisk administracyjnych, ale także zaplecza technicznego. Bierzemy również pod uwagę, że w przyszłym roku część pracowników odejdzie na emeryturę _ - poinformowała rzeczniczka.

Przewoźnik liczy, że w tym roku na emeryturę odejdzie nawet około 200 pracowników spółki. Łącznie zatrudnienie w PKP Intercity ma spaść z 7,3 tys. osób do około 7 tysięcy pracowników.

PKP Intercity tłumaczy planowane redukcje _ optymalizacją kosztów działalności _ i długoterminowymi planami zaopiniowanymi przez Radę Nadzorczą.

Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, PKP Intercity jest czwartym przewoźnikiem w Polsce pod względem liczby przewiezionych pasażerów. W listopadzie 2013 r. z usług tego przewoźnika skorzystało 11,45 proc. wszystkich pasażerów kolei w tym miesiącu.

PKP Intercity jest natomiast liderem rynku, jeśli chodzi o tzw. pracę przewozową, która jest miarą wskazującą, na jakie odległości podróżują pasażerowie określonych przewoźników. Główna siedziba firmy znajduje się w Warszawie. Poza centralą firma ma także cztery zakłady z siedzibami w Krakowie, Poznaniu, Gdyni i w Warszawie.

Tagi: pkp intercity, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, gospodarka polska
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz