Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Spada udział PKP Cargo w przewozach. Ale...

0
Podziel się:

Udział PKP Cargo w przewozach ładunków w okresie styczeń-lipiec 2014 roku spadł do 47,0 proc. całości masy.

Adam Purwin, prezes PKP Cargo
Adam Purwin, prezes PKP Cargo (PKP Cargo)
bEJMccad

Wolumen przewozów PKP Cargo we wrześniu był wyższy niż rok temu, przewozy węgla w kraju pozostały stabilne - podał na konferencji Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych spółki. PKP Cargo w najbliższym czasie podejmie decyzję w sprawie potencjalnej akwizycji CTL Logistics oraz AWT.

_ - Wrzesień w tym roku był dobry. Wolumen, który przewieźliśmy był wyższy niż przed rokiem. Nadal na bardzo niskim poziomie znajduje się eksport węgla, natomiast ten ubytek udaje się nam zasypać przewozami węgla w kraju oraz innymi towarami, m.in. drewnem, którego wolumen wzrósł o 26 proc. _ - powiedział członek zarządu PKP Cargo.

_ - Ceny przewozów są niższe niż w ubiegłym roku, m.in. ponieważ nasi klienci również chcą skorzystać z obniżek stawek dostępu do infrastruktury kolejowej oraz energii, które zostały obniżone w ubiegłym roku _ - dodał.

bEJMccaf

Udział PKP Cargo w przewozach ładunków w okresie styczeń-lipiec 2014 roku spadł do 47,0 proc. całości masy szacowanej na 128,3 mln ton wobec 48,63 proc. w 2013 roku - podał Urząd Transportu Kolejowego. Udział w rynku PKP Cargo pod względem wykonanej pracy przewozowej wyniósł w okresie styczeń-lipiec 2014 roku 56,4 proc., wobec 58,85 proc. w okresie I-XII 2013 roku i 56,2 proc. po czerwcu 2014 r.

Do sierpnia przewozy węgla w Polsce spadły o 9 proc. rdr do 43,7 mln ton. W przypadku pozostałych towarów przewozy wzrosły o 5 proc. do 64,5 mln ton.

Neska podał na konferencji, że obecna prędkość handlowa na głównych szlakach przewozów PKP Cargo wynosi około 22 km/h i jest o kilka km/h niższa niż przed rokiem. O problemie, jakim jest zbyt niska prędkość pociągów, wspominał w ostatniej rozmowie z Money.pl prezes PKP Cargo, Adam Purwin:

- _ To wynik wielu lat zaniedbań, braku potrzebnych inwestycji. Dopiero od dwóch lat trwa wielki, bo liczony w miliardach złotych rocznie, program modernizacji linii kolejowych. Niestety, to oznacza liczne wyłączenia z powodu remontów. Pociągi jadą wolniej, tak by za kilka lat móc jeździć z prędkościami europejskimi. Dlatego musimy robić wszystko, aby łagodzić ten trudny czas dla klientów _ - powiedział Adam Purwin. - _ Przez niską prędkość handlową wagony, lokomotywy i ludzie pracują dwa, trzy razy dłużej, podczas gdy mogliby być kierowani do kolejnych zadań. Między innymi z tego powodu musieliśmy zwiększyć w tym roku liczbę węglarek o wspomniane trzy tysiące sztuk - _dodał.

bEJMccal

_ - Według planu modernizacji infrastruktury PKP PLK nie można liczyć na wzrost średniej prędkości w przyszłym roku, jednak zgodnie z długoterminowym planem do 2020 roku ma ona wzrosnąć do 50 km/h _ - powiedział Neska.

Członek zarządu PKP Cargo poinformował, że zmniejszenie średniej prędkości handlowej o 1 km/h zwiększa dobowe zapotrzebowanie na wagony o 133 sztuki, a zapotrzebowanie na lokomotywy o 25 sztuk.

Neska podał, że PKP Cargo zakończyło badanie spółki CTL Logistics i w najbliższym czasie poinformuje o kolejnym kroku w procesie akwizycyjnym. Dodał, że w związku z kończącym się okresem wyłączności negocjacyjnej grupa podejmie niedługo również decyzję w przypadku analizowanej spółki AWT.

Na początku września PKP Cargo poinformowało o podpisaniu listów intencyjnych dotyczących przejęcia CTL Logistics oraz 100 proc. udziałów Advanced World Transport B.V., realizującej przewozy kolejowe w Czechach, Słowacji, Słowenii, Węgrzech, w Polsce, Niemczech, Rumunii, Bułgarii i Chorwacji. PKP Cargo planuje też w pierwszej połowie 2015 r. objąć do 50 proc. udziałów w należącej do grupy KGHM spółce Pol-Miedź Trans.

bEJMccam

(LUK), (PAP)

bEJMccaG
business news
giełda
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)