Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Paulina Pacuła
|

Toyota sprzedała 25 tysięcy aut w Polsce

0
Podziel się:

W 2013 roku Toyota sprzedała o 4 tysiące samochodów więcej niż w 2012 roku. Oznacza to, że udział Toyoty w polski rynku motoryzacyjnym sięgnął 8,6-proc.

Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland
Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland (Toyota Motor Poland)

W 2013 roku Toyota sprzedała 25 tysięcy aut na rynku polskim - o 4 tysiące samochodów więcej niż w 2012 roku. Oznacza to, że udział Toyoty w polski rynku motoryzacyjnym sięgnął 8,6-proc.

Najwięcej sprzedało się modeli Auris oraz hybrydowego Yaris. Tym samym modele te znalazły się w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych samochodów w Polsce, a kompaktowy Auris okazał się najczęściej wybieranym samochodem przez klientów indywidualnych w Polsce - jak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Ponad trzykrotnie wzrosła także sprzedaż samochodów hybrydowych.

W ubiegłym roku Polacy kupili i zarejestrowali w sumie 289 tys. 912 nowych samochodów osobowych. To o 6,31 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2012 - poinformował instytut Samar w oparciu o dane Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Na pierwszym miejscu w rankingu marek samochodów najchętniej kupowanych znalazła się Skoda. Od stycznia do grudnia Polacy kupili i zarejestrowali 36 tys. 395 czeskich aut, o 13,09 proc. więcej niż w 2012 roku.

Druga pozycja przypadła w udziale Volkswagenowi - kupiono i zarejestrowano 26 tys. 133 auta tej marki, o 13,36 proc. więcej niż w 2012 roku. Na trzecim miejscu znalazła się Toyota.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: Ford - 19 tys. 652 sprzedane auta (wzrost o 16,12 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim), Opel - 18 tys. 827 (spadek o 3,54 proc.) Kia - 17 tys. 144 (wzrost o 13,26 proc.), Hyundai - 16 tys. 829 (wzrost o 9,51 proc.), Renault - 15 tys. 182 (wzrost o 12,27 proc.), Peugeot - 13 tys. 421 (wzrost o 6,35 proc.), Dacia - 10 tys. 810 (wzrost o 12,91 proc.).

Czytaj więcej w Money.pl

business news
nowe samochody
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)