Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

PKP Intercity nie chciały Pesy. Zgodnie z prawem?

0
Podziel się:

Krajowa Izba Odwoławcza podtrzymała decyzję Intercity o odrzuceniu oferty przetargowej, w której Pesa deklarowała utrzymanie lokomotyw za jeden grosz od przejechanego kilometra.

Paweł Hordyński, członek zarządu<br/> do spraw finansowych w PKP Intercity
Paweł Hordyński, członek zarządu<br/> do spraw finansowych w PKP Intercity (PKP Intercity)
bEsifJhh

PKP Intercity mogły odrzucić ofertę przetargową Pesa Bydgoszcz - stwierdziła dziś Krajowa Izba Odwoławcza. Pesa zadeklarowała, że każdą z dziesięciu lokomotyw spalinowych, na które Intercity rozpisało przetarg, będzie w stanie utrzymać za jeden grosz od przejechanego kilometra. - _ Tak niski koszt jest całkowicie nierealny _ - przekonuje Paweł Hordyński, członek zarządu do spraw finansowych w PKP Intercity.

Krajowa Izba Odwoławcza potwierdziła jego stanowisko wskazując, że takie działania producenta są sprzeczne z dobrymi obyczajami i mają na celu utrudnianie innym wykonawcom dostępu do rynku, w związku z czym stanowią czyn nieuczciwej konkurencji.

Dwaj pozostali uczestnicy przetargu, nowosądecki Newag i Vossloh Espana proponowali utrzymania lokomotyw na poziomie 4 i 12 złotych za przejechany kilometr.

bEsifJhj

- _ Realna cena utrzymania lokomotywy spalinowej to około trzy złote za kilometr jazdy _ - tłumaczy Paweł Hordyński. -_ Naszym zdaniem zaproponowana _(przez Pesę) _ stawka jest ceną nierealną, bowiem nie jest możliwe świadczenie usług utrzymania za cenę oferowaną przez bydgoskiego producenta. Z tego powodu zdecydowaliśmy o odrzuceniu oferty Pesy, unieważnieniu przetargu oraz złożeniu do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zawiadomienia o czynie nieuczciwej konkurencji. Decyzja KIO potwierdziła słuszność naszego stanowiska - _dodaje.

_ - Absolutnie się z tym nie zgadzamy _ - mówi Michał Żurowski, rzecznik Pesy. _ - Przypominam, że przedmiotem przetargu nie było samo utrzymanie lokomotyw, a dostarczenie i utrzymanie. Oferta więc zawiera cenę za te dwa elementy. Możemy ją kalkulować tak, jak uznamy za wykonalne i opłacalne _ - tłumaczy i dodaje, że Pesa nie składa jeszcze broni. - _ Na razie czekamy na pisemne uzasadnienie orzeczenia i dopiero jak je przeanalizujemy, to zdecydujemy, co dalej _ - mówi.

Według PKP Intercity jedyną ofertą, która spełniała wszystkie wymogi przetargu, była oferta Newagu - była jednak za droga (wartość oferty 211,6 mln zł). Pesa z kolei przekonywała, że powinna wygrać przetarg, bo jako jedyna mieściła się w wyznaczonym pułapie cenowym (chcieli 173,2 mln zł).

Przewoźnik planuje rozpisanie kolejnego postępowania tak, by jeszcze przed końcem 2015 roku pierwsze pociągi kursujące na liniach niezelektryfikowanych mogły być prowadzone przez nowy tabor spalinowy.

bEsifJhp

23 listopada 2012 r. projekt zakupu 10 lokomotyw spalinowych został umieszczony na liście podstawowej projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Czytaj więcej w Money.pl
Akcje PKL. Wiadomo kiedy decyzja o sprzedaży Dopiero po podpisaniu ostatecznej umowy na konta PKP SA trafi 215 mln zł, za które należące do podhalańskich samorządów PKG kupiły Polskie Koleje Linowe.
Koniec zbiorowego sporu w PKP Intercity Poza tegoroczną podwyżką płac pracowników PKP Intercity średnio o 100 zł brutto, zaplanowano także następną - na lipiec przyszłego roku.
Pendolino w Polsce. Tak wygląda Dla zwiedzających dostępne były dwa wagony pociągu Pendolino. By wejść do środka ustawiały się kolejki. Nowy skład sprawiał duże wrażenie.
bEsifJhK
business news
wiadmomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)