Notowania

pkp intercity
26.09.2013 14:20

PKP Intercity wyda 4 miliony za odnowę jednej lokomotywy

PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 20 lokomotyw spalinowych. Firma Newag za wykonanie zlecenia otrzyma ponad 76 milionów złotych.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Pawel Skraba/REPORTER)

Część środków na inwestycję PKP Intercity pozyska z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Według prezesa spółki umowa wpłynie na poprawę jakości usług.

Termin realizacji zamówienia wynosi nie więcej niż 18 miesięcy od daty podpisania umowy, czyli od 25 września. - _ Podpisana umowa wpłynie na rozszerzenie oferty oraz podniesie jakości świadczonych przez nas usług - _powiedział prezes PKP Intercity Janusz Malinowski.

- _ Realizujemy szereg inwestycji, które obejmują zakup nowego oraz modernizację już posiadanego taboru. W perspektywie 2015 roku zamierzamy eksploatować już w ponad 70 proc. taboru nowego i zmodernizowanego _ - dodał Malinowski.

Większa moc i prędkość

Modernizacja zwiększy moc lokomotyw do 800-1000 kW, a maksymalną prędkość do co najmniej 90 km/h. W połowie remontowanych pojazdów, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, będą zainstalowane urządzenia umożliwiające zasilenie składów pociągów w energię elektryczną - wynika z komunikatu przewoźnika.

Napisano w nim także, że dzięki modernizacji lokomotywy będą emitowały mniej hałasu oraz spalin. _ Odnowiony tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa i interoperacyjności (zgodność z unijnymi technicznymi specyfikacjami interoperacyjności TSI) oraz dyrektywą 2004/26 określającą wymagania w zakresie emisji zanieczyszczeń przez silniki spalinowe pojazdów kolejowych _.

Przewoźnik poinformował, że zmodernizowane lokomotywy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia-Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn-Braniewo, gdzie obecnie nie ma zelektryfikowanych linii. Mają też być przeznaczone do prac manewrowych przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych: Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn i Szczecin.

Potężne straty PKP Intercity

Przed kilkoma dniami Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity do spraw finansowych, zapowiedział, że tegoroczna prognoza mówi o 140 milionach złotych strat. PKP Intercity na plus chce wyjść z kolei za dwa lata. W 2015 roku spółka zamierza zarobić nawet 100 milionów złotych.

Ostatni raz PKP Intercity zanotowało zysk netto w 2007 roku. Wówczas spółka na czysto zarobiła około 45 milionów złotych. Jeśli prognozy na ten rok się sprawdzą, to będzie on rekordowo słaby. W 2010 roku spółka straciła ponad 136 mln złotych. W dwóch kolejnych latach strata netto sięgała już odpowiednio 22 i 9 milionów złotych.

Czytaj więcej w Money.pl
Mniej pociągów i zwolnienia. Co czeka PKP? Cała grupa PKP ma już 4,2 miliardy złotych długu. Bez dotacji z budżetu nigdy nie wyjdzie na plus.
Pendolino jest jak... rower O najnowszej inwestycji PKP Intercity mówi Paweł Hordyński, odpowiedzialny za finanse przewoźnika.
PKP staje przed Komisją Gospodarki Narodowej Spółki kolejowe PKP w ubiegły wtorek złożyły przed Senacką Komisją Gospodarki Narodowej raport, dotyczący realizacji zamierzonych działań w 2013 roku i przedstawiły plany na 2014 rok. Prezes PKP S.A Jakub Karnowski przedstawił osiem celów, które stanowią filary strategii firmy. Wśród nich znalazł się nowy pociąg Pendolino, jego uruchomienie może nastąpić już w grudniu 2014 roku, ...
Tagi: pkp intercity, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, prosto z firm, gospodarka polska, pap
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz