Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Prezes Banku Pocztowego zdradza część planów

0
Podziel się:

- Chcemy otworzyć w 2014 roku co najmniej 240 tysięcy nowych rachunków - zapowiada Tomasz Bogus, prezes spółki.

Prezes Banku Pocztowego zdradza część planów
(Bank Pocztowy/Materiały prasowe)
bEEDYZQR

- _ Chcemy otworzyć w 2014 roku co najmniej 240 tysięcy nowych rachunków. Rentowność ma wynieść minimum 10 procent. Cel jest taki, by wskaźnik kosztów do dochodów był w 2014 roku poniżej 70 procent _ - wylicza Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

Bogus dodaje, że bank szykuje plan działania na najbliższe lata: - _ Pracujemy obecnie nad nową strategią na lata 2014-2016. Dokument będzie gotowy w najbliższych tygodniach, w tym półroczu będziemy go chcieli przedstawić. _Jak zdradza, rozwój Banku Pocztowego ma być oparty na zyskach zatrzymanych w spółce.

- _ Rozwijamy się tylko o kapitał zbudowany z zatrzymanego zysku. Uważam, że wyszliśmy obronną ręką z warunków, które w sektorze panowały w 2013 roku, rozwijaliśmy się szybciej niż rynek _ - powiedział także prezes banku.

bEEDYZQT

Jak dowiedział się Money.pl w biurze prasowym spółki, obecnie nie ma w planach powrotu do tematu debiutu na warszawskiej GPW. Mimo że jej większościowy akcjonariusz - Poczta Polska - już kilkukrotnie planował upublicznić Bank Pocztowy, jak dotąd nic z tego nie wyszło.

Na poziomie netto Bank Pocztowy w 2013 roku zarobił 36 milionów złotych, co oznacza, że w ujęciu rocznym jego zysk spadł o 7,5 procent. Byłoby jednak sporo lepiej, gdyby nie nowy sposób księgowania przychodów i kosztów z bancassurance, co spowodowało obniżenie wyniku netto o 8,1 miliona złotych.

ROE (rentowność kapitału własnego)
netto banku w ubiegłym roku wyniosła 9,6 procent. Z kolei dochody banku rok do roku wzrosły o 1,4 procent do 294,3 miliona złotych, natomiast koszty spadły o 2,6 procent do 212,7 miliona złotych. Wskaźnik kosztów do dochodów spadł do 71,3 z 74,7 procent rok wcześniej.

Na koniec ubiegłego roku Bank Pocztowy miał 1,44 miliona klientów. Liczba klientów detalicznych wzrosła w 2013 roku o 9,8 procent do 1,43 miliona, a klientów instytucjonalnych wzrosła o 5,6 procent do 15,1 tysiąca.

bEEDYZQZ
Czytaj więcej w Money.pl
"Z biednymi też można robić rentowny biznes" Darmowe rachunki osobiste i dostarczanie gotówki przez listonosza mają przekonać do bankowości najuboższych Polaków.
Michał Boni mówi, co dalej z Bankiem Pocztowym Chęć zakupu pocztowej instytucji finansowej wielokrotnie wyrażały władze banku PKO BP, ale za każdym razem spotykały się z odmową.
"GPW będzie centrum finansowym Europy Środkowej" Adam Maciejewski zapowiada strategię rozwoju do 2020 roku.

Na koniec 2013 roku bank miał 1,44 mln klientów. Liczba klientów detalicznych wzrosła w 2013 roku o 9,8 proc. do 1,43 mln, a klientów instytucjonalnych wzrosła o 5,6 proc. do 15,1 tys.

bEEDYZRu
business news
wiadmomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)