Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Telewizja Polska na plusie, ale nie spoczywa na laurach

0
Podziel się:

W okresie styczeń-czerwiec 2014 roku zanotowała dodatni wynik finansowy brutto w wysokości 116,2 mln zł.

Prezes TVP Juliusz Braun
Prezes TVP Juliusz Braun (Adam Guz/REPORTER)

TVP S.A. w okresie styczeń-czerwiec 2014 roku zanotowała dodatni wynik finansowy brutto w wysokości 116,2 mln zł. Rezultat ten jest lepszy od zeszłorocznego z analogicznego okresu o 107,4 mln zł (zysk za I półrocze 2013 r. wyniósł 8,7 mln zł). Spółka zwraca uwagę, że podczas kadencji obecnego zarządu, którego prezesem jest Juliusz Braun (na zdjęciu), koszty własne zostały obniżone o blisko jedną trzecią.

Podstawowymi przyczynami znacznie lepszego wyniku są: dodatkowy abonament dotyczący 2013 r., ale przesunięty na styczeń 2014 w kwocie 38,7 mln zł, wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich, wzrost pozostałych przychodów, a także niższe koszty własne, dzięki oszczędności i ostrożnemu gospodarowaniu budżetem Spółki.

- _ Z wyniku jesteśmy zadowoleni _. _ Nie oznacza to jednak, że spoczywamy na laurach. Telewizja Polska nadal intensywnie pracuje zarówno nad zwiększeniem przychodów, jak i racjonalizacją kosztów. Podczas kadencji obecnego Zarządu koszty własne TVP zostały obniżone o blisko jedną trzecią - _przyznaje ww rozmowie z Money.pl spółka.

Spółka ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. W okresie sześciu miesięcy br. w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 100,4 mln zł. Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego.

- _ Podstawowym problemem nadawcy publicznego jest nadal nie rozstrzygnięta kwestia uregulowania zasilenia publicznego, które pozostaje na poziomie wielokrotnie niższym, niż średnia w Unii Europejskiej, w tym także w państwach o zamożności podobnej do Polski _ - powiedział w rozmowie z Money.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP. - _ Cierpi na tym jakość oferty programowej TVP _ - dodał.

Przychody TVP z reklamy i sponsoringu za styczeń - czerwiec 2014 r. były wyższe od planu za ten okres i większe w stosunku do wykonania za sześć miesięcy 2013 r. Na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu Spółki wpływ miały przede wszystkim: poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej, optymalizacja polityki handlowej Spółki oraz wzrost oglądalności kanałów TVP S.A. w pierwszym kwartale br.

W dalszym ciągu postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów, pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w pierwszym półroczu 2014 r. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 9,3 mln zł, tj. o 11,7 proc. Koszty działalności operacyjnej w okresie styczeń - czerwiec 2014 r. wyniosły 697,4 mln zł i są w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego niższe o 11,3 mln zł.

Czytaj więcej w Money.pl
TVP pozbawia etatów. Dla dobra pracowników? Część dziennikarzy, charakteryzatorzy, montażyści i graficy trafią do zewnętrznej spółki. Pracę i wynagrodzenie mają zagwarantowane przez rok. Później muszą sobie jakoś radzić.
Wiceminister skarbu chwali się wynikami TVP Telewizja Polska zamknie rok obrotowy 2013 z wynikiem o blisko 200 milionów złotych lepszym niż rok wcześniej - powiedział Rafał Baniak.
Więcej kanałów w naziemnej telewizji cyfrowej _ Programy obecne na ósmym multipleksie będą rozprowadzane w wysokiej rozdzielczości i będą oferowane odbiorcom bezpłatnie _ - czytamy w uchwale Krajowej Rady.
TVP oszczędza na pracownikach. Zatrudnili firmę zewnętrzną Outsourcing pracowniczy jest częścią programu restrukturyzacji telewizji publicznej.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)