Sfinks Polska, właściciel m.in. restauracji Sphinx, skorygował prognozy wyników zawarte w strategii na lata 2015-2020 w związku z przesunięciem efektu wyceny znaku towarowego Chłopskie Jadło i rozpoznania aktywa z tytułu podatku odroczonego w wysokości 18,5 mln zł z roku 2015 na rok 2014.
Po korekcie wynik netto za 2014 rok wzrósł do 34,6 mln zł z 13,8 mln zł szacowanych wcześniej, a prognozę wyniku netto za 2015 rok obniżono do 5,5 mln zł z 24,1 mln zł szacowanych wcześniej. Sprzedaż w 2014 roku wyniosła 165,4 mln zł wobec 164,6 mln zł szacowanych poprzednio, a szacunki sprzedaży w 2015 roku pozostały bez zmian, na poziomie 198,5 mln zł.
_ - Sfinks Polska skorygował prognozę finansową ze strategii na lata 2015–2020, w związku ze zrealizowaniem w 2014 roku wyniku o 20,8 mln zł wyższego niż prognozowany _ - poinformowała spółka w komunikacie.
_ - Nowa prognoza zawiera przesunięcie efektu wyceny znaku towarowego Chłopskie Jadło oraz rozpoznania aktywa z tytułu podatku odroczonego w łącznej kwocie 18,5 mln zł z roku 2015 na rok 2014 _ - podano w raporcie.
Spółka tłumaczy, że było to możliwe dzięki osiągnięciu w czwartym kwartale 2014 roku wartości EBITDA wyższej od będącej podstawą do pierwotnej prognozy.
W 2008 roku Sfinks utworzył odpis na znak towarowy Chłopskie Jadło w wysokości 21,5 mln zł w związku z wątpliwościami co do możliwości rozwoju tej marki. W 2012 roku spółka zaczęła prace nad nowym modelem restauracji, który okazał się rentowny. Na początku 2015 roku otrzymała wyniki badań marketingowych potwierdzających potencjał marki i pozytywny odbiór konceptu przez klientów. Uznała, że zaistniały przesłanki do wyższej wyceny znaku towarowego Chłopskie Jadło. _ _
_ - Spowodowało to wcześniejsze niż zakładano w prognozie rozpoznanie wartości znaku, co miało wpływ na wynik (plus 11,8 mln zł vs 2,5 mln zł w prognozie) _ - poinformował Sfinks w prezentacji.
- ZOBACZ, co na forum internauci piszą o spółce Sfinks i o pozostałych spółkach z GPW