Notowania

Przejdź na
solaris
04.06.2014 10:55

Solaris triumfuje, ale co dalej z przetargiem w Warszawie?

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie Solarisa, co oznacza, że w przetargu na dostawę dziesięciu autobusów elektrycznych dla Warszawy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Solaris Bus & Coach)

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie Solarisa, co oznacza, że w przetargu na dostawę dziesięciu autobusów elektrycznych dla Warszawy oferta firmy jest najkorzystniejsza. - _ Potwierdzamy naszą gotowość do wyprodukowania autobusów i czekamy na ruch zamawiającego _ - komentuje dla Money.pl Dariusz Michalak, wiceprezes Solarisa.

W pierwszym w historii przetargu na dostawę dziesięciu elektrycznych autobusów dla Warszawy stanęły dwie firmy - polski Solaris i chiński BYD. Zwyciężyła firma zagraniczna, która zaproponowała cenę niemal 15,6 miliona złotych, ale krajowy producent (jego oferta to prawie 21,9 miliona złotych) się nie poddał.

Na początku maja firma spod Poznania złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Tłumaczyła to wówczas rażąco niską, wręcz dumpingową, ceną zaproponowaną przez BYD. Warto tutaj przypomnieć, że cena miała kluczowe znaczenie w przetargu. Stanowiła bowiem aż 90 procent przyznawanych punktów.

- _ Ponieważ sam zamawiający, mimo przysługującego mu prawa, nie dostrzegł naruszenia rażąco niskiej ceny, nie pozostaje nam nic innego niż złożyć odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Chcieliśmy o tym również poinformować opinię publiczną _ - zapowiadał Dariusz Michalak, wiceprezes zarządu Solaris Bus & Coach, kiedy pisaliśmy o tym pod koniec kwietnia.

Co dalej? Losy tego budzącego wiele kontrowersji przetargu znajdują się obecnie w rękach Miejskich Zakładów Autobusowych. Te mogą albo odrzucić ofertę BYD, co praktycznie oznaczałoby wygraną Solarisa, albo unieważnić cały przetarg. Pierwotnie MZA chciało wydać na 10 autobusów maksymalnie 23,37 miliona złotych.

Solaris istnieje od 1996 roku. Od tego momentu wyprodukował łącznie ponad 11.000 pojazdów. Autobusy elektryczne posiada w ofercie od 2011 roku. Zostały one zakupione między innymi przez przewoźników w Brunszwiku, Dusseldorfie, Hamburgu w Niemczech czy w Klagenfurcie w Austrii oraz w Vasteras w Szwecji.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: solaris, business news, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz