Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Sprzedaż dwóch części Wiedźmina przekroczyła 8 milionów. Co z "trójką"?

0
Podziel się:

W ubiegłym tygodniu spółka podała wyniki za drugi kwartał. W drugim kwartale CD Projekt wypracowała 43,8 mln zł przychodów.

Sprzedaż dwóch części Wiedźmina przekroczyła 8 milionów. Co z "trójką"?
(cd projekt red)
bFgkhUGJ

Sprzedaż dwóch części gry _ Wiedźmin _ osiągnęła osiem milionów kopii - poinformowali konferencji prasowej przedstawiciele CD Projekt.

Członkowie zarządu CD Projekt nie podali natomiast na konferencji liczby egzemplarzy trzeciej części serii gry _ Wiedźmin _ sprzedanych w ramach uruchomionej przedsprzedaży gry. Poinformowali, że spółka posiada obecnie umowy dystrybucyjne z 17 partnerami pokrywającymi 109 krajów. Dodali, że sprzedaż cyfrowej wersji gry na platformach GOG i Steam będzie pokrywała cały świat.

_ - Obecne umowy dystrybucyjne są dla nas korzystniejsze od tych, które podpisywaliśmy przy dwóch poprzednich częściach gry. Obecnie korzystamy z większej liczby partnerów. Dla przykładu dawniej dystrybucja na Europę, Australię, Amerykę Południową i Afrykę była zlecona jednej firmie, która korzystała z podwykonawców, co obniżało efektywność finansową przedsięwzięcia _ - powiedział prezes Adam Kiciński.

bFgkhUGL

Przedstawiciele spółki poinformowali, że w pierwszym półroczu spółka uruchomiła na platformie cyfrowej dystrybucji GOG katalog gier działających w systemie operacyjnym Linux. Zakończone zostały też prace rozwojowe przy wdrażaniu technologii GOG Galaxy oraz wprowadzono pierwsze filmy bez zabezpieczeń DRM.

_ - Liczymy, że uruchomienie sprzedaży pierwszych filmów na GOG pozwoli nam na prowadzenie negocjacji z większymi dystrybutorami, którzy obecnie nie chcą współpracować, upierając się przy zabezpieczeniach DRM _ - powiedział Kiciński.

Do końca roku CD Projekt zamierza zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami uruchomić sprzedaż gry na urządzenia mobilne działające na systemach operacyjnych iOS oraz Android. Koszty produkcji gry zarząd spółki określił jako niewielkie.

Poprzez wejście w segment gier mobilnych spółka chce zdobyć doświadczenie, aby w przyszłości korzystać na dalszym wzroście tego rynku. Wartość rynku gier na tablety w 2014 roku szacowana jest przez Jupiter Research na 3,6 mld dolarów. Firma ocenia, że do 2019 roku wartość ta wzrośnie do 13,3 mld dolarów.

bFgkhUGR

Wyniki w górę

W ubiegłym tygodniu spółka podała wyniki za drugi kwartał. W drugim kwartale CD Projekt wypracowała 43,8 mln zł przychodów, poprawiając wynik o 24,4 proc. rok do roku. Sprzedaż była o ponad 14 proc. wyższa od oczekiwań analityków.

Zysk netto w drugim kwartale wyniósł 3 mln zł, i był niższy o 15 proc. rdr. Wynik był o 5,9 proc. poniżej konsensusu rynkowego. Za większość zysku odpowiadał segment cyfrowej dystrybucji gier, który wypracował 2,6 mln zł. Niewielką stratę (minus 159 tys. zł) przyniósł segment wydawniczy, a produkcja gier wygenerowała niewielką nadwyżkę finansową (plus 164 tys. zł).

Na koniec czerwca spółka miała 51,2 mln zł środków pieniężnych. W ciągu kwartału stan gotówki wzrósł o 9,3 mln zł, dzięki wpływowi 4,1 mln zł z działalności operacyjnej oraz 5,3 mln zł dodatniego salda działalności inwestycyjnej, na którą wpłynęła m.in. sprzedaż nieruchomości.

bFgkhUGS
bFgkhUHm
business news
giełda
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)