Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
solaris
18.12.2014 10:55

Solaris z rekordowym kontraktem

Firma dostarczy Warszawie autobusy elektryczne. W ciągu dwóch lat ich liczba w stolicy sięgnie 30.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Solaris)

W siedzibie Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie, przedstawiciele Zarządu MZA oraz firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 10 autobusów Solaris Urbino 12 electric. Jest to pierwszy w Polsce tak duży kontrakt obejmujący zakup autobusów elektrycznych.

Pierwsze, ekologiczne i ciche autobusy bateryjne zgodnie z umową zostaną przekazane do MZA w maju przyszłego roku a realizacja kontraktu zakończy się w czerwcu. Solarisy Urbino electric dla Warszawy, zostaną wyposażone w baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW. Ładowanie baterii będzie odbywać się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW. Dodatkowo ładowarka będzie posiadać także funkcję zmniejszenia jej mocy ładowania do 40 kW.

_ - Gratulujemy władzom stołecznego przewoźnika tak odważnej inwestycji w technologię przyszłości, a warszawiaków pragniemy zapewnić iż otrzymają produkt najwyższej europejskiej klasy. Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, iż to właśnie firma Solaris będzie miała zaszczyt dostarczyć do MZA autobusy elektryczne. Ich zakup stawia Warszawę w gronie najbardziej innowacyjnych aglomeracji europejskich w obszarze komunikacji publicznej - _ stwierdziła Solange Olszewska, Prezes firmy Solaris.

Sercem układu napędowego elektrycznych Urbino są asynchroniczne silniki trakcyjne oraz baterie litowo-jonowe. Ich moc oraz energia, jaką są w stanie zmagazynować, są dobierane odpowiednio do trasy, na której będzie kursował autobus. Baterie są źródłem energii nie tylko dla układu napędowego, ale zasilają również wszystkie pozostałe systemy, w tym klimatyzację i ogrzewanie, wspomaganie kierownicy czy sterowanie elektrycznymi drzwiami. Układy, które zwykle wykorzystywały kompresory napędzane za pomocą silnika spalinowego, zastąpiono elektrycznymi rozwiązaniami.

Konstrukcja autobusów zostanie przygotowana w taki sposób, aby w przyszłości można również zastosować do uzupełniania baterii system szybkiego ładowania dachowego.

Pasażerowie elektrycznych Solarisów będą mogli korzystać z wszystkich udogodnień, jakie znają z obecnie używanych przez MZA autobusów, a należą do nich między innymi klimatyzacja, monitoring, rozbudowany system informacji pasażerskiej a dodatkowo także internet.

_ - Autobusy elektryczne nie emitują spalin i są bardzo ciche. Chcemy, aby stanowiły o nowoczesnym obliczu Miejskich Zakładów Autobusowych - _powiedział Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych. _ - W pierwszej kolejności skierujemy je do obsługi reprezentacyjnego Traktu Królewskiego _.

Do roku 2016 w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych będzie co najmniej 30 autobusów elektrycznych, a ich bazą docelową stanie się przebudowana zajezdnia Redutowa. Strony nie ujawniły wartości kontraktu, ale z poprzednich kontraktów wynika, ze cena jednego autobusu elektrycznego Solarisa to 1,7 mln złotych.

Dwa tygodnie temu Solaris Bus & Coach podpisał z hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe kontrakt na dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric.

Czytaj więcej w Money.pl
MAN z największym takim kontraktem w Polsce 36 autobusów miejskich na gaz ziemny wyprodukowanych przez firmę, trafi do Tych.
Solaris się odwoła. Będzie afera w Warszawie? Solaris jest oburzony decyzją Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie o wyborze oferty na autobusy elektryczne chińskiej produkcji.
Tagi: solaris, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, gospodarka polska, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz