Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Rynek reklamy w dołku. Duża strata grupy TVN

0
Podziel się:

Mimo trudności w najbardziej istotnym dla spółki segmencie, prezes Markus Tellenbach wierzy, że najgorsze już minęło.

prezes Markus Tellenbach
prezes Markus Tellenbach (Mariusz Gaczynski/East News)

Kończący się powoli rok jest bardzo trudny dla jednej z największych grup medialnych w Polsce. Rynek reklamy, na którym w głównej mierze zarabia TVN, skurczył się rok do roku o około 4-7 procent. Przyczyniło się to do strat na poziomie 249 milionów złotych w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku.

Grupa TVN, na której czele stoi Markus Tellenbach (na zdjęciu), ani w ostatnim kwartale, ani w pierwszych dziewięciu miesiącach nie była w stanie zarobić na tyle dużo by pokryć wszystkie koszty działalności. Strata w trzecim kwartale wyniosła 169,8 mln zł, czyli była o 16,5 procent większa od średnich oczekiwań analityków. Dotychczas za cały rok grupa jest pod kreską 249 milionów.

Wybrane dane finansowe Grupy TVN (w mln zł)
wybrane pozycje finansowe 9 miesięcy 2013 r. 9 miesięcy 2012 r.
przychody 1 093 1 127
wynik na podstawowej działalności 278 264
wynik netto -249 4
zadłużenie wymagalne powyżej roku 2577* 3203**
dług krótkoterminowy 518* 403**

źródło: Money.pl na podstawie danych TVN
- na 30 września 2013
*
- na 31 grudnia 2012

Na taki obraz firmy wpływa głównie zapaść na rynku reklamy. Według szacunków TVN, w trzecim kwartale skurczył się on o 3,3 procent w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku. Przedstawiciele domów mediowych, ankietowani przez Polską Agencję Prasową, spodziewają się, że cały rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o około 4-7 procent.

Zarząd TVN wierzy jednak, że najgorsze mają już za sobą i spodziewa się w 2014 roku wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice. _ - W czwartym kwartale obserwujemy wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowy wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego według cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych, co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku _ - komentuje wyniki Markus Tellenbach, prezes TVN.

_ - Jednocześnie postępująca poprawa sytuacji gospodarczej, która przekłada się na wzrost popytu i cen reklamy telewizyjnej pozwalają w chwili obecnej oczekiwać niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w przyszłym roku. Odbudowujący się rynek w połączeniu z naszym bilansem wzmocnionym dzięki udanemu refinansowaniu i częściowemu oddłużeniu powinny prowadzić do dalszej poprawy rentowności operacyjnej i netto _ - dodaje.

Najnowszy raport finansowy TVN zaskoczył mocno giełdowych inwestorów, a reakcja jest bardzo negatywna.

Dzisiejsze notowania akcji TVN Dodaj wykresy do Twojej strony internetowej

Kurs w najgorszym dla spółki momencie tracił nawet 7 procent względem wczorajszego zamknięcia. Towarzyszą temu prawie milionowe obroty.

Czytaj więcej w Money.pl

TVN w '14 spodziewa się wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice

08.11. Warszawa (PAP) - TVN w 2014 r. spodziewa się wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice. Spółka podtrzymuje również prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym.

_ W czwartym kwartale nadal obserwujemy wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowy wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego wg cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych, co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku. Dlatego też Zarząd podtrzymuje wcześniejsze oczekiwania na rok 2013 _ - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.

_ Jednocześnie postępująca poprawa sytuacji gospodarczej, która przekłada się na wzrost popytu i cen reklamy telewizyjnej pozwalają w chwili obecnej oczekiwać niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w przyszłym roku. Odbudowujący się rynek w połączeniu z naszym bilansem wzmocnionym dzięki udanemu refinansowaniu imso-spacerun: yes;"> częściowemu oddłużeniu powinny prowadzić do dalszej poprawy naszej rentowności operacyjnej i netto" - dodał. _

_ W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice. Spółka podała wówczas również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA. Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 4-7 proc. _

business news
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)