Notowania

ccc
07.11.2013 13:52

Tyle nowych sklepów chce mieć spółka CCC

Strategia grupy na lata 2013-2015 zakłada, że CCC zdobędzie pozycję lidera rynku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Podziel się
Dodaj komentarz
(CCC)

Grupa CCC w lutym przyszłego roku zamierza przedstawić zmodyfikowaną strategię, która uwzględniać będzie plany rozwoju na rynkach zachodnich - poinformował wiceprezes spółki Piotr Nowjalis (na zdjęciu).

_ - W lutym zmodyfikujemy strategię, która będzie się opierać o kraje Europy Zachodniej, ze szczególnym uwzględnieniem Niemiec i Austrii _ - powiedział Nowjalis.

Obowiązująca strategia grupy na lata 2013-2015 zakłada, że CCC zdobędzie pozycję lidera rynku w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a powierzchnia handlowa wzrośnie o 150 tys. mkw. (około 112 tys. mkw. w sklepach własnych i około 38 tys. mkw. we franczyzie). Spółka planowała otwierać sklepy własne w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, a franczyzowe na rynkach wschodnich.

_ - Zmodyfikujemy strategię, gdyż ekspansja w krajach Europy Środkowo-Wschodniej przebiega szybciej niż planowaliśmy, a zdecydowaliśmy się też na rozpoczęcie działalności operacyjnej na pięciu nowych rynkach _ - powiedział Nowjalis.

W tym roku spółka uruchomiła cztery sklepy w Austrii, dwa w Słowenii, po jednym w Turcji i w Chorwacji. Właśnie został otwarty pierwszy sklep w Niemczech, a do końca roku otwarte będą kolejne trzy lokalizacje na rynku niemieckim.

_ - W przyszłym roku nie planujemy uruchomienia działalności na żadnym innym nowym rynku. Musimy okrzepnąć na tych testowych rynkach. Nie zakładamy wycofania się z żadnego z nich, ale tempo rozwoju może być różne _ - powiedział Nowjalis.

Wiceprezes poinformował, że w przyszłym roku powierzchnia handlowa grupy ma wzrosnąć o 90 tys. mkw. Spółka planuje otwarcie 200 nowych sklepów CCC, z czego 40 w Polsce. Nakłady inwestycyjne na otwarcia mają wynieść około 100 mln zł, a budowa centrum dystrybucyjnego ma pochłonąć 60 mln zł w dwa lata.

W tym roku uruchomione będą 144 sklepy CCC, w tym 37 w Polsce, 26 w Czechach i Słowacji, 39 na Węgrzech i 18 w Rumunii. Powierzchnia handlowa w sklepach własnych i franczyzowych powiększy się o 70,4 tys. mkw. i na koniec roku wyniesie 250,7 tys. mkw. Sieć grupy liczyć ma na koniec tego roku 725 sklepów. Na koniec września było ich 720 w 13 krajach.

Po trzech kwartałach 2013 roku udział sprzedaży na rynku polskim w całości sprzedaży wynosił 81 procent wobec ponad 87 procent rok wcześniej. - _ W 2015 roku udział Polski w sprzedaży może spaść do 60 procent _ - powiedział wiceprezes CCC.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: ccc, business news, giełda, wiadomości, gospodarka, manager, prosto z firm, giełda na żywo
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz