Notowania

decyzje uokik
13.05.2013 11:39

UOKiK ukarał Samsung za naśladowanie kampanii rządowej

Karę i tak obniżono, ponieważ firma od razu przestała stosować takie praktyki wobec klientów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Andrzej Hrechorowicz)
Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel

*Reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej nt. cyfryzacji telewizji - podał UOKiK. Urząd nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 2 mln złotych. Taką decyzję podjęła prezes UOKiK, Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel (na zdj.). *

Jak poinformował UOKiK w komunikacie, postępowanie przeciwko Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu 2012 roku po zawiadomieniu resortu administracji i cyfryzacji. Według ministerstwa kampania reklamująca telewizory tego producenta odnosiła się do procesu wprowadzenia sygnału cyfrowego w naszym kraju.

_ Spółka w komercyjnym przekazie reklamującym telewizory zawarła wiele elementów naśladujących kampanię rządową wyjaśniającą proces cyfryzacji, przygotowaną przez MAC _ - dodał Urząd.

Według UOKiK reklamy Samsunga, naśladując rządową kampanię informacyjną, wprowadzały konsumentów w błąd. _ Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla resortu cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej. W efekcie konsumenci mogli zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji _ - wyjaśniono.

Urząd, za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości 2 mln 288 tys. zł. Na wysokość kary wpłynęło wycofanie kampanii z mediów natychmiast po wszczęciu postępowania oraz współpraca spółki w jego trakcie.

Od decyzji Urzędu Samsung może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK przypomniał, że wspiera proces cyfryzacji w Polsce, sprawdzając przedsiębiorców, czy sprzedawane przez nich telewizory i dekodery działają zgodnie z przepisami dotyczącymi cyfryzacji. Ponadto Inspekcja Handlowa na bieżąco prowadzi kontrole.

Poinformowano, że do końca marca zbadanych zostało 694 firm, nieprawidłowości wykryto u 57 (8,2 proc.). Głównie dotyczyły one braku oświadczeń konsumentów kupujących telewizory starego typu i dekodery, jak i wymaganych informacji w sklepie.

Czytaj więcej w Money.pl
Deweloperzy oszukiwali? Posypały się kary UOKiK wydał 22 decyzje dotyczące spółek deweloperskich, nakładając 13 kar w łącznej wysokości blisko 700 tysięcy złotych.
Polkomtel zapłaci 4,5 miliona złotych kary Taką decyzję wydał UOKiK.
Paliwowy gigant ukarany. Zawyżał ceny? Na firmę została nałożona kara finansowa w wysokości blisko 2 mln zł.
Tagi: decyzje uokik, uokik, business news, wiadomości, strategie firm, wiadmomości, kraj, gospodarka, manager, strategie, prosto z firm, najważniejsze, z rynku
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz