Notowania

dostęp do internetu
08.08.2013 11:40

T-Mobile ujawnia wyniki finansowe. Jest gorzej?

Przychody w drugim kwartale 2013 roku są niższe w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku. Trend tegoroczny wygląda jednak lepiej.

Podziel się
Dodaj komentarz
(T-Mobile)

Przychody T-Mobile Polska w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4 proc. w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku. Trend tegoroczny wygląda lepiej: przychody osiągnięte w drugim kwartale były wyższe o 6,8 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku. – Jestem zadowolony z wyników T-Mobile – kwituje Miroslav Rakowski (na zdj.), prezes T-Mobile.

Niższe przychody Spółki w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku były rezultatem obniżenia stawek MTR w Polsce na początku 2013 roku i w drugiej połowie 2012 roku.

W drugim kwartale 2013 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 615 milionów złotych i była wyższa o 3,9% w porównaniu do odpowiedniego okresu 2012 roku. Marża EBITDA w tym samym czasie osiągnęła poziom 36,0% i była wyższa o 2,7 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

T-Mobile

Inwestycje realizowane przez T-Mobile Polska wyrażone parametrem Cash Capex zwiększyły się w drugim kwartale o 65,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 238 milionów złotych. Wzrost ten jest wynikiem prowadzonych przez T Mobile Polska działań inwestycyjnych również tych związanych z budową i modernizacją sieci.

T-Mobile

Projekt modernizacji sieci przekroczył półmetek i klienci T-Mobile mogą już korzystać z ponad 5 000 nowych stacji bazowych, które zapewniają pokrycie 60% powierzchni kraju oraz 46% populacji. Nowa sieć gwarantuje klientom dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie dostępu do Internetu, którego szybkość jest wyższa nawet kilkukrotnie. Dzięki temu dynamicznie rośnie ilość transmitowanych danych przez użytkowników Internetu w nowej sieci T-Mobile, obecnie jest ona większa średnio o około 60%.

T-Mobile na koniec czerwca 2013 roku obsługiwała 15,969 miliona klientów, zwiększając ich bazę w drugim kwartale o 50 tysięcy. Liczba klientów kontraktowych wzrosła w tym okresie o 23 tysiące, a liczba klientów korzystających z usług przedpłaconych o 27 tysięcy. Na koniec drugiego kwartału baza klientów kontraktowych wyniosła 7,038 miliona i była większa o 154 tysiące abonentów w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku. Od wprowadzenia marki T-Mobile na Polski rynek w 2011 roku, Spółka systematycznie zyskuje nowych abonentów w każdym kolejnym kwartale zwiększając ich bazę w tym czasie w sumie o 340 tysięcy klientów.

T-Mobile

- _ Pomimo bardzo konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego realizujemy, to co założyliśmy. Spółka rozwija się konsekwentnie zyskując nowych klientów oraz zwiększając sprzedaż usług dostępu do Internetu. Szczególnie jest to widoczne w rejonach, gdzie sieć już została zmodernizowana. Obserwujemy tam większą popularność usług dostępu do internetu na smartfonach oraz tabletach, a co za tym idzie, szybki wzrost transmisji danych w naszej sieci _ - mówi Rakowski.

W drugim kwartale baza klientów usług szerokopasmowego bezprzewodowego dostępu do Internetu wyniosła 1,101 miliona i zwiększyła się o 275 tysięcy klientów w porównaniu do ubiegłego roku. Oznacza to wzrost bazy klientów usług dostępu do Internetu o 33,3% w porównaniu do drugiego kwartału 2012 roku.

T-Mobile

Duży wzrost bazy klientów mobilnego dostępu do Internetu był możliwy dzięki prowadzonym przez T-Mobile Polska inwestycjom w rozbudowę sieci oraz dzięki wprowadzeniu bardzo atrakcyjnych ofert dostępu do Internetu z tabletami oraz smartfonami.

Czytaj więcej w Money.pl
Ghelamco wybudowało nową siedzibę T-Mobile Kompleks ma 40 tysięcy metrów kwadratowych, 1,3 tysiąca miejsc parkingowych, a także miejsca postojowe i prysznice dla rowerzystów.
Eurotel odnotowuje spadek. To wina T-Mobile Przyczyną takich wyników spółki nie jest jednak ich działalność, a wpływy z dywidend.
PTC S.A. operator sieci T-Mobile, zmieni nazwę Polska Telefonia Cyfrowa Spółka Akcyjna oficjalnie zmieni nazwę. Teraz będzie to T-Mobile Polska Spółka Akcyjna, w skrócie T-Mobile Polska S.A.
Tagi: dostęp do internetu, t-mobile, business news, wiadmomości, gospodarka, manager, prosto z firm, it i telekomunikacja, internet, ebiznes
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz