Notowania

Przejdź na
poczta polska
19.06.2014 07:10

Poczta Polska stawia na usługi internetowe

Przedsiębiorstwo inwestuje nie tylko usługi pocztowe, ale także bankowe i ubezpieczeniowe.

Podziel się
Dodaj komentarz
(SGH mat.pras.)
Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej

Największy gracz na polskim rynku pocztowym chce zaistnieć na rynku e-commerce. Poczta Polska połączyła m.in. usługi pocztowe, bankowe, ubezpieczeniowe. Nowe rozwiązanie ma się również pojawić w kontekście zwrotu towaru zakupionego w internecie. Jerzy Jóźkowiak (na zdjęciu), prezes Poczty Polskiej mówi, że jest to trend europejski.

Klienci Poczty Polskiej będą mieli dostęp do platformy internetowej za pomocą której można wysłać paczkę, skorzystać z usług bankowych dostępnych w ramach Banku Pocztowego, kupić ubezpieczenie (Ubezpieczenia Pocztowe) oraz skorzystać z e-usług Envelo.

Jak dowiedziało się Money.pl, Envelo to internetowa platforma służąca do wysyłania korespondencji elektronicznej. W jej ramach możemy skorzystać z takich produktów neoznaczek, neolist oraz neokarta. Neoznaczek to znaczek pocztowy drukowany z komputera i zabezpieczony kodem. Po zakupie on-line można wydrukować go na kartce papieru, etykiecie samoprzylepnej lub bezpośrednio na kopercie. Znaczek można pobrać ze strony www lub otrzymać w postaci załącznika do e-maila.

Neolist to odpowiednik tradycyjnego listu, ale wysłany przez Internet. Wystarczy wpisać treść listu lub dołączyć plik PDF, dodać dane odbiorcy i wybrać standard ekonomiczny lub priorytetowy. Zostanie on dostarczony bezpośrednio do skrzynki pocztowej wskazanej osoby, firmy lub urzędu. Z kolei Neokartka to drukowana kartka pocztowa o formacie A5, którą przygotowujemy w Internecie. Można się na niej znaleźć samodzielnie wykonana fotografia.

- _ Takie połączenie wpisuje się w trend, który już może być obserwowany w Europie, czyli pełną integrację usług dla sektora e-commerce, zamiast tradycyjnego koncentrowania się operatorów pocztowych na transporcie i doręczaniu paczek, co miało miejsce w początkowych fazach rozwoju handlu w Internecie _- tak połączenie usług komentuje Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej.

W ubiegłym roku paczki wysyłane przez sklepy internetowe odpowiadały za około 25 procent tego rynku w Polsce. Poczta Polska na tym rynku miała około 30-procentowy udział.

W 2013 roku, należący do grupy Poczta Polska Pocztex, również wprowadził nowe usługi. Dotyczy to mobilnego kontaktu z klientem za pomocą powiadomień SMS oraz e-mail. Możliwe jest również internetowe odprawianie paczek oraz ich śledzenie.

Łącznie na inwestycje w 2013 roku Poczta Polska przeznaczyła 250 mln złotych. W tym czasie przedsiębiorstwo zarobiło 6,5 miliarda złotych na poziomie przychodów.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: poczta polska, business news, wiadmomości, kraj, gospodarka, prosto z firm
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz