Po ponad sześciu latach ze stanowiska prezesa Solarisa odchodzi Solange Olszewska, a jej miejsce zajmie Andreas Strecker - poinformował polski producent autobusów. Olszewska nadal pozostanie współwłaścicielką firmy i zachowa głos w sprawie rozwoju spółki.
Zmiana na fotelu prezesa nastąpi 1 kwietnia. Olszewska. - _ Na ten moment przygotowywaliśmy się wspólnie z mężem od wielu lat. Do tej zmiany dojrzała również nasza firma i współpracownicy _- mówi cytowana w komunikacie współwłaścicielka i dotychczasowa prezes firmy. - _ Solaris wciąż jest i pozostanie przedsiębiorstwem, które należy do rodziny Olszewskich. Z pozycji właścicielki i doradcy zarządu będę nadal konsultować strategiczne decyzje na temat kierunków rozwoju firmy _- dodaje.
Rzecznik Solarisa w rozmowie z Money.pl potwierdza słowa Olszewskiej o powodzie odejścia, którym jest _ gotowość _ firmy na taki krok. Solange Olszewska była prezesem od października 2008 roku, kiedy zastąpiła na tym stanowisku męża, Krzysztofa Olszewskiego. Wcześniej zaś pełniła funkcję wiceprezesa do spraw relacji z klientami.
Od kwietnia na fotelu szefa firmy zasiadać będzie Andreas Strecker, 53-letni doktor nauk ekonomicznych, który przez dziewięć lat był prezesem spółki Daimler Buses North America.
- _ Z Andreasem Streckerem znamy się od blisko 20 lat. Po raz pierwszy spotkaliśmy się na targach w Hanowerze w roku 1996 _- mówi Solange Olszewska. - _ Jestem przekonana, że jego wiedza i międzynarodowe doświadczenie w branży w połączeniu z umiejętnościami obecnych członków zarządu, którzy w większości są wychowankami naszej firmy, będą gwarantem dalszego dynamicznego rozwoju Solarisa _ - dodaje.
Solaris jest dziś liczącym się w Polsce i w Europie producentem autobusów. W sumie od momentu otwarcia pierwszej fabryki firmy Olszewskich w 1996 roku (wtedy działającej jeszcze pod nazwą Neoplan) do dziś z linii montażowych spółki zjechało ponad 11 tysięcy autobusów, które jeżdżą po drogach 28 krajów.
W grudniu zeszłego roku Solaris podpisał duży kontrakt z warszawskimi Miejskimi Zakładami Autobusowymi na dostawę 10 autobusów elektrycznych. Wartość jednej takiej maszyny - to według nieoficjalnych wyliczeń - około 1,7 miliona złotych. Dwa tygodnie przed podpisaniem umowy w Warszawie, Solaris zapewnił sobie kontrakt na dostawę trzech autobusów elektrycznych dla komunikacji miejskiej w Hanowerze.
Czytaj więcej w Money.pl