Notowania

reklama w internecie
18.02.2015 10:02

Polski start-up pracuje nad nową generacją reklam w internecie

System spersonalizowanych reklam internetowych oparty jest o sztuczną inteligencję i zjawisko Big Data.

Podziel się
Dodaj komentarz
(iStock)

System spersonalizowanych reklam internetowych oparty o sztuczną inteligencję i zjawisko Big Data opracowuje start-up DataLeezer. Narzędzie ma sprawić, że do użytkowników sieci będą trafiały potencjalnie przydatne reklamy, a nie niechciany spam.

Taki sposób dotarcia do klienta ma być skuteczniejszy dla reklamujących się firm i marek. Baza systemu jest już gotowa i pracuje jego wersja beta.

Jak powiedział prezes DataLeezer Jakub Cyran, reklamy przekazywana za pomocą systemu mają być przydatne dla użytkowników i pomagać np. w znalezieniu bonusów w postaci rabatów, darmowych dostaw.

_ - Na przykład mamy kota i kupujemy mu jedzenie przez internet. System określi, kiedy powinniśmy dokupić pokarm, aby kot nie był głodny. Na 2-3 dni przed tym jak skończy się zakupiony zapas zobaczymy reklamę, po kliknięciu w którą otworzy się koszyk z dodanymi ostatnio produktami. Kilka sekund i zakupy zrobione. Nie trzeba było pamiętać, szukać _ - wyjaśnił Cyran.

Powstający system opiera się o _ ślady _ jakie zostawiają w internecie użytkownicy komputerów, tabletów, smartfonów. _ Tych danych jest ogromna ilość - mamy do czynienia z tzw. zjawiskiem Big Data, ale większość firm nie potrafi tego wykorzystać z pożytkiem dla siebie i swoich klientów _ - wytłumaczył prezes.

Tworzona przez firmę sztuczna inteligencja ma analizować dziesiątki milionów zachowań internautów na godzinę. I na tej podstawie określać jakie są ich zainteresowania, pasje, podpowiadać określone oferty. Profile behawioralne internautów będą tworzone w oparciu o pliki cookies.

Z danych skorzystają domy mediowe, agencje reklamowe i interaktywne, porównywarki internetowe, wydawcy prasowi oraz działy marketingu przedsiębiorstw.

DataLeezerem zainteresował się działający w Złotnikach pod Poznaniem park technologiczny YouNick, który zainwestował w firmę 800 tys. zł z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka.

Odpowiedzialny za inwestycje kapitałowe YouNick Adam Siwczyński podkreślił, iż park od kilku lat systematycznie wspiera innowacyjne przedsięwzięcia w sektorze IT.

_ - Nasze spółki zależne szybko zdobywają kolejnych klientów i nagrody branżowe. Wśród nich mamy firmy rewolucjonizujące działania marketingowe w Polsce i na świecie. 3R Studio Mobile wykorzystuje w promocji i edukacji rzeczywistość rozszerzoną, GoSell wprowadza komunikację galerii handlowych w XXI wiek, a Lab4motion - w innowacyjny sposób przetwarzając obrazy i video - optymalizuje procesy biznesowe polskich i zagranicznych przedsiębiorstw _ - wymienił Siwczyński.

Pomysł na DataLeezer wywołały zmiany zachodzące na światowym rynku reklamowym. Firma zwraca uwagę, że w USA co druga reklama w sieci jest sprzedawana w oparciu o rozwiązania tzw. programmatic buying; w 2017 r. budżety takich kampanii mają wynosić w tym kraju 7 mld dolarów i stanowić łącznie 83 proc. rynku internetowej reklamy.

Firma przyznaje, że programmatic buying w Polsce jest nadal nowością. Liczy jednak na klientów i szacuje, że rynek ten będzie warty w kraju kilkaset mln zł. Część rozwiązań DataLeezer jest już wykorzystywana w firmie GO.PL, która należy do pomysłodawców systemu.

Pomysłodawcami spółki są: wykładowca Politechniki Białostockiej, specjalista od SEO, SEM Jakub Cyran; programista i matematyk Konrad Giżycki oraz twórca serwisów internetowych Marcin Olczykowski.

Dział IT DataLeezer został zlokalizowany w Bielsku-Białej, natomiast w Warszawie siedzibę ma zarząd, sprzedaż oraz business development. Obecnie w firmie pracuje ok. 10 osób; do końca roku zatrudnionych zostanie kolejnych kilkunastu pracowników. Założyciele spółki wierzą, że przygotowywana technologia zmieni sposób zakupu i sprzedaży reklam internetowych oraz ich odbiór przez konsumentów.

Big Data to zbiory danych o dużej objętości, różnorodności, zmienności oraz wartości. Celem pozyskiwania dostępu do tych danych oraz ich przetwarzania jest wspomaganie procesów decyzyjnych, odkrywanie nowych zjawisk oraz optymalizacja procesów.

Big Data to metoda analizy danych, która znajduje zastosowanie w biznesie, samorządach i polityce. Pojęcie to odnosi się do zbiorów danych, których analizowanie, ze względu na ich ogromną skalę, wymaga zastosowania specjalistycznych narzędzi.

Na Big Data składają się 4 wymiary (4V):

  • volume – ilość danych, liczona w tera- lub petabajtach
  • variety – różnorodność danych, które pochodzą z różnych, często niespójnych ze sobą źródeł
  • velocity – szybkość napływania nowych danych i ich analizy, w czasie zbliżonym do rzeczywistego
  • value – wartość danych; z masy nieistotnych informacji, wyodrębnia te najważniejsze.

Bid Data analizuje różnorodne, zawarte w dużych bazach, informacje. Następnie przetwarza je, nadając im status wiedzy, pomocnej w podjęciu najlepszej, możliwej decyzji.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: reklama w internecie, big data, business news, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, prosto z firm, gospodarka polska, najważniejsze, e-biznes
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz