Notowania

pkp cargo
30.07.2015 13:14

Spółka PKP Cargo będzie obsługiwała połączenia kolejowe z Chin

Pociągi będą jeździły z prowincji Henan, Syczuan i Yunnan do Niemiec i Holandii. To łącznie siedem połączeń w tygodniu.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PKP Cargo)

Polski przewoźnik kolejowy PKP Cargo przez ostatnie pół roku ciężko pracował, aby pozyskać kolejne kontrakty na przewóz kontenerów z Chin do Europy. Pociągi będą jeździły z prowincji Henan, Syczuan i Yunnan do Niemiec i Holandii. To łącznie siedem połączeń w tygodniu, z perspektywą rozwoju do dziesięciu - informuje przewoźnik.

- Nowe kontrakty są rezultatem aktywnej polityki handlowej Grupy PKP Cargo. Nasi partnerzy doceniają fakt, że kolej jest szybką i pewną alternatywą dla transportu morskiego. Liczymy na dalszy dynamiczny rozwój naszej działalności w obszarze spedycji i przewozów intermodalnych - mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo.

Obsługa połączeń z Chin przez kolejową spółkę dotyczy odcinka od granicy polsko-białoruskiej do punktu docelowego. Obejmuje ona między innymi przewóz, zapewnienie wagonów oraz dostarczenie pozostałych usług spedycyjnych i obsługę terminalową.

Każdy pociąg z obsługiwanych przez naszych kolejarzy kontenerowych z Chin przejeżdża przez należące do PKP Cargo centrum logistyczne w Małaszewiczach, położone przy granicy polsko-białoruskiej. Ze względu na konieczność przeładunku kontenerów ze wschodniego szerokiego toru na wagony normalnotorowe, Małaszewicze stanowią dla pociągów ze Wschodu bramę do Europy.

Ale sam przewóz kontenerów to nie wszystko. W czerwcu tego roku PKP Cargo podpisało umowę z chińskim partnerem Zhengzhou International Hub, która przewiduje wspólne inwestycje w Małaszewiczach. Centrum logistyczne ma zostać rozbudowane, aby mogło przeładowywać więcej chińskich kontenerów.

W przewozach towarów z Chin do Europy dominuje obecnie transport morski. Zaledwie 3,5 proc. eksportu z Państwa Środka do Unii Europejskiej trafia drogą lądową. Główne z nich to znacznie niższe koszty w porównaniu do transportu lotniczego oraz kilkukrotnie krótszy czas przewozu w porównaniu do transportu morskiego. Przewóz ładunku koleją z centralnych Chin do Niemiec trwa od 11 do 14 dni, podczas gdy drogą morską zajmuje to nawet 35-40 dni.

Tagi: pkp cargo, business news, wiadomości, gospodarka, prosto z firm, najważniejsze
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz