Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

TVN chce sprzedać obligacje za niemal pół miliarda euro

0
Podziel się:

TVN Finance Corporation III AB, spółka zależna TVN, zamierza zaoferować papiery o wartości nominalnej 430 milionów euro i terminie zapadalności w 2020 roku.

John Driscoll, dyrektor finansowy TVN
John Driscoll, dyrektor finansowy TVN (materiały prasowe)
bECGzMth

Spółka w ten sposób chce refinansować wcześniejsze zobowiązania.

TVN zamierza wykorzystać środki, wraz z pieniędzmi ze sprzedaży Onet.pl, do umorzenia całości pozostałych do wykupu obligacji z terminem zapadalności w 2017 roku, zapłaty premii z tytułu wcześniejszego wykupu, naliczonych ale nie wypłaconych odsetek, jak również pokrycia kosztów związanych z ofertą oraz umorzeniem obligacji 2017. Jakakolwiek pozostała kwota zostanie wykorzystana na ogólne potrzeby korporacyjne.

- _ Korzystając z korzystnych warunków na rynku obligacji zamierzamy sprzedać emisję o wartości 430 milionów euro. Środki te zostaną przeznaczone na refinansowanie obecnych obligacji zapadających w 2017 roku _ - powiedział John Driscoll, dyrektor finansowy TVN.

bECGzMtj

- _ Nasza oferta jest częścią szerszej strategii grupy TVN zmierzającej do optymalizacji struktury kapitałowej i obniżenia kosztów finansowych przy jednoczesnym wydłużeniu okresu zapadalności długu _ - dodał.

Rolę zarządzających budową księgi popytu pełnią J.P. Morgan Securities plc, londyński oddział Deutsche Bank AG, Nomura International plc oraz BNP Paribas.

Dług mniejszy, ale wyniki wciąż słabeDług brutto TVN po pierwszym półroczu okazał się niższy o 150 milionów złotych wobec poziomu z końca marca w wyniku skupu obligacji za 160 milionów złotych oraz spłaty kredytu hipotecznego o wartości 111 mln złotych. Swoje piętno odcisnęło natomiast osłabienie złotego, którego ujemny wpływ na dług wyniósł 121 mln złotych.

Równie optymistyczny nie jest jednak z ostatni dostępny raport finansowy. W drugim kwartale tego roku strata netto grupy TVN wyniosła 29,9 mln złotych. Warto jednak zauważyć, że prognozy analityków zakładały stratę na poziomie 36 mln złotych. Spółka w okresie kwiecień-czerwiec może pochwalić się natomiast zyskiem na poziomie operacyjnym.

bECGzMtp

Niepokojące są również sierpniowe dane Nielsen Audience Measurement. Wynika z nich, że w ubiegłym miesiącu oglądalność kanału TVN (w grupie wszyscy 4+) spadła rok do roku z 11,3 do 10,5 procent. Wyraźne spadki odnotowały wówczas także jego konkurenci - Polsat, TVP1 i TVP2.

Grupa TVN jest wiodącym nadawcą telewizyjnym w Polsce. W chwili obecnej posiada i obsługuje dziesięć kanałów telewizyjnych, w tym TVN, TVN24, TVN Turbo, czy TVN Style.

Czytaj więcej w Money.pl
Spadek oglądalności TVN w sierpniu Spadek rok do roku wyniósł 10,5 procent.
Trudna sytuacja na rynku reklamy nie będzie sprzyjać TVN-owi Spółka podtrzymuje prognozę spadku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice.
Wielka medialna grupa wciąż pod kreską TVN miał w II kwartale 29,9 mln zł straty netto wobec konsensusu 36 mln zł straty.
bECGzMtK
business news
giełda
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)