Notowania

aktualności
13.02.2015 07:30

Prezes PKP CARGO o zmianach w spółce

- Kończymy spór i wspólnie realizujemy strategię rozwoju naszej firmy - mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PKP Cargo)

W ramach prowadzonego dialogu pomiędzy zarządem a stroną społeczną, w środę 11 lutego wypracowano porozumienie kończące spór zbiorowy w PKP CARGO. Stosowne dokumenty zostały podpisane po wielogodzinnych negocjacjach prowadzonych w spokojnej i merytorycznej atmosferze. Środowe spotkanie było dwunastym na którym dyskutowano o postulatach.

Podczas negocjacji strony skupiły się na sześciu głównych kwestiach, m.in. wypłaty dodatku motywacyjnego dla maszynistów-instruktorów czy dodatku alokacyjnego dla pracowników, którzy w następstwie dostosowywania struktury zatrudnienia do bieżących potrzeb spółki, pracują poza miejscem zamieszkania.

- Po raz kolejny wspólnie ze stroną społeczną udowodniliśmy, że możemy dojść do porozumienia w ważnych dla pracowników naszej spółki kwestiach merytorycznych. Wypracowane porozumienie odzwierciedla także zmianę wewnątrz PKP CARGO. Chcemy być spółką elastyczną, szybko reagującą na potrzeby naszych klientów. Kończymy spór i wspólnie realizujemy strategię rozwoju naszej firmy - mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.

W ostatnich miesiącach PKP CARGO przeszło szereg zmian zwiększających efektywność działania. W 2014 roku przeprowadzono łączenie zakładów, pionizację struktury oraz konsolidację spółek zależnych odpowiedzialnych za naprawę taboru .

Na przełomie 2014 i 2015 roku w PKP CARGO przeprowadzony został bardzo dobrze przyjęty przez pracowników Program Dobrowolnych Odejść, w wyniku którego 1 lutego firmę opuściło ponad 3 tysiące osób. Oszczędności z tego tytułu wyniosą min. 100 mln zł rocznie.

Zobacz, jak zmieniały się akcje spółki PKP Cargo na GPW w ciągu roku

Zmiany te były przeprowadzone z poszanowaniem Paktu Gwarancji Pracowniczych, zawartego w 2013 roku. Na mocy tego porozumienia 95 proc. pracowników PKP CARGO obejmują wieloletnie gwarancje zatrudnienia.

Dodatkowo, ponad 20 tys. pracowników otrzymało akcje pracownicze i w ramach tzw. premii prywatyzacyjnej jest akcjonariuszami Spółki z pełnym prawem do dywidendy. Akcje te będą mogły być sprzedane przez pracowników 30 października 2015 roku. Średnia wartość akcji w posiadaniu jednego pracownika to obecnie około 5 tys. zł (jest uzależniona od kursu akcji PKP CARGO na GPW ).

Czytaj więcej w Money.pl
Lean Management w PKP Cargo Po zakończeniu projektu pilotażowego testującego metodę Lean Management - sposób zarządzania produkcją znany m.in. z Toyoty - PKP CARGO zdecydowało o wprowadzeniu tego rozwiązania we wszystkich warsztatach napraw taboru w grupie kapitałowej.
PKP Cargo inwestuje w tabor W pierwszym półroczu 2014 roku spółka PKP CARGO zainwestowała w tabor 241 mln zł, o 106 mln zł więcej niż rok wcześniej.
PKP Cargo wypłaci dywidendy Zarząd PKP Cargo rekomenduje wypłatę dywidendy za 2013 rok. Jest to niebagatelna kwota rzędu 32,69 milionów złotych.
Restrukturyzacja Przewozów Regionalnych 2014 rok był pierwszym od kilku lat, kiedy Przewozy Regionalne osiągnęły zysk operacyjny. To jednak za mało, by firma zakończyła rok na plusie, dlatego niezbędne jest wsparcie ze strony państwa.
Tagi: aktualności, transport, pkp cargo, business news, strategie firm, wiadmomości, wiadomości, gospodarka, przemysł, strategie, prosto z firm, energetyka, z rynku, energia i ekologia
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz